Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Många Kinasäljare har slutat skicka till Sverige pga onormalt många paket som "försvinner" eller inte kommer fram innom den utlovade leveranstiden så dom åker på att etala tillbaka pengarna till köparen.
Intressant, tror alla mina paket kommit fram hittills... Några för sent så jag fått tillbaka pengarna, då har jag kontaktat säljarna och sett till de fått sina pengar. Jag har fuskat en gång, då jag beställde några bitshållare och samtliga saknade en fjäder, så jag förstod de skickade ut sekunda, då sa jag att jag inte fått varan för att slippa tjafs...
De grejor jag inte kommer att lösa ut nu efter första mars pga avgiften kommer jag att ändå anmäla att jag fått, så säljaren får sina pengar.
De brukar väl reservera sig för strul i mottagarländernas tull, och det är ju inte deras problem heller.
Har sett på Aliexpress att en del ryssar klagar över att de inte fått sina varor, och de verkar lasta säljarna för det... Jag har som sagt alltid fått mina grejor... Så alla de här ryssarna är nog inte ärliga... Kineserna kan ju inte råda över posten i Ryssland...