2018-03-12, 12:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blonay
Utifrån vad som stod i brevet.

Skydda dem man älskar mot något värre än döden. Och vad det skulle vara är den stora frågan.

Eller skydda sig själva mot nåot som var värre än döden?
Vi tidigare här försökt förstå vems bristande livkvalitet och bristande framtidstro som avsågs i avskedsbrevet som polisen refererade.

Om föräldrarna själva inte ville fortsätta leva in en framtid värre än döden tog de kanske helt enkelt bara döttrarna med sig, för att dessa skulle slippa bli föräldrarlösa.

Någon eller några personer i villan har enligt föräldrarnas bedömning haft en framtid värre än döden - om polisen uppgifter är korrekta. Om vi visste hur sjuka döttrarna var, vilket delvis verkar ha framkommit att i vart fall den yngsta Moa kanske inte var så sjuk(?) - skulle antagligen det vara mycket lättare att följa föräldrarnas resonemang. Utan att for den skull dela eller förstå hur de kunde hamna där.

Tror att döttrarnas uppgivna sjukdomssituation och av hemundervisning är pudelsn kärna för att kunna nysta vidare:

Var döttrarna inte så sjuka, men ändå isolerade får man dåliga vibbar
Var döttrarna sjuka och man hade sektinfluenser är detta mycket anmärkningsvärt.
Var döttrarna sjuka utan att man sökte rätt vård ex inom psykiatrin är det också speciellt.

Så hur sjuka var egentligen Agnes och framför allt Moa?
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-12 kl. 13:08.
Citera
2018-03-12, 13:01
Medlem
MissingYou2009s avatar
Vad händer om man lägger in alkohol som en faktor. Det som är vanligt vid andra familjetragedier. Kan de ha problem med alkoholen och det har ökat under tiden och under långledigheten totalt spårat ur. Skulle kanske förklara en del konstigheter, ”problem inom familjen” och det totalt bisarra slutet.

Vet att några har nämnt det tidigare. Men ingen större diskussion om att alkohol kanske finns med i bilden har skett vad jag läst.
Citera
2018-03-12, 13:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Sluta va så lat.
Min posthistorik.
Någonstans i dina 463 inlägg i denna tråd menar du...
Det är inte lathelt att be dig länka eller upprepa dig istället - det är sunt förnuft.

Du behöver inte vara rädd, den som skvallrade till dig har redan brutit mot tystnadsplikten med råge - utan att vi gräver vidare. Ingen här kommer orka bry sig om du besvarar varifrån intygen ursprungligen kom.

Mitt liv har viktigare saker jag hellre gör, som att klia sig i huvudet, titta på snöflingor eller bara blunda.
Ha det!
Senast redigerad av Solglittret 2018-03-12 kl. 13:09.
Citera
2018-03-12, 13:12
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Ett öde värre än döden skulle kunna vara skuld och skam. Bättre att försvinna istället för att stå där och bli blottlagd. Kan O plagierat nåt på jobbet som nån fått reda på? Kan H fifflat med nåt på sitt? Nåt som skulle kunna ödelägga en hel familj. Skuld och skam ska man inte blunda för. Det är ett öde värre än döden. Tror inte på sjukdomar i deras fall. Om de legat på sjukhus, som paket, ja, då kanske.
Citera
2018-03-12, 13:12
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Sluta va så lat.
Min posthistorik.

Hej igen!

Använde sökorden Adolescent siblings suicide och fick upp dessa sökningar:

https://scholar.google.se/scholar?q=adolescents+siblings+suicide&hl=sv&as_sd t=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwjz1d2u4Ob ZAhXFFZoKHYThDNEQgQMIJTAA
Citera
2018-03-12, 13:18
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissingYou2009
Vad händer om man lägger in alkohol som en faktor. Det som är vanligt vid andra familjetragedier. Kan de ha problem med alkoholen och det har ökat under tiden och under långledigheten totalt spårat ur. Skulle kanske förklara en del konstigheter, ”problem inom familjen” och det totalt bisarra slutet.

Vet att några har nämnt det tidigare. Men ingen större diskussion om att alkohol kanske finns med i bilden har skett vad jag läst.

Jag har också tänkt något alkoholrelaterat. Även med en fin fasad utåt finns det skåpsupare. Inom hemmets fyra väggar. Tror också att släktproblem funnits som urartat. Kanske nån sida av släkten frös ut kvinnan eller mannen. Det kan gå vilt till. Alkohol och släktutanförskap.
Citera
2018-03-12, 13:28
Medlem
Rodjas avatar
Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund

Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jag har också tänkt något alkoholrelaterat. Även med en fin fasad utåt finns det skåpsupare. Inom hemmets fyra väggar. Tror också att släktproblem funnits som urartat. Kanske nån sida av släkten frös ut kvinnan eller mannen. Det kan gå vilt till. Alkohol och släktutanförskap.

Också en möjlighet.
Kvinnor har en fantastisk förmåga att dölja drickande utåt.

Det är mer skamfyllt också.
Senast redigerad av Rodja 2018-03-12 kl. 13:30. Anledning: Tillägg
Citera
2018-03-12, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Hej igen!

Använde sökorden Adolescent siblings suicide och fick upp dessa sökningar:

https://scholar.google.se/scholar?q=adolescents+siblings+suicide&hl=sv&as_sd t=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ved=0ahUKEwjz1d2u4Ob ZAhXFFZoKHYThDNEQgQMIJTAA

Du har uppenbarligen en talang för sånt här! Ska kolla igenom länkarna ikväll.
Citera
2018-03-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Om ni tänker efter..

Vad skulle göra föräldrarnas agerande från och med brevet + sina egna självmord, förståeligt och logiskt?

(Jag tänker nu utifrån uppgifterna att de faktiskt var rätt normala hyggliga människor. Inte att någon av dem var psykopat)

... var det deras biologiska barn, eller har de snott dem i Belgien?
eller adopterat under icke så schyssta former
Citera
2018-03-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ett öde värre än döden skulle kunna vara skuld och skam. Bättre att försvinna istället för att stå där och bli blottlagd. Kan O plagierat nåt på jobbet som nån fått reda på? Kan H fifflat med nåt på sitt? Nåt som skulle kunna ödelägga en hel familj. Skuld och skam ska man inte blunda för. Det är ett öde värre än döden. Tror inte på sjukdomar i deras fall. Om de legat på sjukhus, som paket, ja, då kanske.

Håller med. Tror inte ett dugg på att sjukdomen hos barnen var den utlösande faktorn ! Bara något som var bra att ha att skylla på i avskedsbrevet. Brevet som antagligen de flesta inte ens tror på. Varför skriver man ett avskedsbrev överhuvudtaget? För att vara snäll mot anhöriga som de nu lämnat i ett helvete. Jättesnällt!

Eller blivit tvingade till denna handling av utomstående S...... och då fått order om avskedsbrevet och städning på internet? Varför rensar man på internet! Dölja något? Vem bryr sig när alla ändå är döda? Så konstigt!
Citera
2018-03-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blonay
Håller med. Tror inte ett dugg på att sjukdomen hos barnen var den utlösande faktorn ! Bara något som var bra att ha att skylla på i avskedsbrevet. Brevet som antagligen de flesta inte ens tror på. Varför skriver man ett avskedsbrev överhuvudtaget? För att vara snäll mot anhöriga som de nu lämnat i ett helvete. Jättesnällt!

Eller blivit tvingade till denna handling av utomstående S...... och då fått order om avskedsbrevet och städning på internet? Varför rensar man på internet! Dölja något? Vem bryr sig när alla ändå är döda? Så konstigt!

Något jag kom att tänka på är ju att OH också hade företag vid sidan om och sysslade en hel del med Revison ! Kan inte vara den vägen han fått kontakt med Scientologin för att hjälpa de med bokslut och revision ?? Måste ju kunna gå att ta reda på vem de har/haft som Revisor !
Citera
2018-03-12, 14:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Tack, men mitt inlägg handlade om hur vanligt det är med ungdomar eller allra helst syskon som suiciderar tillsammans.

Det svåra när man söker på familjecid är att hitta information där båda föräldrarna utfört det. Det finns ingen samlad forskning om detta eftersom det bara finns några få fall dokumenterade.

Jag sökte på lite olika termer och fick inte en enda träff. Om det vore fallet så skulle de hittats tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in