Citat:
Ursprungligen postat av
Feodor
Och vilka redovisade undersökningar visar det du påstod i ditt ursprungliga inlägg? Primärvalet visade även att demokraterna är långt efter. Cruz fick mer än dubbelt så mycket röster som demokraten O´Rourke och det var 50% fler som röstade i det republikanska primärvalet vilket visar hur många fler som stödjer republikanerna än demokraterna i staten. Sedan ligger Trump på samma nivåer i förtroende som Obama gjorde vid mellanårsvalen 2014 men det är inte speciellt relevant. USA:s maktfördelning ger staterna betydligt mycket mer makt än till exempel landstingsval i Sverige så kandidaten i staten är betydligt viktigare än hur nöjd man är med presidenten. Tvåpartisystemet gör dessutom tröskeln för att byta parti skyhögt högre än i länder som Sverige där man har ett flerpartisystem.
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Senate_election_in_Texas,_2018
Dina fantasier om Nordkorea bär lika mycket verklighetsförankring som att Texas skulle vara den staten Trump har minst förtroende i.
Som sagt, jag kan bara referera till olika undersökningar där just Texas är den röda stat där Trump har minst väljarstöd. Den trenden är ju solklar inte bar i Texas, Trump tappar väljare om än inte i den takt man önskade.
Givetvis önskar jag att jag har fel om Nordkorea men fakta kvarstår, Trump skall träffa en regim som mördat miljoner människor genom sin politik. Då förstår man ju dessutom varför ingen annan president gjort detsamma, uppmuntra inte en totalitär regim på folkets bekostnad. tyvärr är ju inte Trump tillräckligt erfaren eller ens framsynt för att inse vilken politisk tabbe ha än en gång gör.
Han fantiserar om en politisk framgång med Nordkorea han ju aldrig kan få. Inget hittills har ju gått vägen för Trump utrikespolitiskt. Se Trumps och house of intelligens agerande avseende Ryssland och Nordkorea som ett inrikes politiskt utspel för att försöka få Trump in på banan igen. Att förlora än fler väljare kan bli ödestiget för republikanerna så den nedåtgående trenden måste brytas.