Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Ok. Om du nu själv berättar att du har svårt att ändra din tankegång till något mer nyansrikt så får jag så klart tro dig på ditt ord.
Men berätta gärna för mig vilka som arbetar med ME som motsätter sig all psykiatrisk behandling, för jag hade fått för mig att de bara vände sig mot psykiatriska förklaringsmodeller vid just diagnosticerandet av ME/CFS.
Nu ordbajsar du!
Om "ME-lobbyn motsätter sig alla försök med psykiatrisk behandling" - får man nog förutsätta att det avser behandling av dem som ME-lobbyn företräder - ME-sjuka.
Tror du på fullt allvar att föräldrarna, utan yttre påverkan från något håll, kommit fram till att alla måste dö pga bristande livkvallitet och framtidstro?
Jag tror inte att normala förnuftiga människor mördat sina barn om de inte hade någon form av störning eller påverkan utifrån som förvridit omdömet.
Jag har tidigare skrivit att jag funderade på att någon måste varit psykiskt sjuk alternativt folie a deux (men dessa diskussioner har du väl glömt). Nu motsäger ju vittnesmål och yrkesaktivitet hos båda att de skulle varit psykiskt sjuka i närtid - ingen har nåmnt något åt det hållet.
Då kvarstår misstanke om yttre påverkan/hjärntvätt som gjort föräldrarna till mördare.