2018-03-16, 18:19
Medlem
252lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
FRÅGA;

Till alla er som nu behöver få pengarna tillbaka för era varor (som ni inte kan hämta ut) vad väljer ni för ”dispute” anledning?

Kan det bli problematiskt? Alltså att man inte får pengarna tillbaka?

Jag handlade från aliexpress precis före vi visste att den nya lagen skulle inträda, och nu har jag börjat få hem ”paketen” där jag ska hämta ut dom i butik, då man inte kan disputa dom före dom faktiskt har kommit hit. Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Säkert en dum fråga för vissa men hade blivit väldigt tacksam för hjälp.

Handläggningstiden för disputes på ali har ökat kraftigt, dom hinner inte hantera dom. Har 2 disputes som startades redan innan hela cirkusen drog igång. Det är säljare som skitit i att skicka och bara anget fejkat kollinr. Normalt sett brukar set gå fort men nu står hela diapute prossesen helt stilla.

Det du ska ange i ditt fall är item not received stuck in customs. När det gått över 60 dagar så kan du få pengar tillbaka.
Citera
2018-03-16, 18:19
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Hänvisade inte till ditt inlägg och jag har inte angett fel datum heller för den delen.
Det är ok !
Citera
2018-03-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 252life
Handläggningstiden för disputes på ali har ökat kraftigt, dom hinner inte hantera dom. Har 2 disputes som startades redan innan hela cirkusen drog igång. Det är säljare som skitit i att skicka och bara anget fejkat kollinr. Normalt sett brukar set gå fort men nu står hela diapute prossesen helt stilla.

Det du ska ange i ditt fall är item not received stuck in customs. När det gått över 60 dagar så kan du få pengar tillbaka.
Förmodar att du inte är diamant kund, tar 3 dagar för mig!
Citera
2018-03-16, 18:42
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
FRÅGA;

Till alla er som nu behöver få pengarna tillbaka för era varor (som ni inte kan hämta ut) vad väljer ni för ”dispute” anledning?

Kan det bli problematiskt? Alltså att man inte får pengarna tillbaka?

Jag handlade från aliexpress precis före vi visste att den nya lagen skulle inträda, och nu har jag börjat få hem ”paketen” där jag ska hämta ut dom i butik, då man inte kan disputa dom före dom faktiskt har kommit hit. Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Säkert en dum fråga för vissa men hade blivit väldigt tacksam för hjälp.

Jag kommer att låta säljaren behålls mina pengar, är ju inte deras fel liksom, har för mig de brukar reservera sig för problem i tullen och sådant... Nu är det väl max en hundring sammanlagt för mina återstående 6 paket
Citera
2018-03-16, 19:20
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Fyndiqs vd ger svar på tal: "Det är ju direkt skandalöst"

Replik efter veckans intervju med Svensk Handels vd Karin Johansson.

www.ehandel.se/Fyndiqs-vd-ger-svar-pa-tal-Det-ar-ju-direkt-skandalost,12171.html
Det stämmer väl inte riktigt
Fyndiq kan väl använda någon annan pakettransportör t.ex dhl och inkludera moms o frakt från början då förbigår man ju Postnord helt...
Citera
2018-03-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det stämmer väl inte riktigt
Fyndiq kan väl använda någon annan pakettransportör t.ex dhl och inkludera moms o frakt från början då förbigår man ju Postnord helt...
Fyndiq skickar inga paket .
Citera
2018-03-16, 19:45
Medlem
252lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Förmodar att du inte är diamant kund, tar 3 dagar för mig!

Jo jag är Dimond member, ca 800 ordrar ca 70 disputes..
Citera
2018-03-16, 19:47
Medlem
Lyzzas avatar
Hämtat ett kinapaket på ICA i dag. Från Kina till Tallin och hit. Ingen avgift.

Levererad - 【Sweden】 Delivered. Thank you for using SF Express. Looking forward to serving you again
Citera
2018-03-16, 19:49
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Fyndiq skickar inga paket .
Ok det löser problemet då behöver ju kunderna inte betala någon avgift...
Citera
2018-03-16, 20:08
Medlem
ulvvfs avatar
Några som har beställt efter 1 mars som har fått sitt paket utan avgift? Alltså där paketet garanterat har ankommit till sverige efter den nya hanteringen infördes.
Citera
2018-03-16, 20:34
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Hade du valt själv fraktalternativet?
Betalade du extra för frakten?
Vad kostade varan hos Wish?

Jag hade inte valt något fraktalternativ

Inget extra betalt, det var den frakt som angavs.

400 kr kostade varan ink frakt hos Geek (som drivs av Wish).
Citera
2018-03-16, 20:47
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Hämtat ett kinapaket på ICA i dag. Från Kina till Tallin och hit. Ingen avgift.

Levererad - 【Sweden】 Delivered. Thank you for using SF Express. Looking forward to serving you again

Grattis! Berätta mera. Hur beställde du? Visste du i förväg att paketet skulle gå via annat EU-land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in