2018-03-04, 15:56
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Nu hade jag inte betett mig likadant, men nog fan hade jag blivit förbannad på en sådan kommentar. Som Flanderius säger vet vi inte vad som hände innan videon startade, och även om det inte ursäktar beteendet till 100% så är det väldigt relevant.

Sant. Men han reagerade helt fel. Han skulle bara ha satt sig där. Sedan får hon flytta på sig om hon vill.
Citera
2018-03-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Äsch. Det är bara för snubben att stå upp. Det är inte som att han direkt arbetar 8 timmar om dagen måndag till fredag eller någonsin kommer att göra det förövrigt heller!

Jaså, och hur känner du denna kille? För det antar jag att du gör, annars vore det ju märkligt att du vet så mycket om honom!
Citera
2018-03-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Han har rätt att sitta där precis som alla andra. Även om han nu skulle lukta pyton.

Om det här nu stämmer att hon skulle ha sagt att han inte får sitta bredvid henne för att han luktar illa så skulle det bästa reaktionen vara att just sitta bredvid henne.

Han reagerade helt fel.

Tror det kan vara mer bakom historian. Hon kanske sade det en ursäkt men kanske fick obehagliga vibbar utav honom. Hon är ju en äldre dam.

Något stämmer inte med honom. Han framstår som en kriminell antisocial typ. Jag tror ingen ville ha honom bredvid sig!
Citera
2018-03-04, 16:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Låg IQ, svag impulskontroll, snart i en tingsrätt nära dig.
Grattis Sverige!
Citera
2018-03-04, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
En i kommentarsfältet säger att hon var där och att killen först hade frågat om han fick sitta bredvid henne, och kvinnan hade svarat nej med motiveringen att han luktar illa.

Ingen aning om det är sant, men någon skrev det i alla fall.
Det har givetvis inte gått till på det viset. Vad vi ser är en typisk respektblatte. 16-17 år gammal. Det finns inte en chans att han har frågat kvinnan om han får sätta sig sidan om henne. Tvärtom, han vill sitta där och han vill ta upp båda sätena så att han kan sträcka ut sig och surfa på mobilen utan att behöva trängas. Svennekärringen ska enligt honom bara flytta sig. Bråk uppstår och när filmen hamnar på nätet ger sig en aktivistiskt lagd ung kvinna in i leken och ljuger ihop en story vari kvinnan varit "rasistisk".

Andra unga invandrarkvinnor traderar lögnen vidare och sedan börjar syltryggiga svenskar tvivla. Kanske var kvinnan "rasist" ändå? Brasklapp brasklapp brasklapp... Några facebookanvändare tror inte på invandrarkvinnornas lögner och häver ur sig sitt vanliga "jävla babbe" och dessa kommer att massanmälas av #jagärhär. Avstängningarna från facebook haglar.

Slutsumman är att kaosblatten fick sin vilja igenom, kvinnan tappade ännu lite hopp om det samhälle hon åldras i och en massa internetaktivister får ännu några namn att lägga till sin lista av polisanmälningar som går ut imorgon måndag.

En vanlig söndag i Sverige.
Senast redigerad av Arkhamist 2018-03-04 kl. 16:02.
Citera
2018-03-04, 16:01
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Tror det kan vara mer bakom historian. Hon kanske sade det en ursäkt men kanske fick obehagliga vibbar utav honom. Hon är ju en äldre dam.

Något stämmer inte med honom. Han framstår som en kriminell antisocial typ. Jag tror ingen ville ha honom bredvid sig!

Och detta bedömning gör du utifrån en 5 sekunders videoklipp? Vi vet ingenting om vad som hände innan och känner inte personen ifråga, så det är väldigt underligt att du kan komma med sådana påståenden.
Citera
2018-03-04, 16:03
Medlem
Passepartouts avatar
Kommer polisen att nogsamt studera filmen, lägga stora resurser på att finna ut vem det är som hotar? Kommer mannen att åtalas för hets mot folkgrupp? "Jävla svenne [ohörbart]", går väl under gummiparagrafen hets mot folkgrupp?
Citera
2018-03-04, 16:04
Avslutad
Citat:
Och detta bedömning gör du utifrån en 5 sekunders videoklipp?
Givetvis. Det vi såg var inte en normal reaktion från en stabil individ. Vad vi såg var en stöddig halvapa som ballade ur mot ett offer som han vågade sig på, för femtioelfte gången den här veckan. Det här är vardagsmat för honom.
Citera
2018-03-04, 16:04
Medlem
Citat:
Och detta bedömning gör du utifrån en 5 sekunders videoklipp? Vi vet ingenting om vad som hände innan och känner inte personen ifråga, så det är väldigt underligt att du kan komma med sådana påståenden.

Jag tror en uppväxt i Sverige ger mig en ganska bra bedömning. Många unga invandrarmän idag är antisociala och har kriminella vibbar. Detta är nästan uteslutet - alla vet om det.

Hans agerande och beteende ger av onaturliga vibbar. Han stod antagligen och flåsade långt innan den äldre damen ens öppnade munnen. Hon är offret är här och definitivt inte honom! Och det faktum att han gav kommentaren "svennehora" säger det mesta.
Citera
2018-03-04, 16:07
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Jag tror en uppväxt i Sverige ger mig en ganska bra bedömning. Många unga invandrarmän idag är antisociala och har kriminella vibbar. Detta är nästan uteslutet - alla vet om det.

Hans agerande och beteende ger av onaturliga vibbar. Han stod antagligen och flåsade långt innan den äldre damen ens öppnade munnen. Hon är offret är här och definitivt inte honom! Och det faktum att han gav kommentaren "svennehora" säger det mesta.

Vad hade hänt om det varit en svensk ungdom från NMR istället som han gjort utfall mot en äldre kvinna från 3e världen i hijab?

Hade MSM nappat då?
Citera
2018-03-04, 16:10
Medlem
Banankaviars avatar
Haha idioter som spammar en bild på nån random Facebook-kommentar och ber folk att vara källkritiska..
Citera
2018-03-04, 16:13
Medlem
Finns väl inte en svensk tant idag som skulle säga till negern att han luktar även om han gör det.Ofta räcker det med att titta på dom för att dom ska få psykbryt.Dagens äldre får vara glada om dom inte blir rånade mitt på dan.
Senast redigerad av OberynMartell 2018-03-04 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in