Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Tack snälla för informationen. Jag har hela tiden trott att brevet med dess siffror betydde "skräppost". Nu har jag kollat innehållet - det stämde.
För övrigt är väl tråden relativt enkel att följa, bara man har förmågan att sortera. Fallet är ju i det närmaste löst. Tre mord och ett självmord, torde vara slutsatsen....
Att ha ett anonymt forum för diskussion på nätet - men inte tycka att man vill gå ut med information annat än via pm

är onekligen jätteskumt.
Att användare tar till pm för att informera varandra och fortsätta intressanta diskussioner som inte berör ämnet för tråden är fullt rimligt. Likaså om någon vill posta något innan den stipulerade tiden efter registrerat konto tillåter postning.
Men att ha info som i allra högsta grand är topik - men förmedla denna endast via pm som man inte vill att det läggs ut - är onekligen rätt skumt.
Man vill tydligen vinkla och påverka denna tråd-diskussion - men bara i smyg.
Varför???
Det är ju bara att registrera ett konto och själv bidra anonymt med informationen när postning blir tillåten efter några dygn. Om man redan har ett FB konto är det ju tillåtet att ha flera så länge man inte postar med olika i samma tråd.
Enda orsaken till att man gör så torde vara att man inte vill stå - ens anonymt - för det man påstår. Man vill inte ha följdfrågor - vilka man naturligtvis inte är tvungen att besvara. Man vill antagligen inte heller ställas till svars när informationen inte visar sig stämma.
Jag tycker också att det är synnerligen fånigt (och bäääbisaktigt som någon skrev) att hålla på med info om trådämnet på pm. Antigen lägger man ut ett pm man fått direkt efter att frågat varför pm-avsändaren inte postar själv - eller så får man nog förutsätta att det är fejk.
Edit: även jag har fått pm om sakförhållanden från någon som påstår sig vara insatt. Men jag har utgått från att detta inte är av värde att förse en tråd med, eftersom jag inte trott på det.
Vill pm-aren att det ska ut i tråden får hen göra det själv.
Pm skitar faktiskt ner tråden - se bara på all info som kommit ut om OH och HB och ev sjukdomar kring barnen. I brist på info kastar vi oss över detta - hälften sväljer och andra hälften avfärdar - och så träter vi om det.