2018-03-02, 13:31
Medlem
KameradPostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Jag kanske var otydlig... Syftade på att DFS satsar allt på ett (passivt) kort och att detta inte är bra.

Det Fria Sverige satsar inte allt på ett kort. Föreningen blir precis det medlemmarna gör den till, så ett specifikt kort man satsar på enligt dig finns inte förutom önskan att öka i medlemmar och skapa fler mötesplatser för svenskar över hela landet. Är det några som satsar på ett kort är det ju i så fall NMR. Demonstrationer och flygbladsutdelning, demonstrationer och flygbladsutdelning...
Vill inte tala ont om NMR, tycker om deras gatuaktivism och menar på att den behövs i allra högsta grad men den typen av tunnelseende både du och stundvis NMR uppvisar när det gäller hur kampen ska föras är skrämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Det är inte taget ur luften, på deras hemsida beskriver de det själva på följande vis:

”Om 50 år, 100 år, 200 år – hur länge vet vi inte – så kommer våra barn och barnbarn, med föreningens kraft i ryggen och om inte folket i gemen samt våra politiska ”ledare” tagit sitt förnuft till fånga, kunna visa hur överlägset det fria Sverige är och därefter göra anspråk på sina fäders land.

Det stora politiska målet man siktar mot kommer i bästa fall att skymtas om 50 år och visst, en del av de som är unga idag kommer fortfarande vara i livet då, men det är i bästa fall.

Det handlar inte om det. DFS vill göra skillnad här och nu men också lägga grunden för en frisk och livskraftig rörelse långt in i framtiden. Föreslår att du läser lite till på deras hemsida om deras vision. Missuppfattningen om att deras enda mål är att göra skillnad om 100 år är tyvärr alldeles för utbredd.
Citera
2018-03-02, 15:31
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KameradPosten
Det Fria Sverige satsar inte allt på ett kort. Föreningen blir precis det medlemmarna gör den till, så ett specifikt kort man satsar på enligt dig finns inte förutom önskan att öka i medlemmar och skapa fler mötesplatser för svenskar över hela landet. Är det några som satsar på ett kort är det ju i så fall NMR. Demonstrationer och flygbladsutdelning, demonstrationer och flygbladsutdelning...
Vill inte tala ont om NMR, tycker om deras gatuaktivism och menar på att den behövs i allra högsta grad men den typen av tunnelseende både du och stundvis NMR uppvisar när det gäller hur kampen ska föras är skrämmande.

Det handlar inte om det. DFS vill göra skillnad här och nu men också lägga grunden för en frisk och livskraftig rörelse långt in i framtiden. Föreslår att du läser lite till på deras hemsida om deras vision. Missuppfattningen om att deras enda mål är att göra skillnad om 100 år är tyvärr alldeles för utbredd.

Handlar inte om det? Det är ett citat från deras hemsida om organisationens huvudsakliga syfte.
Vad du än försöker vrida det här till så är deras stora mål att ta tillbaka landet, att till slut konkurrera ut majoritetssamhället, det är vad man som medlem i DFS är med och driver projektet mot. Att sätta upp diffusa långsiktiga mål och erbjuda medlemmarna en passiv väg liknade jag vid att satsa allt på ett osäkert kort.
Citera
2018-03-02, 16:03
Medlem
167-steg-kvars avatar
Ingrid Carlqvist vk:
"Vi formligen sprutar ur oss artiklar på Svegot! Dela gärna och hjälp oss på så sätt att växa. Och glöm inte att bli plus-prenumerant."

Kvantitet före kvalité alltså. Undrar hur mycket Dan Eriksson ångrar sig idag?

Tyckte i början detta projekt var ganska roande att följa på lite avstånd. Nyfiket, burleskt roligt så där med lite bisarr tvist på spektaklet....

Idag är tycker jag enbart det är en sorgsam & tragisk historia....blir faktiskt en aning modstulen så här på fredags eftermiddagen.
.
Citera
2018-03-02, 16:07
Avstängd
Offerviljas avatar
Det fria Sveriges vice ordförande tipsar om att den judiska sexrådgivaren Katerina Janouch håller ett föredrag i Malmö:

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/969586364625903616
Citera
2018-03-02, 16:07
Medlem
Run3s avatar
Nu är det bara "Robin Holmgren" från styrelsen för DFS som inte också är journalist på SveGoT. "Patrik Larsson" blev det igår typ. Robin vill väl såklart också lyfta pengar ur DFS-kistan, som resten av styrelsen? Annars kanske det är han som är "Jalle Horn", men säkert vet väl ingen utanför styrelsen, för detta hålls hemligt från medlemmarna.
Citera
2018-03-02, 16:28
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Nu är det bara "Robin Holmgren" från styrelsen för DFS som inte också är journalist på SveGoT. "Patrik Larsson" blev det igår typ. Robin vill väl såklart också lyfta pengar ur DFS-kistan, som resten av styrelsen? Annars kanske det är han som är "Jalle Horn", men säkert vet väl ingen utanför styrelsen, för detta hålls hemligt från medlemmarna.

Har Daniel "jag har inte tänkt en endaste självständig tanke i hela mitt liv" Frändelöv kommit ut ännu?
Citera
2018-03-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det fria Sveriges vice ordförande tipsar om att den judiska sexrådgivaren Katerina Janouch håller ett föredrag i Malmö:

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/969586364625903616

Menar Det fria Sverige att det är viktigt att påpeka att Janouch har judisk bakgrund? Eller är det du som tycker att den frågan är relevant?
Citera
2018-03-02, 16:59
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Som jude känner jag igen en annan jude när jag ser hen. [insert merchant meme] Man kan fråga sig varför inte alla donationer och medlemsavgifter i alla affilierade föreningar, poddar och företag går till "svenskarnas hus" först och främst. Löner känns, från en outsiders perspektiv som onödig lyx. Den misslyckade lastbilchaffisen, domänhajen, alkiskärringen och cuck-Conrad kan väl skaffa sig riktiga jobb och göra kampen för sitt folk på ideell basis. Eller är det kanske för mycket begärt?

Men å andra sidan, varför ska jag bry mig? Annat än att det är väldigt underhållande att beskåda motståndarsidans käbbel om småpengar.

Ja din nolla. Varför ska du bry dig? Men uppenbart stör DFS det sig så mycket att du spammat tråden med massa skitsnack, nonsens och skitsnack om folk som till skillnad från dig till ärkesvin vågar stå för sina åsikter öppet istället för att sitta anonymt och baktala personer.

Ditt röda svin! Din handling talar mer om dig än de du anklagar!
Senast redigerad av spyhink 2018-03-02 kl. 17:13.
Citera
2018-03-02, 17:46
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Menar Det fria Sverige att det är viktigt att påpeka att Janouch har judisk bakgrund? Eller är det du som tycker att den frågan är relevant?
Det är jag som tycker att det är relevant. Det fria Sverige, och särskilt deras vice ordförande Ingrid Carlqvist, bryr sig nog inte ett dugg om att Katerina Janouch är judinna. De struntar säkert också helt i att hon är ett perverst äckel som under många år arbetat hårt för att göra oss svenskar sjuka i huvudet. Hur fan kan "nationella" människor sitta och lyfta fram ett sådant här vidrigt as?
Citera
2018-03-02, 18:06
Medlem
Citat:
Det är jag som tycker att det är relevant. Det fria Sverige, och särskilt deras vice ordförande Ingrid Carlqvist, bryr sig nog inte ett dugg om att Katerina Janouch är judinna. De struntar säkert också helt i att hon är ett perverst äckel som under många år arbetat hårt för att göra oss svenskar sjuka i huvudet. Hur fan kan "nationella" människor sitta och lyfta fram ett sådant här vidrigt as?

Jag trodde att du hade lämnat "nazismen" och börjat lyssna på kommunistisk musik som en slags rebellisk handling mot ditt gamla liv men det verkar finnas hopp inom dig ändå!

Jag tycker att man ska kunna gå på föredrag hos oliktänkande och ställa frågor osv. Nu vet jag inte vad Ingrid tänker och tycker om Janouch men jag tror att Janouch kan rödpillra en del människor, trots att hon är judinna. Men visst har counter-jihadist drottningen har vaknat till igen, det märker man i podden Ingrid & Conrad.
Citera
2018-03-02, 18:07
Medlem
Det ter sig rätt uppenbart. Jag är glad att många ser vad som sker.

- Motgift, som drivs av Dans registrerade bolag (vilket jag glömt namnet på) blir uteslutande ett "produktionsbolag" nu.

- Den ideella föreningen DFS (via Svegot) köper in artiklar, videos etc. uteslutande från produktionsbolaget Motgift med pengar direkt från medelmmarna i DFS.

- Dessa pengar går alltså direkt till Dan Eriksson bolag, från DFS kassa.
Via tidningen Svegot kan man nu även betala ut lön för artiklarna man pumpar ut, som skrivs
uteslutande av folk som sitter i DFS självutnämnda styrelse.

- På detta sätt kan man både tillsko sig pengar från DFS via Motgift (som Dan sedan förfogar över helt utan insyn), samtidigt som man kan lyfta arvoden, löner, traktamenten och andra föremåner direkt från DFS och Svegot.

Reglerna för en ideel förening är rätt slappa, men man bör ha en årsstämma som skall godkänna saker som detta enligt kotymen. God föreningssed kallas det.

Detta har Dan löst genom skojeriet med "aktiva medlemmar", att styrelsen kan handplocka medlemmarna som får röstlängd på "den digitala årsstämman".

Hur tror ni styrelsen skulle ställa sig till en motion om att köpa in artiklar och material från t.ex Fria Tider eller något annad "produktionsbolag" till Svegot, istället för från Motgift?

Hela upplägget luktar unket långa vägar.
Vi riktiga företagare har sett denna skit gång på gång med diverse bolagsskojare som driver 5-6 småbolag som fakturerar varandra fram och tillbaka.

Det finns bara en anledning att ha det så här rörigt, och det är för att kunna trixa. Så enkelt är det.

Dans upplägg är att han kan finansiera alla dessa satsningar med medlemmarnas pengar, samtidigt som hans eget bolag bara sitter och cashar in via produktionsbolaget Motgift, helt utan risk.

Det är jävligt trist att det blivit så här.
Jag har ingenting emot iden med en intresseförening med ekonomiska muskler.
Det här jäkla huset är dock ett skämt.

Att Ingrid målar upp någon utopi och ett eget samhälle inom ett år där allt skall vara så fantastiskt.
Att sälja livstidsmedlemskap för 10 000 spänn i en förenining man påstår skall vara aktiv om 200 år, som skall vara en enormt kraft i samhället

Hybris.
Detta gör folk passiva. Donera till dessa clowner istället för att slåss här och nu, så kanske allt löser sig om 50-200 år.

Det trista är att när detta oundvikligen kollapsar och folk blir brända, som kommer dessa 1000 medlemmar dra sig för att finansiera riktiga, och nödvändiga projekt i framtiden.

Sedan att se Dan och Gatestone Ingrid Carlqvist tillsammans på twitter tjafsa med NMR....ja, jag trodde att jag hade sett allt.

Jag måste klargöra en sak.
Jag har absolut inga problem med att folk tar ut lön när man driver en verksamhet.
Många med mig betalade gladeligen Dans lön när de drev Motgift.

Detta är dock någonting helt annat. Man siktar in sig på desperata människor och lovar dem en väg ut för dem och deras familj.
Ett nytt, svenskt samhälle, en utopi. Man lierar sig med människor som Conrad och Carlqvist.
I slutändan är det bara ett sätt att trygga sin försörjning.

Vi har massvis med alternativmedia i Sverige. Allt från Fria Tider, Samnytt, Nyheter idag you name it.

Man vinner inte tillbaka Sverige genom att starta ytterligare en jävla alternativ nyhetsida (med plustjänst) som beklagar sig över hur dåligt allting är i Sverige.

Jag tycker att detta är så tråkigt då grundiden (utan huset) inte är dum alls.
Dan Eriksson har gjort vägvalet att sko sig själv på situationen i Sverige och människors desperation.
Det är för mig oerhört trist, då jag verkligen gillade och respekterade Dan för bara något år sedan.

Stalltips, nya studion kommer att införskaffas av Svegot, betalas av DFS och nyttjas av både I&C och Dan och Magnus.
Senast redigerad av Landos 2018-03-02 kl. 18:11.
Citera
2018-03-02, 18:52
Bannlyst
Citat:

Säger som JDG att folk som ägnar sig åt sexualupplysning är knepiga men hon har ju ändå gjort en del kloka uttalanden som gjort att etablissemanget hatar henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in