2018-03-01, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag har varit på plats på dagens förhandlingar och kan konstatera flera saker.
Då jag nu oxå i efterhand läst igen live-rapporteringen på både SVT och Norrköpings-nytt kan jag enkelt sammanfatta/konstatera att mycket av det som EG sa idag i rätten inte omskrivits på ett korrekt sätt. Man har även bara fått med en bråkdel av vad EG idag berättat i rätten.
Summa summarum: Jag har personligen varit helt 100 % övertygad om EG:s skuld som ensam gärningsman men nu är jag faktiskt inte längre helt säker.
Han har under hela dagens långa förhör ”hållt ihop” sin berättelse. Inte en enda gång under dagens förhandling har vare sig åklagare, målsägandebiträde eller domaren lyckats få honom en gnutta osäker/ur balans vad gäller det han själv berättat är vad som verkligen hänt.
Han säger själv att han inte vill avslöja identiteten på dom två han var chaufför åt pga hotbilden mot hans sambo och barn. Han är beredd att ta straffet för mord helt själv för att skydda sin familj och inte nånstans kunde jag mellan raderna utläsa att han ens själv tror på ett lindrigare straff.
Jag pratade med flera åhörare under pauserna och lunchen som uppfattade allt exakt lika som mig.
Detta i sig gör saken väldigt skrämmande. Jag vill egentligen att det ska vara så enkelt som att EG är ensam gärningsman men för många av oss som var på plats idag och hörde allt live så fick man en helt annan uppfattning.
Kan tillägga att EG var väldigt strukturerad och vältalig när han berättade och svarade på frågor, något jag själv inte hade förväntat mig då många här spekulerat om att han skulle vara ”mindre intelligent”.
Ni får ta det som ni vill men jag fick mina sanna tvivel idag på EG som ensam gärningsman.
Verkar inte varit nån annan här på FB som fysiskt varit på plats vid dagens förhandling så jag ville bara delge detta och har inga önskemål om idiotiska kommentarer på mitt eget med fleras reaktioner idag som var där.
(Jag vill personligen inget hellre än att den verkliga sanningen ska komma fram i slutändan så inga mördare kommer gå fria därute nånstans).

Suck vad sentimentala och faktiskt rätt patetiska känslomänniskor vi är. Jag skulle säkert reagera som du. Hörde hans röst på sr och kände nästan lite sympati med honom vilket äcklade mig.
Citera
2018-03-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Men läs igen!
Skrev precis innan att han inte yppar någotbi förhören. Men nu plötsligt... Har Edvin fått veta något om FUP när åtalet hade blivit väckt??????

Edvin och försvaret fick ta del av FUP ca en månad innan åtalet. Detta för att gemensamt gå igenom detta och komma med ev. synpunkter eller kompletteringar.
Citera
2018-03-01, 23:41
Medlem
Det spelar nog ingen roll om han så haft tio medbrottslingar. Hans delaktighet är nog för en livstidsdom.

Sen har han haft ett flertal månader på sig att mentalt slipa på en historia.

Nej, han var själv med all säkerhet och han döms på samtliga åtalspunkter.
Citera
2018-03-01, 23:41
Avslutad
Ni får ha era teorier om att han kommer bli släppt, det kan ni fetglömma. Han är rökt
Citera
2018-03-01, 23:50
Medlem
Sämsta lögnaren någonsin.
Citera
2018-03-02, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asylskanken
Suck vad sentimentala och faktiskt rätt patetiska känslomänniskor vi är. Jag skulle säkert reagera som du. Hörde hans röst på sr och kände nästan lite sympati med honom vilket äcklade mig.

Kände samma som du men man får inte låta sig luras, det är förmodligen en rejält störd person vi har att göra med och att manipulera omgivningen är inget ovanligt för dessa personer. Det ingår nog i den plan som han har tutat ihop i cellen under dessa månader medan polisen tömnt master och förhört folk i hans närhet i väntan på denna rättegång. Blev själv väldigt förvånad över hur ödmjuk och vältalig han lät. Jag hade förväntat mig något helt annat.

Han vill framstå som ett offer. Vanföreställningar, hotbild mot familjen etc. och chansar att detta ska gå hem men han vet nog innerst inne att det är kört.

Jag kan ha missat det men jag kan inte hitta något i FUP som visar på vad han har surfat på för sidor under tiden 12/6 till dagen han blev gripen. Han berättade ju att han följt utvecklingen i fallet på bla Aftonbladet. Nog borde han ha varit här inne och kikat?
Citera
2018-03-02, 00:17
Medlem
Citat:
Då jag nu oxå i efterhand läst igen live-rapporteringen på både SVT och Norrköpings-nytt kan jag enkelt sammanfatta/konstatera att mycket av det som EG sa idag i rätten inte omskrivits på ett korrekt sätt. Man har även bara fått med en bråkdel av vad EG idag berättat i rätten.
Summa summarum: Jag har personligen varit helt 100 % övertygad om EG:s skuld som ensam gärningsman men nu är jag faktiskt inte längre helt säker.
Han har under hela dagens långa förhör ”hållt ihop” sin berättelse. Inte en enda gång under dagens förhandling har vare sig åklagare, målsägandebiträde eller domaren lyckats få honom en gnutta osäker/ur balans vad gäller det han själv berättat är vad som verkligen hänt.
Han säger själv att han inte vill avslöja identiteten på dom två han var chaufför åt pga hotbilden mot hans sambo och barn. Han är beredd att ta straffet för mord helt själv för att skydda sin familj och inte nånstans kunde jag mellan raderna utläsa att han ens själv tror på ett lindrigare straff.
Jag pratade med flera åhörare under pauserna och lunchen som uppfattade allt exakt lika som mig.
Detta i sig gör saken väldigt skrämmande. Jag vill egentligen att det ska vara så enkelt som att EG är ensam gärningsman men för många av oss som var på plats idag och hörde allt live så fick man en helt annan uppfattning.
Kan tillägga att EG var väldigt strukturerad och vältalig när han berättade och svarade på frågor, något jag själv inte hade förväntat mig då många här spekulerat om att han skulle vara ”mindre intelligent”.
Ni får ta det som ni vill men jag fick mina sanna tvivel idag på EG som ensam gärningsman.
Verkar inte varit nån annan här på FB som fysiskt varit på plats vid dagens förhandling så jag ville bara delge detta och har inga önskemål om idiotiska kommentarer på mitt eget med fleras reaktioner idag som var där.
(Jag vill personligen inget hellre än att den verkliga sanningen ska komma fram i slutändan så inga mördare kommer gå fria därute nånstans).
Psykopater är manipulativa och vältaliga.
Han är rökt denna gärningsman, finns inga medgärningsmän, han har utfört detta själv.
Citera
2018-03-02, 00:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag tror tråden, som jag varit inne på tidigare, måste släppa begreppet tvångstankar. Jag tror det var NurseRatched, som liksom jag varit inne på att de här mordiska tankarna inte verkar generar den typiska ångest man ser vid tvångstankar. Faktum är att personer med enbart tvångstankar aldrig skulle mörda en person. Även om tankarna drar åt det tabubelagda hållet finns det inte en genuin önskan att realisera dem, utan man skapar sig i regel rigida ritualer/magiskt tänkande för att bli kvitt ångesten. Jag tänker att vi inte ska bidra till att skrämma upp personer med OCD i tråden, vilket är en relativt vanlig åkomma.

Ett bättre begrepp är väl utvecklade fantasier, även om det också är ett luddigt begrepp. MGM har säkerligen haft de här fantasierna en längre tid - kanske från puberteten. Att mörda någon på det här sättet kräver, skulle jag tro, en viss avtrubbning som skett över tid.

Den här "Mattias" är väl en ursäkt för att ägna sig åt sina mörkare böjelser - kanske har det till en början handlat om inbrott/stöld - en färdighet man måste behärska som iskall mördare. Resten är historia.

Tvångsmässigheten rör i alla händelser sannolikt inte mördandet som sådant utan kanske i så fall mer komponenter som banat väg för det över tid: fantiserandet och, hypotetiskt, liknande saker som undvikande (av sociala sammankomster) rättfärdiganden och legitimeringsbehov och vad det kan vara, skambelagt säkert. "Mattias" är ju lite av en "Mållgan" eller "Hobbe" som framstår lite som ett spöke som han manar fram, för att legitimera ditt ich datt.

Gissningsvis finns det ett trauma av självhat eller själväckel i botten.

Rör ihop det där så blir det väl något.

Vad som är tvångsmässigt eller inte enligt skolboken kan jag inte säga, men den här killens problem borde vara att han måste hitta på saker och sammanhang (göra verkliga) som rättfärdigar honom och hans undvikanden, och där han inte drar sig för lögn, eller mord tydligen. Det skapas tvångsbeteenden som till slut kanske måste leva sitt eget liv...?

Det här med att döda sina barn och hoppa nerför stup och dylikt har jag alltid uppfattat som en mental valscenariofunktion där hjärnan hastigt liksom bockar av alternativen så att diverse reflexer i kroppen ska fatta vad man definitivt inte ska göra. Men det kanske var jag som bestämde mig för att det var det det betydde.

Jag kan också intellektuellt förstå att exv mammans upplevelse av överväldigande ansvar i utsatta stunder (och fysiska påfrestninhar) gör att det kan uppstå väldiga mentala påfrestningar. Män är inte immuna mot det heller.

Jag kan ju säga att jag är glad att jag inte på allvar har behövt ta ställning till om reflexen ovan fungerar korrekt även med "andras ungar".

Vi pratar om gallskrikande spädbarn då förstås.
Citera
2018-03-02, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Kände samma som du men man får inte låta sig luras, det är förmodligen en rejält störd person vi har att göra med och att manipulera omgivningen är inget ovanligt för dessa personer. Det ingår nog i den plan som han har tutat ihop i cellen under dessa månader medan polisen tömnt master och förhört folk i hans närhet i väntan på denna rättegång. Blev själv väldigt förvånad över hur ödmjuk och vältalig han lät. Jag hade förväntat mig något helt annat.

Han vill framstå som ett offer. Vanföreställningar, hotbild mot familjen etc. och chansar att detta ska gå hem men han vet nog innerst inne att det är kört.

Jag kan ha missat det men jag kan inte hitta något i FUP som visar på vad han har surfat på för sidor under tiden 12/6 till dagen han blev gripen. Han berättade ju att han följt utvecklingen i fallet på bla Aftonbladet. Nog borde han ha varit här inne och kikat?

Kolla del M sid 146.

Under förhöret med Edvins sambos syster.

Citat:
Sofie vet inte men hon tror att Edvin följde mordet via Flashback mycket. Men hon vet att
både Sandra och Yvonne har sagt att sedan mordet kom ut på nyheterna så har Edvin följt det
"väldigt mycket".
Citera
2018-03-02, 00:28
Medlem
Spelar väl egentligen ingen roll om han hävdar att det var flera inblandade eller ej. Det är ju ändå bevisföringen som räknas till stor del och där har man väl troligtvis med all säkerhet endast funnit Edvins DNA på brottsplatsen.

Borde ju vara ett case closed
Citera
2018-03-02, 01:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Hade det där stämt så hade han gjort en deal med (något) lindrigare påföljd om han angav sina kumpaner och gjorde trovärdigt att han vore den mindre skyldige. Hotet mot familjen kvarstår ju också i så fall.

Det är svårt att lägga riktig tyngd bakom sånt hot i verkligheten. När också 25 kriminalare kan förmodas flåsa EG i nacken. Det är mycket enklare för Mr. Mellangangsterchef (med fler sömniga nätter de närmsta 50 åren) att dumpa EG i ett dike med ett tårögt självmords-sms i handen. Det måste ju också kännas mycket trevligare att mula en idiot som EG när man ändå håller på än en hel familj med barn som sätter polisen direkt på spåret. Det skulle ju omedelbart nödvändiggöra återinförande av halshuggning här i landet.

Ja just det.

EG hittar på.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-02 kl. 01:13.
Citera
2018-03-02, 01:29
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Vi har en blekfet psykopat som har fantiserat om att döda människor ganska länge, och fantiserat i huvudet olika tillvägagångssätt, hur man begår det perfekta mordet utan att åka fast etc etc.
Självklart så medger han helt öppet sin tid kring försvinnandet 2014 med inläggning på psyk samt efterföljande medicinering, det finns ju på papper, går liksom inte att komma förbi detta faktum.
Fantastiskt att, enligt honom själv, medgärningsmännen är så pass hotfulla att han vägrar uppge deras namn med risk för att hans sambo och barn ska bli skadade, och samtidigt så är de så schyssta att de låter honom behålla alla pengarna efter mordrånet, LOL.
Han är inte räddare än att han säger NEJ till flera uppdrag, hur fan vågar han göra det? Jävla nöt...
Ponera att det skulle vara som han säger, vilken normal människa som helst skulle vara psykiskt bruten över detta dubbelmord, och det är han inte överhuvudtaget, känslomässigt.
Han har ju fått tillgång till innehållet i fupen sedan polisförhören också, därför böjer han sanningen efter vad han tror ska rädda honom.
Tänk att det retar mig till förbannelse när folk fortsätter att ljuga, när de är överbevisade.
Mitt primitiva jag, skulle vilja skendränka fanskapet tills han ber om nåd och bryter ihop.
Äcklig jävel som dessutom är skitfarlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in