Citat:
Ursprungligen postat av
Tryckkokaren
Vad jag sökt till, och vad jag jobbar med, är jag helt nöjd med.
Ingen skulle vara mer glad än jag, om det visar sig att jag har fel.
Samtidigt så pekar jag på allvarliga brister i utredningen. Att utredningen dessutom enbart skötts av kvinnor lämnar många frågetecken. En känslostyrd och maktgalen utredning är inget plus för Edvin precis.
Det finns så otroligt mycket mer att undersöka, till Edvins fördel, som inte ens har kommit på fråga. Varför är det så tro? Vill polisen i Östergötland sätta dit första bästa person, eftersom de klantade sig efter det förra dubbelmordet?
Varför har inte de personer som åkte mellan Mantorp och Borensberg DNA-testats?
Varför har man inte gått in mer detaljerat på vilka konflikter det finns inom familjen?
Varför har polisen, och åklagarkvinnan, inte letat mer efter flera GM?
Varför är inte polisen objektiv?
I en mordutredning utgår man från beprövad metod. Särskilt viktig är den forensiska bevisningen - hård fakta (DNA, Blodstänk, Fiber, Fingeravtryck, Skoavtryck osv). Vi ska komma ihåg att saker och ting måste i slutändan kunna bevisas bortom allt rimligt tvivel.
Man kan inte, som du föreslår, börja i andra änden där man urskiljningslöst utan hänsyn till fynden på brottsplats följer en känsla och i stort sett topsar varenda tänkbar jävel.
Det är inte konstigt att många av oss (inklusive mig själv) varit ute och cyklat i tråden eftersom vi inte har haft tillgång till bevisen. Men jag måste säga att jag är tämligen övertygad om att rätt person sitter inlåst.
Kan du referera till några punkter du är kritisk mot i FUPen? förutom främmande DNA på en av stolarna, man hittar alltid främmande DNA på brottsplatser inomhus. De är med största sannolikhet från bekanta till familjen och avsatta på sådant sätt att de kan avskrivas.