2018-03-14, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Uff, du hittade det gamla monstret. Men visst jag står för den fortfarande men vill som sagt lägga till lite själslig sjukdom och galenskap.

Det tycker jag att du gör rätt i.....
Vem vet, du kanske har rätt.
Men i grund o botten, och i stora drag, så känns det som en ganska stabil teori.
I alla fall för mig.
Men, som jag skrev nyss.
Undra hur det såg ut för 3 år sen, och hur allt eskalerade......
Citera
2018-03-14, 20:06
Medlem
Citat:
Vilken delaktighet hade hon i morden?

Hon jobbade halvtid för att vara hemma med barnen, som det verkar. Hon "vårdade" dem...? Är intresserad av anledningen till att hon var hemma, den frågan har säkert hennes arbetsgivare fått.

Passiv medhjälp minst, eftersom hon ändå kunde arbeta halvtid. Frågan är bara om hon dolde egen misshandel, om hon själv var ett offer. Är kluven. En normal individ skyddar dock sina barn, trots misshandel. Frågan är om hon blev hotad och inte vågade lämna...? Om ett uppbrottsförsök ändå ligger bakom allt det slutgiltiga våldet?

Systemet med hemmasittande och kontroll hade kunnat fortlöpa, om inte någon tröttnat? Kanske barnen ville vara fria... i stället för att dö?

Det är otäckt att såväl du som avd.9 så medvetet gått in för att barnen faktiskt bara "somnat in". De kan ha försökt fly, innan de lagts i sina sängar... det kan ha gått våldsamt till.
Senast redigerad av rappytt 2018-03-14 kl. 20:12.
Citera
2018-03-14, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nej jag vet. Men det är ändå ganska lång tid i en flickas utveckling.

Det beror väl kanske på fysisk utveckling också under samma tid.

Men jag tror ju personligen att barnen inte var medvetna om dödligheten i sina sjukdomar. Eller att detta plötsligt kommunicerades till dem. Så det faller lite på det. För mig.

Jag tror inte man... Det är väldigt svårt att uttala sig om.

Det är väl bra att folk som mår ohyggligt illa kan ta sina liv i förtid för att undvika lidande, men jag tror ju "självmordspakter" 999/1000 mest är sånt som ska tillförsäkra kvällspressenmedarbetare en tryggad framtid. Men undantag ska förstås finnas nån gång.

Kanske trodde de att de var döende fast de inte var det? Att befinna sig i ett influensaliknande töcken år in och år ut. I isolering, i smärtor. Hur påverkar det en ung människa psykiskt och fysiskt?
Självmordspakter... 1-4% av alla självmord.
Citera
2018-03-14, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hon jobbade halvtid för att vara hemma med barnen, som det verkar. Hon "vårdade" dem...? Är intresserad av anledningen till att hon var hemma, den frågan har säkert hennes arbetsgivare fått.

Passiv medhjälp minst, eftersom hon ändå kunde arbeta halvtid. Frågan är bara om hon dolde egen misshandel, om hon själv var ett offer. Är kluven. En normal individ skyddar dock sina barn, trots misshandel. Frågan är om hon blev hotad och inte vågade lämna...? Om ett uppbrottsförsök ändå ligger bakom allt det slutgiltiga våldet?

Systemet med hemmasittande och kontroll hade kunnat fortlöpa, om inte någon tröttnat? Kanske barnen ville vara fria... i stället för att dö?

Det är otäckt att såväl du som avd.9 så medvetet gått in för att barnen faktiskt bara "somnat in". De kan ha försökt fly, innan de lagts i sina sängar... det kan ha gått våldsamt till.

Hur tror du att det gick till?
Citera
2018-03-14, 20:25
Medlem
Hej igen,

Varifrån uppgiften om att Hanna var mest drivande kommer? Hittar ej...

Skulle Agnes börja skolträna den 9/1? Var det därför Hanna skulle vara ledig?

Varför pratar polisen bara om avskedsbrevet? Det som de inte kan bekräfta äktheten på förrän NFC är klara. Har brevet större juridisk vikt än videon?
Citera
2018-03-14, 20:45
Medlem
Citat:
Hur tror du att det gick till?

Inte den blekaste. Allt från fysiskt till psykiskt våld... jag hoppas att barnen inte blev slagna, var rädda, hade dödsångest eller såg någon dö. Jag hoppas att "ME"-diagnoser inte drabbar fler barn med galna, kontrollerande föräldrar. I det här fallet tror jag att diagnosen var ett resultat av psykisk och kanske även fysisk misär inom hemmets fyra väggar.

Jag tror att det pågått länge. Jag tror att Oskar inte var särskilt intelligent. Jag tror att han inte såg någon annan än sig själv när han ville leda döttrarnas "karriärer" långt innan de ens själva visste vad de ville få ut av livet. Han bestämde över sin familj. De dog. Genustokigt? Absolut, men den som dör sist, vilket lär ha varit OH, den har makten över alla.

Han kunde ha ringt 112 och överlämnat sig själv.
Senast redigerad av rappytt 2018-03-14 kl. 20:47.
Citera
2018-03-14, 20:54
Medlem
Citat:
Du känner säkert själv nu att spekulationen är helt orimlig? Barn vill inte få hjälp med att dö, de vill få hjälp med att leva. Det är därför de ringer Bris osv. Allt fler självmordsbenägna barn ringer dit. Hårt pressade.

Här måste jag hålla med. Barn är ofta (alltid skulle jag säga men har ingen källa på det ) rädda för döden. Tror inte det går att övertyga något barn om att det är ”okej” att dö. Det går emot deras instinkter och skulle skrämma livet ur barnet att berätta om en sån plan.
Citera
2018-03-14, 20:56
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Inte den blekaste. Allt från fysiskt till psykiskt våld... jag hoppas att barnen inte blev slagna, var rädda, hade dödsångest eller såg någon dö. Jag hoppas att "ME"-diagnoser inte drabbar fler barn med galna, kontrollerande föräldrar. I det här fallet tror jag att diagnosen var ett resultat av psykisk och kanske även fysisk misär inom hemmets fyra väggar.

Jag tror att det pågått länge. Jag tror att Oskar inte var särskilt intelligent. Jag tror att han inte såg någon annan än sig själv när han ville leda döttrarnas "karriärer" långt innan de ens själva visste vad de ville få ut av livet. Han bestämde över sin familj. De dog. Genustokigt? Absolut, men den som dör sist, vilket lär ha varit OH, den har makten över alla.

Varför skulle han ringa 112? Dom hade ju kommit överens om att gå i döden tillsammans.
Citera
2018-03-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Hej igen,

Varifrån uppgiften om att Hanna var mest drivande kommer? Hittar ej...

Skulle Agnes börja skolträna den 9/1? Var det därför Hanna skulle vara ledig?

Varför pratar polisen bara om avskedsbrevet? Det som de inte kan bekräfta äktheten på förrän NFC är klara. Har brevet större juridisk vikt än videon?
Den s.k. videon är ett hittepå i den här tråden. Kanske finns den, kanske finns den inte...
Citera
2018-03-14, 21:02
Medlem
Citat:

För mig är OH the bad guy här och det kommer han att förbli tills den dagen annat framkommer. Oklart för mig också vilken roll H spelade men hoppas allt klarnar med tiden
Citera
2018-03-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Den teori som jag presenterade idag, är baserad på info som finns i tråden, mail, sms och Pm.
Perioden för teorin är från typ 3:e advent, till den 9:e januari.
Vad jag tror hände i huset när dom dog, har jag presenterat tidigare ett par ggr. (Själva morden)
Så där har jag en teori som funkar för mej och som jag kan stå för.
MEN, vad hände från 3:e advent och 3år bakåt.
Hur såg det ut hela -15, -16, -17 i familjen.
Hur började allt, hur eskalerade allt.
Det är jag förbannat nyfiken på.

Det började förmodligen som en influensa som aldrig riktigt gick över. Onormal trötthet, svårt att komma upp ur sängen, kanske huvudvärk. Vissa dagar bättre, nästan som vanligt, då ökar hoppet, sen värre igen. En känslomässig berg- och dalbana. Vård av barn, samtal till 1177, vårdcentral. Sänka, blodprover och vila. Kom ihåg att dricka mycket. Prioriteringar när orken inte räcker till allt. Oro, nattliga samtal. Nya prover, inga svar. Ont i magen, kanske gluten. Så höll det väl på ett tag.....
Citera
2018-03-14, 21:09
Bannlyst
Citat:

Hur kan Hanna som verkar ha varit primära anknytningen för barnen, få en mindre ansvarig roll i din bok? Får man inte ett tom större ansvar då?
Borde hon inte stuckit från fängelset och räddat sig själv och barnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in