2018-03-04, 01:32
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja, han kan ha hunnit.

(Nu kastar jag mig ut på farlig mark här, med alla detalijnördar och tidskontrolanter)

Men, jag skulle säga att du kör Jönköpings-Mantorp på dryga timmen. Men sen kör han ju Mantorp-Borensberg oxå, ca 30 minuter och Borensberg- Linköping ca 30 minuter.

Så av dessa 4 timmar borde han suttit i bilen, minst 2. Byggt på att han inte irrar, utan kör rakt på hela tiden.

Men visst kan han hunnit välja hus, fatta beslutet om att gå in, fattat yttligare ett beslut om att mörda, utföra handlingen samt välja att spruta kersup, såpa och sirap på offren.

Det är ju som sagt helt möjligt att hinna. Men Han måste varit rask, flink och fokuserad den där dagen.

Ja ju mer jag tänker på det, desto mer iskallt eller galet verkar det vara. Tror han bestämde sig redan när han köpte cigaretter den dagen 9:46. Där köpte han också en papperspåse till 3 paket Level, vilket också är förvirrande. Men sen, troligen har han suttit i bilen och fantiserat och begäret blivit starkare. Ja som vi sa förut. Detta går inte att förstå för vanliga människor.

PS ja så tänkte jag också med alla tidskontrollanter osv i tråden. men vi våga ds.
Citera
2018-03-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Några fel i ortnamn förut ursäktar mig för det, har nu rättat. Men undrar på kvittot till pistolen har Edvins bror Anton skrivet sin sign. Var det han som köpte pistolen ?

11.06 Edvin skickar sms till Sandra han är då i Jönköping
11.24 Inköp av soft airgun på teknikmagasinet i Jönköping OBS Anton Gyllensvaan
11.29 Sandra sms till Edvin
12.02 Edvin köper fiskekniv, keps, 2 Red Bull på XXL i Jönköping
12.14 Edvin köper silvertejp och eltejp på Biltema i Jönköping
12.19 Läsplatta använd av Lekander sökning leksaker Blocket hemma i Manstorp
12.39 Edvin köper kolsyrepatroner på Jula i Jönköping
13.17 Sandra sms till Edvin som då befinner sig söder om Ödeshög
14.14 Edvin skickar sms till Sandra han befinner sig då i Mjölby
14.19 – 15.25 skickar Sandra 6 sms till Edvin som inte svara
Här är han i Mantorp lånar toalett, dricker svartvinbärssaft, tejpar, misshandlar, får koder o kort, skär halsen av dem
15.32 Edvin sms till Sandra han befinner sig då i Mantorp, kör nu upp till Borensberg ca 30 min
16.10 Edvin bankuttag i Borensberg
16.23 Edvin skickar sms till Sandra han är fortfarande i Borensberg
16.58 Edvin köper parkering på Eddan i Linköping
17.38 Edvin sms till Sandra
17.14 Edvin beställer mat på Texas Longhorn i Linköping
17.44 Edvin betalar kontant på Texas Longhorn i Linköping
17.58 Edvin sms till Sandra

E***n har själv sagt i fup att han skrev sin brors namn A***n
Citera
2018-03-04, 07:26
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja ganska stor chans att detta är tejprullen som paret tejpades med. Funnen vid en liten väg förbi parets hus, slängd i vägrenen.

Ur misstänkts förhör FUP N sid 37.

Det där är ju bara svammel från de första förhören, innan han erkände tejpningen.
Citera
2018-03-04, 07:28
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ja ganska stor chans att detta är tejprullen som paret tejpades med. Funnen vid en liten väg förbi parets hus, slängd i vägrenen.

Ur misstänkts förhör FUP N sid 37.

Vad jag förstår på kartan så är det inte påvägen mot Borensberg, utan åt motsatt håll? Rätta mig gärna om jag har fel.
Tidsmässigt så kan man ju undra hur han fick ihop sin dag, som många redan är inne på.
Citera
2018-03-04, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-
Vad jag förstår på kartan så är det inte påvägen mot Borensberg, utan åt motsatt håll? Rätta mig gärna om jag har fel.
Tidsmässigt så kan man ju undra hur han fick ihop sin dag, som många redan är inne på.

Ut från Lekanders hus vid vägen mellan Mjölby/Mantorp kan man åka både höger och vänster och ta sig till Borensberg. Tiden lär inte skilja nått nämnvärt imellan dessa två ☺

Tar du först vänster och sen höger svänger man av emot Spångsholm, via den vägen åker man sedan emot öjebro. Där ifrån antingen via Skänninge eller Normlösa. Båda vägarna leder till Borensberg om man väljer att svänga på rätt ställen ☺

Där emot undrar jag vilken rondell han pratar om, för närmaste rondell är åt höger och inne i Mantorp. Dvs inte åt vänster
Senast redigerad av fluffens 2018-03-04 kl. 07:47.
Citera
2018-03-04, 07:43
Medlem
Man kan ju även åka hela vägen till Mjölby och där ifrån ta vägen mot Skänninge och vidare till Borensberg
Senast redigerad av fluffens 2018-03-04 kl. 07:45.
Citera
2018-03-04, 07:45
Medlem
Citat:
Ja som jag uppfattar FUP och tejpningen. Har han inte ens tejpat mannen över munnen, utan den stora "biten" sitter över ansiktet direkt. Kvinnan har han däremot tejpat "inre" tejpning (vad det nu innebär eftersom den "biten" också är lång).
Hoppas han som bad mig lägga ut detta också läser.

Enligt obduktionsprotokollet, C:1 sid 14-15, gäller för AL:

Detta (nr 7) avlägsnas varvid ett separat tejpsjok av silvertejp uppenbaras vilket löper flera täta varv runt huvudet och omfattar området strax nedanför näsan och hakspetsen.
Citera
2018-03-04, 08:22
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffens
Ut från Lekanders hus vid vägen mellan Mjölby/Mantorp kan man åka både höger och vänster och ta sig till Borensberg. Tiden lär inte skilja nått nämnvärt imellan dessa två ☺

Tar du först vänster och sen höger svänger man av emot Spångsholm, via den vägen åker man sedan emot öjebro. Där ifrån antingen via Skänninge eller Normlösa. Båda vägarna leder till Borensberg om man väljer att svänga på rätt ställen ☺

Där emot undrar jag vilken rondell han pratar om, för närmaste rondell är åt höger och inne i Mantorp. Dvs inte åt vänster

Jag menar den tekniska bevisningen, inte hans beskrivning.
Där tejpen faktiskt hittades.

*Papperskassen han köpte.
Kan han kanske ”städat” bilen med den för att han skulle ha en passagerare?

Och nej. Jag tror inte själv på tankarna jag tänker högt. Men efter detta så är det inte mycket som skulle förvåna mig i denna märkliga och hemska historia.
Citera
2018-03-04, 09:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -YOLO-

Der hade varit intressant om det gjordes en rekonstruktion på brottsplatsen och färdvägen till/från brottsplatsen tillsammans med EG.

Dels är det bra att testa hur realistisk tidsåtgången är, dels kan man styrka alt. slå hål på EG's egen version av hans agerande. Plus att personer kan bli mer vältaliga (eller glömma sitt "inövade manus") när de befinner sig i en annan miljö än i polisens förhörsrum.

Är en sådan sk. vallning aktuell i samband med rättegången?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-03-04 kl. 09:40.
Citera
2018-03-04, 10:10
Medlem
Han säger i förhör att han tar av sig skorna när han går in. Har någon tagit på sig hans skor då han åkt till Borensberg och klampat runt, medan han gått till bilen barfota? Det borde han ju sagt i så fall.
Citera
2018-03-04, 10:36
Medlem
Läste precis denna artikel om Ubåts-Madsen. Finns det vissa likheter mellan E***n och Madsen tycker ni? De har båda flugit under radarn en lång stund för att sedan slå till mot någon helt oskyldig, för att tillfredsställa egna dysfunktionella behov.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/yvVW5J/danmarks-gw-madsen-njot-av-att-morda
Citera
2018-03-04, 10:52
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceofcups
Läste precis denna artikel om Ubåts-Madsen. Finns det vissa likheter mellan E***n och Madsen tycker ni? De har båda flugit under radarn en lång stund för att sedan slå till mot någon helt oskyldig, för att tillfredsställa egna dysfunktionella behov.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/yvVW5J/danmarks-gw-madsen-njot-av-att-morda

Faktiskt tycker jag du har lite rätt.

Förutom, de uppenbara skillnaderna. Madsen smart, välbärgad och ansedd, och Edvin. Tja, låt oss bara säga motsatsen till det.
Men som du säger, båda har lyckas hålla en fasad där omgivningen helt missat ett ett väldigt markabert innre liv. Det finns ju inget som säger att det var första gången för vare sig Madsen eller Edvin ( mord och försvinnade på tillexempel prostituerade, hemlösa eller missbrukare läggs sällan några dunderresuser på).
Men en likhet är ju oxå att de båda gjorde det så klumpigt, att båda nästan lämnar sitt eget visitkort med namn och nummer på mordplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in