Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag är tyvärr inte så insatt, men jag har alltid trott att Sigge "lekte" med polisen eftersom hans ljusskygga knarkhantering därmed lämnades därhän av polisen. Genom att vara "intressant" i PU fick han carte blanche att göra lite som han ville. Polisen såg mellan fingrarna med hans knarkaffärer. Det värsta som kunde hända honom var att han skulle få 50 miljoner för besväret.
Jag tycker själv inte att CP liknar Gärdestad i någon högre grad. Dessutom är väl Sigge enligt honom själv ute och kör bil när Roger Ö eller Sigges brorsa Roger (Roger som Roger) påstås ha ringt honom på de beramade TK-banden från mordnatten.
Det finns mycket frågetecken runt Sigge, det är i alla fall helt klart. Det känns väl sådär också att polisen grottar ned sig i besökare i en spelhåla några stenkast från mordplatsen. Jag har alltid tolkat det som att det var ett av de få namnlistor de hade när den verkliga mordspaningen skulle sätta igång på riktigt.
Nog skulle man kunna hitta någon kriminell skuggfigur där som kunde sättas dit av knarkkompisarna tänkte nog TN.
Sigge var ingen dumskalle, ehuru trasig.
Det var ett givande och tagande mellan honom och knarkspanarna. Det gällde i viss grad även gänget runt omkring honom. Harri M, R.Ö m.fl. De fick små skenbara fördelar. Men i slutänden var det TN som drog hem potten.
De var nog inte alltid lätta och medgörliga, men bearbetades intensivt för att leverera den önskade historian.
Lena Åkerlund är en av de som efter timmar av förhör gav upp.
Hon blev aldrig rätt citerad hur många invändningar hon än hade och till slut gav hon upp.
Turbo-Ture styrde dem precis som han ville.