2018-02-28, 15:21
Medlem
Är det inte underligt att det varit så svårt att fastställa dödsorsak? Om barnen dött av mediciner av ngt slag borde det ju finnas rikligt av dessa i kroppen. Och om de mördats på annat sätt skulle det ju synas - kvävning eller så. Finns det någon med läkarkompetens som kan förklara detta? Eller handlar svårigheten främst om att man vill försöka fastslå i vilken ordning familjemedlemmarna dog?
Citera
2018-02-28, 15:22
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Nåja, min slutsats i det hela. Tills motsatsen är bevisad. Plus fakta framkommit. Annars får de leva med det här i alla evighet. Mig kvittar det.

En halvt psyksjuk kvinna som är livrädd för att finnas på bild för hon kanske känner sig förföljd av det förflutna. Hade hon kanske barn från ett tidigare förhållande som hon lämnat bort? Jag känner på mig att hon har en flicka, jag vet inte varför. Det är bara en känsla jag haft länge. En tillbakadragen människa.

En mes till man som inte kunde stå upp för sig själv inom familjen. Får uppfattningen att han bara stod på sig utanför hemmets väggar. Medans frun hemma behandlade honom som en mes. Styrde och ställde. Ville visa sig utåt med bilder på sig själv överallt. Här är en som vill synas, uppskattas av andra. Duktig på sitt jobb, en riktig pärla utåt. Ord som kommer till mig av att läsa av hans ögon på bilderna på Google är: varmhjärtad, en aning vaksam, god, generös, omtänksam och så nåt lite osäkert. Får en känsla av att han var stolt över sitt arbete men ville inte vara förmer än andra.

Så hade de kunnat leva, om de varit ensamma i sin skit.

Dessvärre fanns det två oskyldiga flickor med i bilden också. Som hade kunnat leva vidare i en kärleksfull fosterfamilj. Av personer som hade älskat dem fullt ut. Kämpat för dem. Gått igenom svåra sjukhusvistelser med dem. Av två vuxna som inte psykat ner varann. Utan älskvärt kämpat för sina fosterbarn och varandra.

Av bilden från "agnesisbored" säger ögonen bara ledsamhet, sorgsenhet.

Ja, de har säkert älskat sina barn. Dock visade de det på ett riktigt märkligt vis. Däremot var de hjärtlösa gentemot sina barn.
Citera
2018-02-28, 15:33
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Just för det spekuleras om att det är något suspekt med familjen så ville jag förtydliga.Spekuleras ju Hej vilt 😓
Inte så konstigt när allt tystas ner. Man förutsätter att nåt var förbannat galet.
Citera
2018-02-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Men alltså lägg av. Det är en bäbisnivå på vissa i den här tråden. Om man skickar ett PM med information så vill man naturligtvis att den ska läggas ut i tråden och inte användas av mottagaren som barnslig manipulation.

Man får inga PM eller extra information genom att kalla andra för mytomaner eller bäbisar. Du måste förtjäna förtroendet genom att uppföra dig och fråga snällt. Det utbyts mycket information via det lilla kuvertet uppe till höger, det blir extremt svårt att följa med i en så här komplex tråd utan denna off the record information.
Citera
2018-02-28, 16:57
Medlem
Anabellas avatar
Någon gång i januari har det nämnts här att ett brev cirkulerade runt byn med information om hur det hela gick till och att detta var i mångt och mycket samma info från ”säkra källor” som olika skribenter delgivit här i tråden.
Gärna lite mer om det ...
Fanns det verkligen ett sådant brev? Var det anonymt? Var det ett försök att informera eller desinformera?
Citera
2018-02-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man får inga PM eller extra information genom att kalla andra för mytomaner eller bäbisar. Du måste förtjäna förtroendet genom att uppföra dig och fråga snällt. Det utbyts mycket information via det lilla kuvertet uppe till höger, det blir extremt svårt att följa med i en så här komplex tråd utan denna off the record information.

Nu visar det sig att mycket av den informationen är påhittad, så att ha en snällklubb bakom ridån hjälper föga.
Citera
2018-02-28, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Men alltså lägg av. Det är en bäbisnivå på vissa i den här tråden. Om man skickar ett PM med information så vill man naturligtvis att den ska läggas ut i tråden och inte användas av mottagaren som barnslig manipulation.
... och sedan när detta PM, som du efterlyser, kommer in i tråden så anfalls budbäraren av diverse arga ifrågasättanden och arga kommentarer. Och självklart är man då jättesugen på att lämna ut mer info i ärendet

EDIT: Budbäraren kan självklart inte garantera sanningshalten i PM:en, det får läsaren med viss kritik själv avgöra. Men mottagandet i den här tråden är inte trevlig.
Senast redigerad av Picasso2 2018-02-28 kl. 17:00.
Citera
2018-02-28, 17:08
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Tack snälla för informationen. Jag har hela tiden trott att brevet med dess siffror betydde "skräppost". Nu har jag kollat innehållet - det stämde.
För övrigt är väl tråden relativt enkel att följa, bara man har förmågan att sortera. Fallet är ju i det närmaste löst. Tre mord och ett självmord, torde vara slutsatsen....
Citera
2018-02-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Tack snälla för informationen. Jag har hela tiden trott att brevet med dess siffror betydde "skräppost". Nu har jag kollat innehållet - det stämde.
För övrigt är väl tråden relativt enkel att följa, bara man har förmågan att sortera. Fallet är ju i det närmaste löst. Tre mord och ett självmord, torde vara slutsatsen....

Varsågod. Vad gäller fallet så torde nog slutsatsen ligga i det härandet. +/- några mord och självmord hit eller dit. Totalen är vi i alla fall ense om.
Citera
2018-02-28, 18:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Att ha ett anonymt forum för diskussion på nätet - men inte tycka att man vill gå ut med information annat än via pm är onekligen jätteskumt.
Att användare tar till pm för att informera varandra och fortsätta intressanta diskussioner som inte berör ämnet för tråden är fullt rimligt. Likaså om någon vill posta något innan den stipulerade tiden efter registrerat konto tillåter postning.

Men att ha info som i allra högsta grand är topik - men förmedla denna endast via pm som man inte vill att det läggs ut - är onekligen rätt skumt.
Man vill tydligen vinkla och påverka denna tråd-diskussion - men bara i smyg.
Varför???

Det är ju bara att registrera ett konto och själv bidra anonymt med informationen när postning blir tillåten efter några dygn. Om man redan har ett FB konto är det ju tillåtet att ha flera så länge man inte postar med olika i samma tråd.
Enda orsaken till att man gör så torde vara att man inte vill stå - ens anonymt - för det man påstår. Man vill inte ha följdfrågor - vilka man naturligtvis inte är tvungen att besvara. Man vill antagligen inte heller ställas till svars när informationen inte visar sig stämma.

Jag tycker också att det är synnerligen fånigt (och bäääbisaktigt som någon skrev) att hålla på med info om trådämnet på pm. Antigen lägger man ut ett pm man fått direkt efter att frågat varför pm-avsändaren inte postar själv - eller så får man nog förutsätta att det är fejk.

Edit: även jag har fått pm om sakförhållanden från någon som påstår sig vara insatt. Men jag har utgått från att detta inte är av värde att förse en tråd med, eftersom jag inte trott på det.
Vill pm-aren att det ska ut i tråden får hen göra det själv.
Pm skitar faktiskt ner tråden - se bara på all info som kommit ut om OH och HB och ev sjukdomar kring barnen. I brist på info kastar vi oss över detta - hälften sväljer och andra hälften avfärdar - och så träter vi om det.
Senast redigerad av Solglittret 2018-02-28 kl. 19:00.
Citera
2018-02-28, 19:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Det fetade var roligt - men alla uppfattade inte ironin .

Så du är övertygad om en mördare och resten offer?
Jag är mer osäker, men det vore onekligen den med tidigare barnamord bäst överensstämmande förklaringen. Att två föräldrar tappar förnuft och sans samtidigt är ju faktiskt väldigt osannolikt.
Citera
2018-02-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det fetade var roligt - men alla uppfattade inte ironin .

Så du är övertygad om en mördare och resten offer?
Jag är mer osäker, men det vore onekligen den med tidigare barnamord bäst överensstämmande förklaringen. Att två föräldrar tappar förnuft och sans samtidigt är ju faktiskt väldigt osannolikt.

Ja, ska man gå på sannolikheter var det väl troligen OH som stod för morden på övriga familjen. Eller möjligen H. Men rakt inte båda två.

Själv vet jag inte riktigt vad jag tror. Dock tror jag så mycket som att det ligger åtminstone en psykisk sjukdom (t.ex. depression) bakom den här tragiska händelsen. Om de sökte hjälp hos psykiatrin, undrar jag om de inte fick någon. Och om de inte sökte hjälp undrar jag varför. Om ens partner börjar prata självmord är ju svaret hos de flesta, får jag verkligen hoppas, att hjälpa den att få professionell hjälp. Inte att börja planera att göra gemensam sak med den.

Och på tal om sannolikheter - har GW sagt något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in