Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Skulle det nu öht finns något spår som leder till att en utomstående begått dessa mord så skulle det i så fall ha med mamman att göra, som jobbade på Skatteverket. Vad hade hon för arbetsuppgifter? Svårt att tänka mig detta spår dock.
Vad vi vet:
-Problem inne i familjen
-Mamman hemma på halvtid
-Båda barnen hemma från skolan flera år
-Pappan gav snabbt upp om yngsta flickan. På några månader gick hon från pianospel och friskhet till sjuk (?) och mördad
-Flickorna påstods ha ofattbar fysisk sjukdom
-Båda insjuknade strax före puberteten
-Båda mördades strax innan skolan skulle starta igen
Pekar allt detta på att de blev mördade av utomstående? Nej. Mördaren finns, liksom problemen, inne i familjen.
Vem i familjen var galen?
Ha Ha Ha Ha.
Jag trodde aldrig... i min vildaste fantasi... Att jag skulle skriva dom här orden :
Rappytt, JAG håller med dig !
Men det gör jag faktiskt.
Det finns ett jättebra bevis på att ingen utomstående har mördat familjen.
- Öhhh, polisen har bekräftat det.
Det finns fler exempel på att det var problemen med ev sjukdomar inom familjen, än vad Rappytt visar här uppe, som påverkade till detta beslut, men dom exemplen räcker gott o väl.
Enligt polisen, så finns det ingenting som påvisar nån yttre inblandning vid själva morden/självmorden.
Och, OM det varit nån utomstående gärningsman, så måste han/hon varit otroligt skicklig, och inte lämnat ett enda litet spår efter sig, inte det minsta lilla bevis.
Han/Hon skall också ha kunnat skriva ett personligt avskedsbrev, fixat två namnteckningar, och även ha lyckats spela in en 17min lång video med Oskar Och Hanna på rollistan..... och sen kunnat lura ALLA poliser, anhöriga mfl
Nej, Jag håller med dej Rappytt, jag har också svårt att tänka mig detta spår.
Nästa Grej.... Scientologerna.
Att dom på något sätt hade personligt samröre med SC, eller nått annat trossamfund - Ja, kanske... men det har ingen av oss nån aning om.
(Det finns en uppgift tidigt i tråden, att i alla fall Hanna och barnen var lite "fri-religiösa", men det är bara en aning i dimman.)
Vi får inte glömma att vi har två väldigt smarta föräldrar.
Vi får inte glömma att SC har en större fördel av att ha en levande Oskar, än en död Oskar.
Samma sak med Hanna.... En skattejurist, som kan "hjälpa till" med skatten i kyrkan.
Dom två vill nog SC gärna ha kvar som starkt troende i sin kyrka.
Man hade nog från SC hållet, kunnat se mellan fingrarna ang dessa sjukdomar, då vinningen av att ha dessa två skatte-experter anknutna till församlingen, än att nån liten sjukdom skulle ta bort dom resurserna.
OM dom var trygga medlemmar i SC, och SC får nys om att dom har sjukdomar i familjen, direkt skulle rekommenderar att:
- Vi ser gärna att ni tar livet av er..... säger SC
- Okej, säger ni det så.... säger Hanna o Oskar
Det kan vi nog stryka direkt.
Nu är det ju så att även medlemmar i SC är vanliga människor, med vanliga arbeten, men dom har helt enkelt en annan tro.
Dom vill ju inte att folk skall gå och ta livet av sig till höger och vänster på grund av sjukdomar, utan det enda är ju att dom inte passar in i deras kyrka och filosofi.
Sjuka människor får klara sig själva, eller vända sig någon annan stans.
På sin höjd hade dom nog sagt - Tyvärr så måste vi utesluta er från SC, pga er sjukdomsbild.
För om folk dör runt omkring deras kyrkor, så hade nog myndigheterna tagit tag i det.
Sen är det nog så att man måste nog vara ganska djupt troende eller insyltad, för att kunna gå så långt att man tar självmord, på grund av sin tro.
Det räcker nog inte med att man är ytligt involverad och gått på några möten, eller liknande.
Jag tror inte att familjen var djupt troende SC
Oskar hade ju inte ens tid över att gå på toaletten på grund av Jobbet, Hanna och barnen, så hur skulle han få tid över att springa på SC möten så ofta, att det påverkade dom så djupt, så dom tar livet av sig pga SC.
Jag tror inte ett skit på det här.
Visst, dom kanske har haft nån ytlig kontakt i sin desperation, och dom har nog vänt sig till fler alternativ än SC, men att dom kontakterna har påverkat Oskar o Hanna till den milda grad att dom tagit livet av sig.... Det köper jag aldrig.
Som sagt, detta var två väldigt smarta människor.
Detta grundar sig i nått helt annat, tror jag.
Beslutet fattades gemensamt av Hanna o Oskar.
Men, till skillnad från Rappytt, så tror jag inte att det är en galnings verk, utan en livssituation som blev ohållbar för just DEN familjen.
Fel beslut fattades..... Dom skulle ha bett om mer hjälp.
Så, nu fick jag häva ur mig detta efter allt läsande ett tag, så nu kryper jag tillbaka under min sten igen.
Ha en bra dag.