Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Att vilja få klargjort för sig vilka speciella omständigheter som har föranlett de makabra handlingarna i huset är som du påpekar, mänskligt. Vi vill förstå varför saker och ting runtomkring oss sker, det är ju vad som gör oss till människor.
Här spekuleras hejvilt om allsköns diagnoser och hemligheter inom familjen och det är fullt naturligt då det får tillåtas vara högt i tak härinne. De s.k karaktärsmorden av förövarna måste också få förekomma, huvudsaken är att det inte övergår i lynchstämning, som så ofta förekommer i brottstrådar.
Sen är frågan vad som är mest upprörande: karaktärsmord med spekulationer utan grund eller att två barn har berövats livet av sina egna beskyddare. Att barnen enligt uppgift har hittats i sina sängar "fint nedbäddade" med sina gosedjur gör de inte mindre döda. Vi vet heller inte om döden har föregåtts av konvulsioner, kräkning eller ångest. Att barnen hade aningar om att något obehagligt var i görningen kan man räkna med då det måste ha varit näst intill omöjligt för föräldrarna att bete sig normalt efter att beslutet tagits.
TACK..för att du tar upp detta med konvulsioner, kräkningar o ångest! Har alltid tyckt det är konstigt att många skriver att de låg så fint i deras sängar med sina gossedjur

. jag har erfarenhet av en vän som tog sitt liv vid 25 års ålder , som definitivt inte låg i sängen o var ren o fin. Det är svårt att ta livet av sig med enbart tabletter. VILA I FRID era små flickebarn .
Jag vet inte vilka diagnoser föräldrarna hade, men självklart så hade de fått diagnoser om de blivit utredda inom psyk!. För min del är dessa föräldrar inte kärleksfulla utan tvärtom empatilösa.
Har själv gått igenom otroligt mycket i livet, men ALDRIG har jag tänkt att mörda mina barn. Mina barn har jag gett möjlighet att bli självständiga individer o klara av motgångar , för det förekommer i allas liv. Dessa föräldrar måste haft en otrolig svart syn på problem...hua ...det finns ALLTID nån som har det svårare än en själv! Det får man aldrig glömma bort, när man har det tufft i livet.
Att inte söka hjälp är för jäkligt!!