2018-03-08, 13:03
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tyvärr är det nog så att hennes starka önskan att hjälpa till och hennes fragmentariska faktiska minnen spelat henne spratt helt enkelt. De som drev CP spåret har helt enkelt varit så övertygade att det påverkat henne att tro att det måste varit han när GM i själva verket ej hade en blå täckjacka utan en nästan knälång uppknäppt rock... men man kan ju inte utesluta att någon styrt henne under vägen i den riktningen.. utom offentligheten.
Det skulle vara rent otroligt intressant om någon av er som är så övertygade om att CP inte stod vid Dekorima vid tiden för mordet kunde ge mig ett enda sakligt argument som uteslöt att han gjorde det.

Ni är omedvetet låsta vid denna föreställning och antagligen måste ni gå på psykoanalys för att komma ur låsningen.

Någon stod där. Ni var inte där, i varje fall inte allihop, och ni vet inte vem som stod där. Ni vet inte ens att det inte var CP. Så är det.

Förutsatt att ni inte ljuger förstås.
Citera
2018-03-08, 13:06
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Mitt intryck är att CP var en ordningsmänniska och ett rovdjur. Även om han inte alltid var nykter.

http://iesho.blogspot.se/2016/11/36-christer-pettersson-1.html

Ja, men han var också lite narcissistisk och teatralisk, vilket i min bok skulle göra honom problematiskt. MEN jag har en magkänsla runt "Sista Kontraktet" att den som skrivit vet vad han pratar om, och där lockades ju CP till platsen.
Citera
2018-03-08, 13:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja, men han var också lite narcissistisk och teatralisk, vilket i min bok skulle göra honom problematiskt. MEN jag har en magkänsla runt "Sista Kontraktet" att den som skrivit vet vad han pratar om, och där lockades ju CP till platsen.
Ja, han lockades av en större summa pengar. Som han sedan kände sig lurad på, enligt en kvinnlig vän som han hade kontakt med vid den tiden. Så småningom förstod han vad som krävdes av honom för att han skulle få pengarna. Allting är uträknat på ett djävulskt sätt rent propagandamässigt.
Citera
2018-03-08, 13:11
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Det torde räcka med att titta på vilka förhör som hållits innan 1050 för att få en ungefärlig syn på vad HH kan ha fått för muntlig information innan han anländer till polishuset.

Första utg punkt ger
Ljubisa Najic
Innan dådet kan eventuellt peka ut övervakning/skuggning.
Anders Björkman
Mörk eller mörkblå stickad mössa som var ihoprullade ett par gånger samt en mörk rockliknande plagg som gick ner till knäna. AB befann sig på 3 m avstånd
Anders Delsborn
...ser delsborn 3 personer, ett par och en man, stå och samtala med varandra... vapnet uppfattad delsborn som ett vapen med ovanligt lång pipa, typ colt. GM ca 180 -185 cm lång. Ej ung. Grå herrhatt, grå Ulster med svarta stänk. Hatt långt neddragen.
Anna Hage
Hon lade samtidigt märke till en man som befann sig ett tiotal meter från den liggande mannen, och springande lämnade platsen. Hon uppfattade denne man - x - som vara medelålders, mörk, och klädd i en 3/4 lång rock eller jacka.
Karin Johansson
Backar upp delar av Anna Hages vittnesmål.
Jan Nilsson
GM sprang som fan. 180 cm 25-30 år ordinär kroppsbyggnad. Brun skinnjacka. Utlänning eller mörk svensk. Såg enbart GM bakifrån.
Egon Enocksson
GM under medellängd, sprang krokigt eller framåtlutat. Klent byggd, smärt rörde sig smidigt. Ganska ung. Vittne befann sig ca 75 m ifrån. När vittne kommer fram till mordplats stannar bil och yngling utan ytterkläder springer fram till mordplats och återvänder sedan till bilen. Yngling 175 -180 cm smal kroppsbyggnad. Mönstrad tröja lågskor mörkt hår sydeuropeiskt utseende. 20 - 25 år
Lars Jeppsson
35-40 år. Keps. Mörk jacka ev dunjacka

Utöver dessa kan Rimborns förhör på natten av Lisbet samt ev inge morelius och Martin Wesslén läggas till.
Edit: Fel av mig Martin Wesslén förhör sker 1050 kan räknas bort

Bra sammanställning, tror det är här man skall börja (men lägga till lite fler tidiga uppgifter som fanns *på papper* redan under natten 28-1 Feb/Mars
Citera
2018-03-08, 13:15
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
På gränsen till ot men rör kränkningar på 80-tal och det har ju tidigare diskuterats i tråden med koppling MOP.
https://www.svd.se/nya-uppgifter-om-intensiva-grodmansjakten-bisarrt

Tror inte svan-tanken var så verklighetsfrämmande dock.
Citera
2018-03-08, 13:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag vet ju inte hur mycket "de" kunde lita på CP, men de kan mycket väl ha haft en reserv-patsy sittandes på något konditori eller så om CP inte dök upp på sin kontaktadress när det började dra ihop sig till utsläpp på bion.
Citera
2018-03-08, 13:27
Medlem
Citat:
Det skulle vara rent otroligt intressant om någon av er som är så övertygade om att CP inte stod vid Dekorima vid tiden för mordet kunde ge mig ett enda sakligt argument som uteslöt att han gjorde det.

Ni är omedvetet låsta vid denna föreställning och antagligen måste ni gå på psykoanalys för att komma ur låsningen.

Någon stod där. Ni var inte där, i varje fall inte allihop, och ni vet inte vem som stod där. Ni vet inte ens att det inte var CP. Så är det.

Förutsatt att ni inte ljuger förstås.

Som sagt börjar man som man skall systematiskt på mordplatsen med iakttagelser, vittnesmål etc så är det helt uppenbart men du kör alltid motsatsen. Påståenden ofta tagna ur luften och ur sammanhang som skall motbevisas. Kanske därför du har stött att tokspår som funnits genom tiderna?
Citera
2018-03-08, 13:28
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Lite trist att vi förmodligen aldrig med säkerhet kommer få veta vem som sköt Palme. Kanske lite för att mördaren hållit sig borta så länge i det fria och inte vill avsluta sina sista år bakom lås och bom.

Jag tycker iof att mördaren kunde få amnesti bara vi fick veta hur det gick till (men vad spelar det för roll vad jag tycker.)
Citera
2018-03-08, 13:29
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Jag vet ju inte hur mycket "de" kunde lita på CP, men de kan mycket väl ha haft en reserv-patsy sittandes på något konditori eller så om CP inte dök upp på sin kontaktadress när det började dra ihop sig till utsläpp på bion.

Ja, är man inne på "sista kontraktet" så var ju även VG patsy och kallad till området. (vilket man kan läsa ut mellan raderna i förhören, han är kallad av EAP killen Mikael nånting.)
Citera
2018-03-08, 13:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Som sagt börjar man som man skall systematiskt på mordplatsen med iakttagelser, vittnesmål etc så är det helt uppenbart men du kör alltid motsatsen. Påståenden ofta tagna ur luften och ur sammanhang som skall motbevisas. Kanske därför du har stött att tokspår som funnits genom tiderna?
Det fetade är den typ av "argument" som framförs. Mer konkret eller sakligt blir det ju inte och det finns ingenting som kan bemötas. Jag är uppriktigt förundrad, men det påminner lite om argumenteringen i mindre seriösa trådar på Flashback.
Citera
2018-03-08, 13:33
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Rapporten han skrev på mordnatten har varit offentlig mycket länge . Där skriver han om två GM. Samma uppgifter får Gösta Welander när han pratar med Lisbeth Palme på mordnatten. Det visar hanteringen av rikslarmen.

Informationen om två GM ger LP också till Ingvar Carlsson, Kjell-Olof Feldt, Anita Gradin, Ulf Dahlssten och pressekreteraren Kjell Lindström. Det visar ÖB Lennart Ljungs dagböcker då denne får infon om två GM av försvarsminister Roine Carlsson vid sextiden på morgonen. Detta är fakta som du i din påstådda otadlighet ger fullständigt fan i.

Även Lars C får uppgiften om två GM
Citera
2018-03-08, 13:34
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, är man inne på "sista kontraktet" så var ju även VG patsy och kallad till området. (vilket man kan läsa ut mellan raderna i förhören, han är kallad av EAP killen Mikael nånting.)
Han hade kunnat duga, men de föredrog nog "Chrille". Skådisen som kunde spela sossealkis på parkbänken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in