2018-03-14, 08:27
Medlem
TheLightstones avatar
Slår ett slag för Annihilation (2018)! Regissören av Ex Machina lyckas få till det ordentligt med en mardrömslik sci-fi fantasy som fick det att krypa i mig. Även om filmen inte ens går under skräckgenren så var det en av de mest obehagliga filmer jag har sett på flera år! Rekommenderas starkt, finns på Netflix!

https://www.imdb.com/title/tt2798920/?ref_=nv_sr_1
Citera
2018-03-14, 08:43
Medlem
Jrpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Tänkte ge the ritual en chans nu här på kvällskvisten.
Strage tipsar om den idag på tv4. Han tyckte den var riktigt läskig. Vad tyckte du? Tänkte ta den till helgen.
Citera
2018-03-14, 14:29
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Slår ett slag för Annihilation (2018)! Regissören av Ex Machina lyckas få till det ordentligt med en mardrömslik sci-fi fantasy som fick det att krypa i mig. Även om filmen inte ens går under skräckgenren så var det en av de mest obehagliga filmer jag har sett på flera år! Rekommenderas starkt, finns på Netflix!

https://www.imdb.com/title/tt2798920/?ref_=nv_sr_1
Hade höra förhoppningar om den, men tyckte den var skitdålig och inte ett dugg läskig. Men det är väl tur att alla inte tycker som mig 😊
Citera
2018-03-14, 14:30
Medlem
Sulacoss avatar
Eftersöker skräckisar liknande japanska The Eye och asiatiska Dark Water. Inga amerikanska produktioner alltså.
Citera
2018-03-14, 15:17
Medlem
TheLightstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Hade höra förhoppningar om den, men tyckte den var skitdålig och inte ett dugg läskig. Men det är väl tur att alla inte tycker som mig 😊

Alla tycker inte lika, är det något specifikt du tänker på som var skitdåligt?
Citera
2018-03-14, 15:32
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Alla tycker inte lika, är det något specifikt du tänker på som var skitdåligt?
Det mesta var riktigt uselt faktiskt.
Senast redigerad av Sulacos 2018-03-14 kl. 15:58.
Citera
2018-03-14, 20:46
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Eftersöker skräckisar liknande japanska The Eye och asiatiska Dark Water. Inga amerikanska produktioner alltså.

Du tänker på The Eye från Hongkong/Singapore eller hur?

Finns hur mycket som helst i genren och allt är väl ganska snarlikt.

The Ring, The Grudge, The Red Shoes, Cello, Pulse, The Wig, Whispering Corridors (finns typ 5 stycken), Marebito, One Missed Call, Exte - Hair Extensions, Carved, Dead Friend, To Sir with Love, Cinderella, White: Melody of Death, Phone, A Tale of Two Sisters, Shutter.

Skall jag lyfta fram några så skulle det vara Shutter och A Tale of two sisters, resten är inte fantastiska om man nu inte älskar genren vill säga.
Citera
2018-03-14, 21:19
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal

The Ring, The Grudge, The Red Shoes, Cello, Pulse, The Wig, Whispering Corridors (finns typ 5 stycken), Marebito, One Missed Call, Exte - Hair Extensions, Carved, Dead Friend, To Sir with Love, Cinderella, White: Melody of Death, Phone, A Tale of Two Sisters, Shutter.

Skall jag lyfta fram några så skulle det vara Shutter och A Tale of two sisters, resten är inte fantastiska om man nu inte älskar genren vill säga.

Jag älskar inte genren men jag älskar Pulse.

Det händer att jag går in på någon sida för fulstream och bläddrar i skräckavdelningen för att hitta något nytt att se, och det slår mig alltid hur många skräckfilmer som släpps. Det mesta ser ut att vara rena dyngan så jag undrar om någon av er har ett tips på något zine eller liknande som letar i botten av tunnan för att hitta guldkornen bland obskyr skräck?
Citera
2018-03-14, 21:53
Avstängd
urverksapelsins avatar
Minns tyvärr inte namnen (och de kanske tagits upp tidigare) men det finns två bra nya skräckisar;
en är från Australien där en grupp ungdomar går igenom en grotta och en blir besatt av en demon. Slutar illa för alla.
En annan är hur en grupp ungdomar hittar en förbjuden aztekpyramid i djungeln, när de försöker lämna den beskjuts de av lokalbefolkningen som vet att en växt besätter alla som berör den. Slutar också illa.
Två riktigt bra rullar; hoppas någon kan hjälpa med namnen.
Citera
2018-03-14, 22:28
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Minns tyvärr inte namnen (och de kanske tagits upp tidigare) men det finns två bra nya skräckisar;
en är från Australien där en grupp ungdomar går igenom en grotta och en blir besatt av en demon. Slutar illa för alla.
En annan är hur en grupp ungdomar hittar en förbjuden aztekpyramid i djungeln, när de försöker lämna den beskjuts de av lokalbefolkningen som vet att en växt besätter alla som berör den. Slutar också illa.
Två riktigt bra rullar; hoppas någon kan hjälpa med namnen.
Den sistnämnda är The Ruins (2008).
Citera
2018-03-14, 23:28
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrpappa
Strage tipsar om den idag på tv4. Han tyckte den var riktigt läskig. Vad tyckte du? Tänkte ta den till helgen.
Jag är väldigt lättskrämd haha. Men den var inte läskig alls. Den va är väl helt okej att fördriva en söndag med allafall.
Citera
2018-03-14, 23:30
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal

Ja Hongkong kanske den var ifrån ja.

Tack för alla tips! Är lite svag för den genren, så det mesta går hem. Många du uppgav som jag inte sett, då har man att göra i helgen 😊
Senast redigerad av Sulacos 2018-03-14 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in