Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Nej, det gjorde de inte. För att ta ett exempel i mängden så överskattades SD hejdlöst 2010 av Aftonbladets tidigare OI United Minds, som publicerade ett helt pärlband av mätningar där SD hade över 7%, långt över valresultatet 5,7. Även Ipsos publicerade enstaka mätningar över 7,0. Det är bara att gå och läsa i arkiven på status.st. Så sluta för helvete att ljuga, ditt äckliga, tjatiga, spammande, propagandistiska jävla as. Du har redan blivit vänligen upplyst och tillrättavisad om hur det ligger till, och du har inte glömt det. Men som den ögontjänare du är så väntar du tills kusten är klar och sen låtsas du ha förträngt allt och fortsätter älta samma lögner. Lägg ner det vidriga beteendet eller förvänta dig oupphörlig punktmarkering.
(Min fetning)
Wow... wow! Det var en ordentlig råsop du fick till där på lördagsmorgonen.
Vid valen. Vid valen! Det vill säga september 2006, 2010 och 2014.... Pratar inte om några
pärlband av mätningar under flera månader utan om den genomsnittliga underskattning som gjordes strax innan dessa val. Det är de uppgifter jag har. Rätta mig om jag har fel. Att SD överskattades redan 2006 och 2010 i vissa mätningar (och då i synnerhet av enstaka institut) långt före själva valen - under mellanvalsperioden (jämfört med senare facit: valresultatet) - är väl allmänt känt. Men genomsnittet för samtliga opinionsinstitut strax före valen visar på underskattning.
2006 sept snitt: 1,8%, Valresultat 2,9% Underskattning: 0,62
2010 sept snitt: 5,1%, Valresultat 5,7% Underskattning: 0,89
2014 sept snitt: 10,5%, Valresultat 12,9% Underskattning: 0,81
"...vänligen upplyst och tillrättavisad om hur det ligger till..." När då?
För övrigt verkar du vara en högst trevlig och sympatisk snubbe... när du sover möjligen. Det var en jävla ton du har i dina inlägg