2018-03-08, 08:22
Medlem
Var det endast "Scheele" som gick ut med uppgifter om att barnen hittades i sängarna och pappan hängd? Så konstigt att det inte läckt ut hur familjemedlemmarna dött.
Citera
2018-03-08, 08:41
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jag tycker det är ytterst märkligt att skylta med att man har massvis med PM som kan förklara en del, men som ändå inte publicerar det. Vill man inte berätta då håller man luckan stängd. I alla fall i min värld. Fast det här är ju de vuxnas sandlåda så det är väl förståeligt. Här får man leka ut, när man tydligen inte fick det som barn. Så småningom kanske det dyker upp någon mänsklig användare som delar med sig av det den vet. Med tiden.... Det här småsmule-kastandet är bara löjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nej nu blir jag faktiskt riktigt upprörd över denna tysnad från samhällets sida.

För den som har tittat på Vekcns Brott lately så är dey ju tydligt att vissa polisdistrikt tenderar att välja att bedöma dödsfall med misstäkta inslag som "olycka", "okänd dödsorsak" eller liknande. Det är klart att det är lättare att klassificera dödsfall som "inte mord" pga man då slipper åtala någon. Därmed sparar man otroligt mycket tid och resurser eftersom man då slipper den massiva insats en mordutredning innebär.

Detta ärende är så skumt på så många sätt. Tror absolut inte på scientolog-spåret, men det är ofattbart att ta in att bägge föräldrar i samförstånd skulle gjort detta. Jag vill veta hur polisen kunnat dra denna slutsats. För att kunna känna mig trygg med att detta utretts ordentligt.

Hur vet jag vem som är förundersökningsledare?Visst är det denne jag ska maila för att få veta när utredningen beräknas vara klar?
JAG VET att eftersom det inte finns göärningsman att åtala så kommer detta läggas ner så fort det är klart. Men jag tänker ändå göra vad jag kan för att delar (såklart maskade/sekretessmasrskade) skall bli tillgängligt för offentlig granskning. Men jag behöver hjälp med att få klarhet i vem jag ska kontaka.

Ja, jag är faktiskt lika upprörd! Så här får det inte vara. Någon gång MÅSTE det komma fram i en officiell form. Inte ingående detaljer som rör sekretess osv, men exakt VAD som hände, i åtminstone stora drag!
Citera
2018-03-08, 09:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tror många sitter med vässade pennor och inväntar polisens slutbedömning. Detta kriminalfall kommer att gå till historien och nötas och blötas i decennier.

Tänk så olika man är. Jag tror inte det finns NÅGON journalist som sitter och väntar på att skiva om familjen Henkow.
Citera
2018-03-08, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Skulle det nu öht finns något spår som leder till att en utomstående begått dessa mord så skulle det i så fall ha med mamman att göra, som jobbade på Skatteverket. Vad hade hon för arbetsuppgifter? Svårt att tänka mig detta spår dock.

Vad vi vet:
-Problem inne i familjen
-Mamman hemma på halvtid
-Båda barnen hemma från skolan flera år
-Pappan gav snabbt upp om yngsta flickan. På några månader gick hon från pianospel och friskhet till sjuk (?) och mördad
-Flickorna påstods ha ofattbar fysisk sjukdom
-Båda insjuknade strax före puberteten
-Båda mördades strax innan skolan skulle starta igen

Pekar allt detta på att de blev mördade av utomstående? Nej. Mördaren finns, liksom problemen, inne i familjen.

Vem i familjen var galen?

Ha Ha Ha Ha.
Jag trodde aldrig... i min vildaste fantasi... Att jag skulle skriva dom här orden :
Rappytt, JAG håller med dig !
Men det gör jag faktiskt.
Det finns ett jättebra bevis på att ingen utomstående har mördat familjen.
- Öhhh, polisen har bekräftat det.

Det finns fler exempel på att det var problemen med ev sjukdomar inom familjen, än vad Rappytt visar här uppe, som påverkade till detta beslut, men dom exemplen räcker gott o väl.

Enligt polisen, så finns det ingenting som påvisar nån yttre inblandning vid själva morden/självmorden.
Och, OM det varit nån utomstående gärningsman, så måste han/hon varit otroligt skicklig, och inte lämnat ett enda litet spår efter sig, inte det minsta lilla bevis.
Han/Hon skall också ha kunnat skriva ett personligt avskedsbrev, fixat två namnteckningar, och även ha lyckats spela in en 17min lång video med Oskar Och Hanna på rollistan..... och sen kunnat lura ALLA poliser, anhöriga mfl
Nej, Jag håller med dej Rappytt, jag har också svårt att tänka mig detta spår.

Nästa Grej.... Scientologerna.
Att dom på något sätt hade personligt samröre med SC, eller nått annat trossamfund - Ja, kanske... men det har ingen av oss nån aning om.
(Det finns en uppgift tidigt i tråden, att i alla fall Hanna och barnen var lite "fri-religiösa", men det är bara en aning i dimman.)
Vi får inte glömma att vi har två väldigt smarta föräldrar.
Vi får inte glömma att SC har en större fördel av att ha en levande Oskar, än en död Oskar.
Samma sak med Hanna.... En skattejurist, som kan "hjälpa till" med skatten i kyrkan.
Dom två vill nog SC gärna ha kvar som starkt troende i sin kyrka.
Man hade nog från SC hållet, kunnat se mellan fingrarna ang dessa sjukdomar, då vinningen av att ha dessa två skatte-experter anknutna till församlingen, än att nån liten sjukdom skulle ta bort dom resurserna.

OM dom var trygga medlemmar i SC, och SC får nys om att dom har sjukdomar i familjen, direkt skulle rekommenderar att:
- Vi ser gärna att ni tar livet av er..... säger SC
- Okej, säger ni det så.... säger Hanna o Oskar
Det kan vi nog stryka direkt.

Nu är det ju så att även medlemmar i SC är vanliga människor, med vanliga arbeten, men dom har helt enkelt en annan tro.
Dom vill ju inte att folk skall gå och ta livet av sig till höger och vänster på grund av sjukdomar, utan det enda är ju att dom inte passar in i deras kyrka och filosofi.
Sjuka människor får klara sig själva, eller vända sig någon annan stans.
På sin höjd hade dom nog sagt - Tyvärr så måste vi utesluta er från SC, pga er sjukdomsbild.
För om folk dör runt omkring deras kyrkor, så hade nog myndigheterna tagit tag i det.

Sen är det nog så att man måste nog vara ganska djupt troende eller insyltad, för att kunna gå så långt att man tar självmord, på grund av sin tro.
Det räcker nog inte med att man är ytligt involverad och gått på några möten, eller liknande.
Jag tror inte att familjen var djupt troende SC
Oskar hade ju inte ens tid över att gå på toaletten på grund av Jobbet, Hanna och barnen, så hur skulle han få tid över att springa på SC möten så ofta, att det påverkade dom så djupt, så dom tar livet av sig pga SC.
Jag tror inte ett skit på det här.
Visst, dom kanske har haft nån ytlig kontakt i sin desperation, och dom har nog vänt sig till fler alternativ än SC, men att dom kontakterna har påverkat Oskar o Hanna till den milda grad att dom tagit livet av sig.... Det köper jag aldrig.
Som sagt, detta var två väldigt smarta människor.

Detta grundar sig i nått helt annat, tror jag.
Beslutet fattades gemensamt av Hanna o Oskar.
Men, till skillnad från Rappytt, så tror jag inte att det är en galnings verk, utan en livssituation som blev ohållbar för just DEN familjen.
Fel beslut fattades..... Dom skulle ha bett om mer hjälp.

Så, nu fick jag häva ur mig detta efter allt läsande ett tag, så nu kryper jag tillbaka under min sten igen.

Ha en bra dag.
Citera
2018-03-08, 09:38
Medlem
https://kit.se/2018/01/24/100929/varfor-dodar-foraldrar-sina-barn/
Citera
2018-03-08, 09:58
Medlem
Enligt polisen, så finns det ingenting som påvisar nån yttre inblandning vid själva morden/självmorden.
Och, OM det varit nån utomstående gärningsman, så måste han/hon varit otroligt skicklig, och inte lämnat ett enda litet spår efter sig, inte det minsta lilla bevis.
Han/Hon skall också ha kunnat skriva ett personligt avskedsbrev, fixat två namnteckningar, och även ha lyckats spela in en 17min lång video med Oskar Och Hanna på rollistan..... och sen kunnat lura ALLA poliser, anhöriga mfl

... kolla datum när elen gick ner kraftigt i december(enl. fb)
Citera
2018-03-08, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ahcg

... kolla datum när elen gick ner kraftigt i december(enl. fb)

... den 6:e typ, och sen var den igång igen den 7:e, om jag minns rätt.
Citera
2018-03-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
... den 6:e typ, och sen var den igång igen den 7:e, om jag minns rätt.

... i december 2017
Citera
2018-03-08, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ahcg
... i december 2017

Oj, sorry...
Såg fel, trodde du menade Jan.
När var det i December? och är det nått mystiskt med det, som vi missat?
Citera
2018-03-08, 10:18
Medlem
Givetvis har scientologerna inte uppmanat föräldrarna att ta livet av sig och barnen. Detta beslut har fattats av föräldrarna själva.

Men scientologernas livsåskådning kan ha fått föräldrarna att tro att deras liv var otillräckligt, "odugligt", bortom all hjälp, utan livskvalitet osv. Föräldrarna kan i och med detta på allvar tyckt att det var bättre för alla att dö, och att de därmed gav både sig själva och barnen möjlighet till något bättre. Jag vet att detta låter ofattbart och galet, och jag kan egentligen förstå de som avfärdar detta. Jag tycker själv att det är ofattbart och galet och har själv avfärdat det tidigare, eller sett det som en obetydlig liten detalj. Men hela detta fallet är ofattbart och galet.

Läs allt det som polisen skrivit med detta i tankarna. Det polisen gått ut med bekräftar egentligen allt detta även om det inte sägs rakt ut.
Citera
2018-03-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Vet inte vad detta säger egentligen, men när det gäller deras elförbrukning så var den på jämn nivå fram till Lördagen 6e Jan. Då sjönk den markant, en extrem skillnad. Sedan upp på vanlig nivå igen from söndagen.
Här kommer inlägget om elförbrukningen som sjönk. Du har helt rätt Avd.9
Citera
2018-03-08, 10:40
Medlem
Jag tror att det helt enkelt funnits olika viljor under en längre tid och som eskalerat under julledigheten.

Tonårsdöttrar med massa hormoner i omlopp är inte att leka med. Trotsålder och egna drömmar om framtiden, som inte ingick i Oskars planer.

Mellan olika viljor står H som försöker medla – utan att lyckas.

Som GW brukar säga (fritt ur minnet) ”Det går en propp och sen tar man ut svängarna”.

Psykopatisk eller narcissistisk kan kvitta – Oskar klarar inte av att hantera situationen.

Och då händer det ofattbara, tre mord och ett självmord.

”Avskedsbrevet” är även det hans verk. Efter flera års äktenskap är det ingen match att förfalska den ena partens namnteckning.

Svårare än så behöver det inte vara. Frågan är bara hur H, A och M mördades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in