2018-03-18, 18:21
Medlem
Snarkarens avatar
Varför hitta på nya nummer och inte använda ursprungs numren på paketen som kommer, då slipper ju PN dubbeljobba, folk hör ju av sig och vill veta mer om paketen för att få originalnumret ändå, samt Kina slipper ta bort etiketten så småningom. En jävla massa dubbeljobb för alla, så korkat av PN att inte använda org. Tracking-nummret.
Citera
2018-03-18, 18:22
Medlem
252lifes avatar
När dom desturerar paketet borde dom ju rimligen öppna för att kontrollera innehållet. Dom kan ju inte bara slänga allt i en container "brännbart" det kan ju vara batterier mm. Rätt säker på att dom öppnar alla paket. Lägger man till tulldeklareringen av 1 pcs toy shit 0,7 usd, förvaringen, mm som dom måste göra så jag nöjd.

Fake bajskorv 6kr

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20180318092434& SearchText=Fake+poop
Senast redigerad av 252life 2018-03-18 kl. 18:25.
Citera
2018-03-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Hur många ehandlare har ett sådant avtal tror du det finns ju 1000 tals
det är ju inte sant . det finns ett handfull stora E-handelsföretag som dominerar handel , där tusentals säljare är anslutna , vilket är en stor skillnad mot vad du försöker påskina.
Citera
2018-03-18, 18:24
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Varför hitta på nya nummer och inte använda ursprungs numren på paketen som kommer, då slipper ju PN dubbeljobba, folk hör ju av sig och vill veta mer om paketen för att få originalnumret ändå, samt Kina slipper ta bort etiketten så småningom. En jävla massa dubbeljobb för alla, så korkat av PN att inte använda org. Tracking-nummret.
Alla brev/paket som kommer hit har inte trackingnummer.
Citera
2018-03-18, 18:26
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Alla brev/paket som kommer hit har inte trackingnummer.
Jag har beställt 100+ och alla har haft ett Tracking-nummer, men jag kanske bara har tur, vad vet jag ?
Citera
2018-03-18, 18:27
Medlem
Citat:
Hur många ehandlare har ett sådant avtal tror du det finns ju 1000 tals
Ehandlare; Wish, Ebay, Alibaba etc.
De har har alla användarvillkor.
Citera
2018-03-18, 18:29
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
det är ju inte sant . det finns ett handfull stora E-handelsföretag som dominerar handel , där tusentals säljare är anslutna , vilket är en stor skillnad mot vad du försöker påskina.
Som någon sa e-handelsföretagen skickar inga paket det är säljaren som skickar paketet betalar frakten och som står som avsändare och som också får returen...

Varför skulle ehandelsföretagen ha avtal med postnord om destruering när det inte finns någon information på paketet om ehandelsföretaget bara säljaren, hur tänkte du nu?
Citera
2018-03-18, 18:33
Medlem
Citat:
Som någon sa e-handelsföretagen skickar inga paket det är säljaren som skickar paketet betalar frakten och som står som avsändare och som också får returen...

Varför skulle ehandelsföretagen ha avtal med postnord om destruering när det inte finns någon information på paketet om ehandelsföretaget bara säljaren, hur tänkte du nu?
Givetvis har ju dem som ansluter sig till en e-handelsplattform vissa regler att förhålla sig till, det är ju egentligen hela iden med en gemensam plattform, eller hur tänkte du nu.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2018-03-18 kl. 18:37.
Citera
2018-03-18, 18:39
Medlem
Citat:

I så fall är det upp till PostNord att kräva in betalning för returfrakten till Kina, lycka till!

Trollning tillbaka.
Citera
2018-03-18, 18:40
Medlem
DR-Drunks avatar
Det var ett tag sedan jag handla från light in the box och då fick jag betala 400 kronor i moms och tullavgifter men fick tillbaka pengarna av bolaget då dom har försäkring. Det var en beställning på en mobil som kostade 2500.

Nu blir det ju billigare för orders över 1500 ändå så jag förstår inte riktigt vad folk bråkar om.

Express frakt från light in the box ligger nu på 95 kronor.. sjukt billigt.
Citera
2018-03-18, 18:44
Medlem
https://www.breakit.se/artikel/12165/tullverket-pa-toppmote-i-kina-diskuterade-wish-paket

Låter inte som avgiften kommer bli speciellt långvarig.
Citera
2018-03-18, 18:45
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Jag har beställt 100+ och alla har haft ett Tracking-nummer, men jag kanske bara har tur, vad vet jag ?
Tror det finns olika grader av försändelser från Kina men alla har de ett trackingnummer. Jag har sett brevbäraren stå och scanna en del försändelser och då har tydligen avsändaren begärt ett mottagningsbevis.

Inget av de köp jag begärt retur på hos Wish har någonsin gått i retur. Wish har inte råd att hantera returer och returfrakten blir för dyr. Men vid outhämtat kanske PN får stå för returfrakten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in