Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-09, 22:06
Medlem
Ursäkta en amatör. Hur såg egentligen den där bankomaten ut? Jag var en hel del i området men inte på mordnatten. Det var inte så många som hade 'bankomatkort' på den tiden. Man skrev en massa checkar på den tiden speciellt om man inte hade pengar, framdaterade checkar osv.

Ursäkta igen, men vad var platsen, sammanhanget?
Citera
2018-03-09, 22:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Då hade inte AB hunnit i kapp LOP
Det beror på. Om de gick åt var sitt håll medan de pratade så passar det perfekt.
Citera
2018-03-09, 22:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Ursäkta en amatör. Hur såg egentligen den där bankomaten ut? Jag var en hel del i området men inte på mordnatten. Det var inte så många som hade 'bankomatkort' på den tiden. Man skrev en massa checkar på den tiden speciellt om man inte hade pengar, framdaterade checkar osv.

Ursäkta igen, men vad var platsen, sammanhanget?
Den låg i Skandiahuset något tiotal meter norr om Dekorima. Det var en dörr som kunde öppnas med bankomatkortet och därinne var bankomaten.
Citera
2018-03-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Gm ska också haft det enligt ett flertal vittnen. (LJ, LP,...).
Och mannen som NF mötte. Åtminstone hade han en mellanblå jacka.

Det börjar bli några stycken, såvida inte mannen som NF möter är AB. Jag vet att Gunnar Wall är inne på det, men jag tycker att den hypotesen placerar AB på en plats som han absolut inte borde befunnit sig.
För en gångs skull håller jag inte med Gunnar.
Citera
2018-03-09, 22:15
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Här är fem ytterligare protokoll framtagna av gida:

(FB) Palmemordet -länktråd-
hämtat
Citera
2018-03-09, 22:22
Medlem
Citat:
Den låg i Skandiahuset något tiotal meter norr om Dekorima. Det var en dörr som kunde öppnas med bankomatkortet och därinne var bankomaten.

OK tack så mycket
Citera
2018-03-09, 22:25
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Eftersom jag själv varit magnumskytt och dessutom varit med när en 357 avfyrats i staddmiljö (Rom) tar jag inte så hårt på ditt påstående. Kanske lurar du någon amatör som hävdar att OP sköts med något annat vapen!

Bobo ingen .357 skytt kallar sig magnumskytt, nu blir jag orolig,
Citera
2018-03-09, 22:31
Medlem
hehehos avatar
Ni som bor när Sthlm eller malmö kan kliva in här:

https://www.liveit.se/upplevelser/upplevelsepresenter-pistolskytte

och själva ta reda på hur mycket en .357 låter, se till att du får överljuds ammo...
Citera
2018-03-09, 22:43
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gida
Det börjar bli några stycken, såvida inte mannen som NF möter är AB. Jag vet att Gunnar Wall är inne på det, men jag tycker att den hypotesen placerar AB på en plats som han absolut inte borde befunnit sig.
För en gångs skull håller jag inte med Gunnar.
Jag tror fortfarande inte NF möter AB, han bara ser AB ca. 10 meter bakom LOP när han själv är vid butiken Dekorima. Det är NF paret Palme möter vid Dekorima. Det är NF, AB ser gå brevid paret Palme.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-09 kl. 22:48.
Citera
2018-03-09, 22:45
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Pratade med en av landets bästa .357 skyttar i förra veckan. Han visste inget om MOP. När jag förklarade läget skrattade han så han vek sig dubbel "omöjligt att en .357:a skulle höras så lite [med den ammunitionen]". Han berättade att när han övade gick andra pistolskyttar (med öronskydd) av banan medan han höll på, för att det var så obehagligt med ljudtrycket och tryckvågorna från hans vapen.

Ja, kul att någon annan kan bekräfta det jag hävdat i flera tidigare inlägg. Kortfattat: DET FINNS INGEN CHANS ATT MAN UPPFATTAR EN 357 SOM SMÄLLER AV EN METER FRÅN ÖRAT SOM PÅSKSMÄLLARE PÅ AVSTÅND. Kom inte med inlägg om buller i stadsmiljö eller liknande trams. Låt oss hålla oss till fakta.
Citera
2018-03-09, 23:06
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tekniskt inkorrekt desinformation. Man visste redan innan att Mockfjärdsrevolven inte är intressant. Inga problem att provskjuta pipan om den är i skick. Handlar enbart om skicket på den. Revolvern var till stor del nedsjunken i dyn och mycket illa åtgången. Finns inga möjligheter att bara sådär avgöra exakt hur länge den legat där utan ett stort referensmaterial och undersökningar på plats som inte gjordes eller ens finns kompetens till i Sverige. Vad man kan säga och som sades var att det ej går att bestämma exakt hur länge den legat där men att inget motsäger att den legat där den tid som angetts. Det påstådda "resultatet" var en desperat CP-utrednings beställningsjobb eftersom det var sista halmstråt att ens avlägset knyta ett vapen till CP med den komplexa teorin att någon plockat upp vapnet skjutit OP för att sedan lägga tillbaka det. Mera Hollywood än verklighet.

Sannolik har den person som gett dig ,en okunnig amatör, uppgiften helt enkelt desinformerat dig och skälet till desinformationen är ju "intressant". Det finns mycket sådant kring Palmevapnet!

Nja, "desinformation" är fel ord i sammanhanget eftersom jag personligen läst den tekniska rapporten från undersökningen. Jag har till och med rapporten här bredvid mig medan jag skriver.

It is the actual report my friend, kan inte bortförklaras på något sätt.

Det avgjordes inte "bara sådär". Det var teknisk expertis som avgjorde åren 1996-2001.De är alltså experter på metall/rost-frågor.

Någon "dy" var det inte fråga om eftersom revolvern låg på bottnen av en sjö som var/är täckt av sten.

Det finns ingen baktanke hos personen som givit mig rapporten.

Hen, precis som jag, är ointresserade av förutfattade meningar. Däremot är vi överens - på grund av att vi är insatta i utredningen - att CP inte har med mordet att göra.

Revolvern kan trots det ha betydelse, men det vet ju varken jag eller du. Eller hur?
Citera
2018-03-09, 23:08
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Har du passfotot på honom?

Enligt vad jag hittat så sköts han i ryggen, men dog inte och knivskars därefter. Klarlevorna brändes. Detta skedde i november 1986.

R.R tog sedan hans identitet. Var det för att försvåra en eventuell utredning kring honom? Han kunde liksom smälta undan i det fördolda i en stuga i Bringåsen.

Men som sagt, jag spekulerar bara. Som de flesta andra här inne.

Du ska läsa artikeln om Stegmordet utanför Östersund 1986. Lokaltidningen publicerar bilder i anslutning till artikeln, där finns ett passfoto på Eino H. Kuslig blick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in