2018-03-07, 10:59
Medlem
SteelVolumes avatar
Jag har fått ett antal sms som många:

Ditt paket har kommit till Sverige.Innan PostNord kan skicka det till dig behöver moms och hanteringsavgift om sammanlagt 79,09 kr betalas enligt specifikation på betalsidan. Gå till https://moms.postnord.se/*****************/***** och betala senast den 2018-03-27.

Min fråga är, hur många paket kan det vara per sms betalning? Tar dom paketen med knivar i eller öppnas inte Alla paketen?
Citera
2018-03-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteelVolume
Jag har fått ett antal sms som många:

Ditt paket har kommit till Sverige.Innan PostNord kan skicka det till dig behöver moms och hanteringsavgift om sammanlagt 79,09 kr betalas enligt specifikation på betalsidan. Gå till https://moms.postnord.se/*****************/***** och betala senast den 2018-03-27.

Min fråga är, hur många paket kan det vara per sms betalning? Tar dom paketen med knivar i eller öppnas inte Alla paketen?
Endast ett paket per avi!
Posten öppnar inga paket ,de har bara Tullen befogenhet att göra.
Citera
2018-03-07, 11:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Nej ,tullen hantera inte mångdubbelt mer än 20000 individuella paket om dagen, alltså sluta du gör bara bort dig!
Har du någon källa på det eller bara gissar du?

Alla paket som har ett värde över 1500 kontrolleras av Tullverket redan nu och att skicka ut en tullförfrågan på småpaketen tar inte speciellt lång tid det sköts av en dator nuförtiden. Postnord har ju dessutom gjort grovjobbet åt dom...
Citera
2018-03-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002

Alla paket som har ett värde över 1500 kontrolleras av Tullverket redan nu och att skicka ut en tullförfrågan på småpaketen tar inte speciellt lång tid det sköts av en dator nuförtiden. Postnord har ju dessutom gjort grovjobbet åt dom...
Eftersom det är Tullverket du hänvisar till.

källa, tack?

Edit: Om: "Hur länge brukar paketet ligga hos tullen?".
"Før øvrigt så ær paketet inte hos tullen. De "tar inte paket" i 99.9% av fallen utan det ær helt enkelt stoppad hos speditøren. Tullen har sagt till speditøren att føremålet inte får flyttas førræn ønskad information kommit till dem. Så snacka med speditøren som ær ansvarig før førtullningen. "
http://www.swedroid.se/forum/threads/hur-laenge-brukar-paketet-ligga-hos-tullen.111785/

Svara gärna på hur många postförsändelser som tullen hittills har granskat färdigt.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-07 kl. 11:13.
Citera
2018-03-07, 11:10
Medlem
borttaget
Citera
Medlem
Citat:

Hahaha. du är för skön. posten har inte gjort ett skit för att underlätta för tullen ,mer än att flytta paketet från a till b ,du bara sitter och hittar på.
nej alla paket över 1500 kr kontrolleras inte,jag beställer nästan dagligen produkter och jag kan försäkra dig att många paket över 1500 kr inte Tullas ,alltså vad som står i reglerna och vad som är praktiskt möjlig är vitt skilda saker , har du hört talas om smuggling? smuggling är förbjudet vet du ,men likt förbannat slinker det in knark ,ibland tonvis in i landet, ha, du måste ha varit ordningsvakt i småskolan.
Citera
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Eftersom det är Tullverket du hänvisar till.

källa, tack

Edit: Om: "Hur länge brukar paketet ligga hos tullen?".
"Før øvrigt så ær paketet inte hos tullen. De "tar inte paket" i 99.9% av fallen utan det ær helt enkelt stoppad hos speditøren. Tullen har sagt till speditøren att føremålet inte får flyttas førræn ønskad information kommit till dem. Så snacka med speditøren som ær ansvarig før førtullningen. "
http://www.swedroid.se/forum/threads/hur-laenge-brukar-paketet-ligga-hos-tullen.111785/
http://www.tullverket.se/sv/privat/avgifter/allmantomavgifter.4.792224361590183a4d311a5.html
Citera
2018-03-07, 11:13
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Nej ,tullen hantera inte mångdubbelt mer än 20000 individuella paket om dagen, alltså sluta du gör bara bort dig!

Och posten påstår inte att Tullen kommer kontrollera 20000 paket om dagen ,posten säger att dem skickar paketen till tullen sedan är det upp till tullen att hantera paketen ,och de har de inte en chans att kontrollera 20000 paket individuellt om dagen .det är så helt enkelt.
Man kan ju leka med tanken att dom kollar försändelserna ytterst sparsamt, sen får du ditt
sms eller avi på posten att det skall betalas moms.
Gillar man inte läget, får man överklaga.
Sen räknar dom kallt med att ingen gör det, förutom möjligtvis några genuina gåvomottagare.
Om ens dom orkar....
Senast redigerad av dobbelina 2018-03-07 kl. 11:16.
Citera
2018-03-07, 11:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Hahaha. du är för skön. posten har inte gjort ett skit för att underlätta för tullen ,mer än att flytta paketet från a till b ,du bara sitter och hittar på.
nej alla paket över 1500 kr kontrolleras inte,jag beställer nästan dagligen produkter och jag kan försäkra dig att många paket över 1500 kr inte Tullas ,alltså vad som står i reglerna och vad som är praktiskt möjlig är vitt skilda saker , har du hört talas om smuggling? smuggling är förbjudet vet du ,men likt förbannat slinker det in knark ,ibland tonvis in i landet, ha, du måste ha varit ordningsvakt i småskolan.
Posten ankomstregistrerar alla paket givetvis har Tullverket tillgång till den informationen.

Försök skicka ett ton knark i ett paket genom tullen jag slår vad att du kommer att misslyckas...
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-07 kl. 11:20.
Citera
2018-03-07, 11:20
Medlem
Citat:
Posten ankomsregistrerar alla paket givetvis har Tullverket tillgång till den informationen.

Försök skicka ett ton knark i ett paket genom tullen jag slår vad att du kommer att misslyckas...
Kanske inte ett ton ,men det dräller in olika förbjudna preparat hela tiden via paket , du är rätt trög ,Tullen finns mer som ett avskräckande instans , men de har helt enkelt inte resurser att kontrollera ens i närheten av alla paket som kommer in i landet , du har lite svårt att förstå detta märker jag, men du får gärna leva i den tron. sitt bara inte här i tråden och fortsätt med ditt paragraf rytande.
Citera
2018-03-07, 11:24
Medlem
Citat:
Kanske inte ett ton ,men det dräller in olika förbjudna preparat hela tiden via paket , du är rätt trög ,Tullen finns mer som ett avskräckande instans , men de har helt enkelt inte resurser att kontrollera ens i närheten av alla paket som kommer in i landet , du har lite svårt att förstå detta märker jag, men du får gärna leva i den tron. sitt bara inte här i tråden och fortsätt med ditt paragraf rytande.
Och du tror inte att Tullen har missat någon container full med knark någon gång någonsin ,du är nog den mest naiva människa jag träffat på.
Citera
2018-03-07, 11:27
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Jag tror att en positiv bieffekt av Postnords avgift är att nu skannas alla paket och man upptäcker fler olagliga som skickas till Tullverket innan kunde man nog få igenom mycket piller obemärkt genom att sätta ett lågt värde på paketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in