Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
(Jag tror också det är fake)
är alvar med i telegrammet/dokumentet?
Han var med i texten du själv la ut!
För att gå vidare med desinformation blir jag alltmer misstänksam mot DNs ledarskribent
Olle Alsen. Det är han som spekulerar i om
Olof Palme hade AIDS. Han gör det med en påstått egen upplevd händelse där OP skulle sagt
"det där med AIDS är väl inte så farligt som dom säger, hörru".
OA fortsätter spekulera i om OP och
Ebbe Carlsson haft sexuella kontakter och säger sig frågat OPs läkare
Elias Bengtsson om hans patient haft den dödliga sjukdomen, denne ska ha svarat nekande . För egen del finner jag det närmast otroligt att en läkare skulle bryta sekretessen och prata med en journalist om även en död fd patients hälsotillstånd .
Ovanstående framfördes i ett brev till PU men uppgifterna torgfördes också av
Lars Krantz. Då LK och OA hade mycket kontakt är det en lågoddsare att OA matade den hetsige LK med uppgifter om att OP hade AIDS. Precis som det är en lågoddsare att LK och
Sven Aner matades med uppgifter om
Anti Avsan av just OA.
Frågan är på vems uppdrag OA bedrev sina ev desinformationskampanjer . Bakåt i tiden hade han haft bra kontakter med OP som läste upp sitt
"Treblinka-tal för OA innan publiceringen. Med fiffiga men luddiga antydningar som skribent hos DNS "
Friskytten" finns OA med som en av skaparna av det diffusa "
Polisspåret".
Även texten du la ut med operation Tree var OA med och torgförde. Finns fler som han var snabb att rikta sökarljuset mot. Dock verkar intresset att föra dessa i mål inte varit lika viktigt som att sätta igång dom.