Log in i Berlingske i dag. Velkommen i klubben, Mads Fuglede. Jeg skrev første gang noget lignende offentligt for syttten år siden:
http://snaphanen.dk/2018/03/09/den-mistaenkte-er-et-menneske/#more-190847
Citat:
For nylig var jeg i svensk TV og skulle svare på, hvorfor man i Danmark havde lavet så mange stramninger af sin politik over for indvandrere, flygtninge og asylansøgere. Jeg svarede, at de danske stramninger havde det formål at undgå, vi endte som Sverige.
Citat:
Da jeg tog hjem, tænkte jeg ikke videre over det, jeg havde sagt. Blandt andre ting sagde jeg, at antallet, der kommer til et land, betyder noget, og at jeg ønskede, at Danmark skulle forblive dansk og ikke skulle blive mere mellemøstligt. Det opfatter jeg egentlig som et ret ukontroversielt synspunkt.
Misforstå mig ikke.. Jeg elsker Sverige og har aldrig deltaget i den danske rituelle tilsvining af Sverige. Den er alt for ofte bare galoperende dansk mindreværd. Min far flyttede dertil for 30 år siden, og min bror er svensk.
Misforstå mig ikke.. Jeg elsker Sverige og har aldrig deltaget i den danske rituelle tilsvining af Sverige. Den er alt for ofte bare galoperende dansk mindreværd. Min far flyttede dertil for 30 år siden, og min bror er svensk.
Citat:
[…] Gennem alle årene har jeg set den udvikling, som dette fine land har gennemgået, og er i dag nået til den konklusion, at Sverige er tabt og aldrig bliver sig selv igen.
Citat:
Da jeg læste PEW analyseinstituttets beregninger af muslimsk indvandring til Europa sidste år, som viste, at hvis Sverige fortsatte sin hidtidige kurs, ville det betyde, at hver tredje svensker i 2050 ville have rødder i Mellemøsten, blev jeg chokeret. Til sammenligning er der i dag lidt mere end 300.000 muslimer i Danmark – i 2050 anslår PEW, at der i det værste scenario vil være omkring 4,5 mio. muslimer i Sverige. Et sted på den rejse, Sverige har begivet sig ud på, mister de alt det, de var, og bliver noget andet.
Citat:
Men jeg er ingen Messias og decideret uegnet som konge. Mine synspunkter er ret banale, og der er intet specielt ved det, jeg siger. Jeg har blot hvisket, at Sverige er i gang med at slå Folkhemmet ihjel, og modsat Roosevelt, så er det ikke pjat, men ramme alvor. Kig på tallene. De lyver ikke. Det må aldrig ske her. Mads Fuglede: Sverige er tabt (log in)
http://snaphanen.dk/2018/03/09/den-mistaenkte-er-et-menneske/#more-190847