2018-03-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror du får räkna om lite, det var demokratiskt mellan perioden 1977 och 1991 sedan 1995 och 2003 vilket blir 22 år totalt, det är 2 demokrater totalt som har dessa perioder resten är republikaner mellan åren 1879 1977 för att sedan ha en republikan återigen 1991 till 1995 samt 2003 fram tills i år. Räknar inte in de vakanta perioderna då de inte har varit i flera år.

Så vart du får det till att de senaste 40 åren har varit majoriteten demokrater går inte ihop i mina ögon, speciellt inte om man tittar på helhetsbilden som säger att de senaste 100+ åren så har det varit republikansk majoritet med 2 avstickare fram tills i år.

Och 22 år under de senate 40 åren skulle inte bli en majoritet av de senaste 40 åren?
Citera
2018-03-14, 12:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Och 22 år under de senate 40 åren skulle inte bli en majoritet av de senaste 40 åren?

Då det är två demokrater mot tre republikaner under samma period?

För att inte tala om den majoritet av republikaner som har varit där sedan innan första världskriget?
Citera
2018-03-14, 12:28
Medlem
Citat:
Då det är två demokrater mot tre republikaner under samma period?

För att inte tala om den majoritet av republikaner som har varit där sedan innan första världskriget?

Uppenbart att du endast förekommer i denna forumdel för att gnälla. Det är två vardera(Doug Walgren, Rick Santorum, Michael F. Doyle och Tim Murphy) men det är ointressant, det är antal år som är det relevanta. Om det fanns ett scenario där demokraterna skulle behöva byta representant 4 gånger på 8 år så är det givetvis ändå övervägande republikanskt styre under de senaste 20 åren om en republikansk representant suttit de 12 föregående åren.

Och det var förövrigt lögnen om att distriktet aldrig haft demokratiskt styre mitt ursprungliga inlägg avsåg men som den gnällspik du är var du ändå tvungen att gnälla lite om styret på 1800-talet som inte har något att göra med vad jag kommenterade. Förstår inte varför man hänger här när man aldrig diskuterar något utan endast gnäller på allt, till och med när någon avslöjar lögnare i tråden så kan du inte hålla dig ifrån att ändå gnälla på något.
Citera
2018-03-14, 12:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Uppenbart att du endast förekommer i denna forumdel för att gnälla. Det är två vardera(Doug Walgren, Rick Santorum, Michael F. Doyle och Tim Murphy) men det är ointressant, det är antal år som är det relevanta. Om det fanns ett scenario där demokraterna skulle behöva byta representant 4 gånger på 8 år så är det givetvis ändå övervägande republikanskt styre under de senaste 20 åren om en republikansk representant suttit de 12 föregående åren.

Och det var förövrigt lögnen om att distriktet aldrig haft demokratiskt styre mitt ursprungliga inlägg avsåg men som den gnällspik du är var du ändå tvungen att gnälla lite om styret på 1800-talet som inte har något att göra med vad jag kommenterade. Förstår inte varför man hänger här när man aldrig diskuterar något utan endast gnäller på allt, till och med när någon avslöjar lögnare i tråden så kan du inte hålla dig ifrån att ändå gnälla på något.

Jag nekade inte att har suttit demokrater på posten under tiden, jag trodde det framgick tydligt när jag nämner perioderna de satt.

Det jag protesterade emot var hur oärlig du är som bara tittar på en så kort period när vi har data som sträcker sig betydligt längre bak än så.

Hade du bara påpekat att det inte stämmer att det inte har suttit några demokrater under dem tiden så hade det inte varit något fel med det utan 100 procent sant men att prata om majoriteten av en tid är falskt när den senaste demokraten innan 1970-talet var senast under 1800-talet.
Citera
2018-03-14, 13:01
Medlem
Citat:
Jag nekade inte att har suttit demokrater på posten under tiden, jag trodde det framgick tydligt när jag nämner perioderna de satt.

Det jag protesterade emot var hur oärlig du är som bara tittar på en så kort period när vi har data som sträcker sig betydligt längre bak än så.

Hade du bara påpekat att det inte stämmer att det inte har suttit några demokrater under dem tiden så hade det inte varit något fel med det utan 100 procent sant men att prata om majoriteten av en tid är falskt när den senaste demokraten innan 1970-talet var senast under 1800-talet.

Jag framhävde de senaste 40 åren med övervägande demokratiskt styre för att påvisa hur grov hans lögn var. Hade han missat någon mandatperiod demokratiskt styre för 60-70 år sedan eller på 1800-talet eller dylikt hade jag tagit det som ett ärligt misstag men nu kan det enbart rört sig om en lögn eller att han har noll intresse av amerikansk politik och okritiskt litat på någon fake news eller något twitter-inlägg av något troll.

Om du vill vända och vrida på det för att få en chans att gnälla lite istället för seriös diskussion så är det ditt val.
Citera
2018-03-14, 15:00
Medlem
Kafka_Gods avatar
Stort bakslag för GOP-donatorerna som slängt bort miljoner på Rick Saccone i ett närmast obetydligt val. Uppenbarligen så hade det varit mycket bättre för GOP om han hade förlorat större. Övermod är det sista demokraterna behöver inför mellanvalet. Inte nog med att en demokrat vann i ett distrikt där GOP låg på +20 i presidentvalet nu är det också ett bra exempel på att det är mycket viktigt att rösta.

Måste kännas meningslös att pumpa in närmare 100 miljoner kronor till någon som mest gick omkring och muttrade om att vänstern hatar Trump, vänstern hatar USA och vänstern hatar Gud. Istället för politik ägnade Saccone sista dagen till att prata om Trump, han hävdade själv att han var Trump långt innan Trump blev Trump. Det håller inte att bara gå omkring och snacka Trump blandat med lite om FAKE NEWS och att vänstern hatar Gud och USA.

Tror inte Koch känner sig så motiverade att satsa miljarder på mellanvalet om det är på den här nivån republikanerna ligger.
Citera
2018-03-14, 16:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Jovisst om han får alla kvarvarande röster lär ju republikanerna vinna men sannolikheten för det får ju sägas vara väldigt låg.

Tror att republikanen måste få runt 80% av rösterna för att ha en chans och även det får anses ha låg sannolikhet
Var mer för få ett grepp om vad rösterna kunde göra.
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Väldigt vad Trump-patrasket är tysta....
Ett riktigt, riktigt svidande nederlag för republikanerna. Lovar gott inför hösten val, men ur är det nu... Att demokraterna tar över huset, slår ju inte mycket kunna ändra på, men när det gäller senaten är väl de flesta av platserna som skall omväljas redan demokratiska? Kommer demokraterna att ta över senaten, och därmed ha möjligheten att avsätta presidenten?
De blev helt perplexa när Moore förlora i Alabama, det skrevs inte mycket av dom på ett tag.

Även tror jag det är dax att lära republikaner att man msåte arbeta tillsammans i politiken, denna döda retorik man håller på nu skadar USA oavsett vem som leder landet.
Men tyvärr har de mentaliteten att vinna är viktigare än tom sitt eget land.
Citat:
Demokraterna kunde inte ens få fram någon kandidat som anmälde sin kandidatur i tid varken 2014 eller 2016 i Pennsylvania district 18 så det var inte speciellt svårt att de vinna de två senaste valen för republikanerna...
Ändrar inget faktiskt, dock detta var rätt stort och även vid en förlust.

Sen visst har du rätt om majoritet, men vad inbillar du dig för ynka två år mer?
Antar det är din svart och vitt argumentation som du fastnat i igen.
Dock börjar jag se skapande av en trend, där Demokrater går och röstar och vinner.
Och givetvis kommer de inte vinna allt, men vi som varit med lite längre vet redan att pendeln svingar alltid tillbaka.
Och det är det vi ser nu, sen återstår det se om någon sjabblar till det, för det gillar folk så väl som Republikaner som Demokrater.
Citat:
En lögn eller i bästa fall okunskap av dig. Om fake-medier kört den vinkeln så beror det på att att distriktet fått nya avgränsningar. Ser man historiskt så har distriktet varit övervägande demokratiskt de senaste 40 åren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pennsylvania%27s_18th_congressional_district
Kalla nått övervägande, och med så liten marginal.
Så blir det bara fel.
Citera
2018-03-14, 16:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Senaten måste vara med på tåget i så fall.

Ja. Men man kan impeacha honom vilket självklart vore kanon!

Citat:
Demokraterna har aldrig vunnit i distriktet, tills idag.
Jo.
https://en.wikipedia.org/wiki/Pennsylvania%27s_18th_congressional_district
Citera
2018-03-15, 00:05
Medlem
Republikanerna har så dåliga kandidater att det inte finns, gamla vita män som gör att man somnar.

Kör på ungt eller kvinnor.
Citera
2018-03-15, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Var mer för få ett grepp om vad rösterna kunde göra.

De blev helt perplexa när Moore förlora i Alabama, det skrevs inte mycket av dom på ett tag.

Även tror jag det är dax att lära republikaner att man msåte arbeta tillsammans i politiken, denna döda retorik man håller på nu skadar USA oavsett vem som leder landet.
Men tyvärr har de mentaliteten att vinna är viktigare än tom sitt eget land.

Ändrar inget faktiskt, dock detta var rätt stort och även vid en förlust.

Sen visst har du rätt om majoritet, men vad inbillar du dig för ynka två år mer?
Antar det är din svart och vitt argumentation som du fastnat i igen.
Dock börjar jag se skapande av en trend, där Demokrater går och röstar och vinner.
Och givetvis kommer de inte vinna allt, men vi som varit med lite längre vet redan att pendeln svingar alltid tillbaka.
Och det är det vi ser nu, sen återstår det se om någon sjabblar till det, för det gillar folk så väl som Republikaner som Demokrater.

Kalla nått övervägande, och med så liten marginal.
Så blir det bara fel.
Du tycks ha missat att Lamb kampanjat på Trump politik, och tagit tydligt avstånd från Pelosi.
Citera
2018-03-15, 06:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Du tycks ha missat att Lamb kampanjat på Trump politik, och tagit tydligt avstånd från Pelosi.
Men då var ju det bra att Lamb vann, så är du glad nu då?
Kommer ni nu då försöka få Conor Lamb till president efter detta?

Även ser jag ditt påstående om Lamb är fel, men sure nån kan likna vad Trump säger men nån Trump är han inte i närheten att vara.
Ett väldigt udda losertal du ger oss, är det din tröst att han liknar någon idé Trump har?
Ta bara opioidepidemin, där är ju Trump väldigt vek och inte utnyttjat den gigantiska pott som finns för såna här problem.
Enda är hur han tror ståltullar ska fungera, när vi redan vet det fallerar.
Dock verkar det bara vara en fråga han fått i förbifarten om stålet.

Vem bryr sig om Pelosi?
Undrar, för det gör inte jag, bryr mig om henne alltså.
Men skoj du gör, inte för jag vet varför.

Sen är han demokrat, visste inte detta var en bra sak, men nu vet jag, tack!(behöver jag påminna dig detta till senare?)
Dock den trend som seglat upp här, ser inte bra ut för R.
Så verkar som pendeln redan börjat svinga tillbaka, som brukligt.
Citera
2018-03-15, 07:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Du tycks missa att hans två största kampanjfrågor var att skydda sjukvården (inklusive Aca) och att skydda fackförbunden. Abortfrågan som du troligen syftar på är inte en av hans hjärtefrågor.

Dock så bör det poängteras att om detta håller i sig så kommer demokraterna att kunna kamma hem en hel del i november men vi vet inte resultat förens då inte ens de som tror sig kunna spå in i framtiden här i forumet vet hur det ser ut om 8 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in