2018-02-23, 18:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
E****:s hämnd på föräldrarna enligt profetens egen hypotes då naturligtvis .
Förklara nu istället hur E**** kunde veta att han skulle ha minst 10000 kr med sig hem ?
Om pengarna nu bara var en bonus enligt dina fiffiga hypoteser och psykoananlyser .
Varför ger du inte bara upp och inser att du också har problem med avancerad eskapism .

Om någon hade gäspat ur sig sms:et lite tidigare så hade ju en del möda kunnat sparas. Jag har redan frågat dig om det finns vidare förhör kring frågan om var GM skulle få pengar ifrån. Sambon kanske tänker sig att det går plocka tusenlappar från marken på andra sidan sjön, bara man har en tuva att stiga på så man kommer över?

Jag tycker också du ska klura mer på GM:s finansiella situation i början av sommaren med sina barn. Vilket kan vara en stressfaktor.

Tråden har helt klart underdrivit betydelsen av ekonomiskt motiv, vilket väl skett i ljuset av att blod säljer mer annonser än tomt bankkonto, och kanske för att de flesta har svårt att föreställa sig att någon tycker att det är en bra idé att dubbelmörda för korvören och lämna flagranta spår.

Men som fallet lutar så är jag beredd att tro att det enklaste och dummaste är det troligaste.

Det var väl tur han inte rånade en 5-årig tjej i alla fall.

Men är det inte lustmord så är det inte. Då är det bara rånmord rätt o slätt. För budgetsemestern till Kiruna..?

Skitdum eller skitvrickad, det kanske går på ett ut?

Åklagarn får väl fråga vad han menade innan de låser om honom.
Citera
2018-02-23, 18:11
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Nu frågade du inte mig, men:

Han behövde ju förklara för henne att det handlade om en större summa än tidigare eftersom han skulle köra längre och vara borta längre.. 10 000 kunde han vara säker på att få tag i (han skrev MINST 10 000 i SMS:et), hade han fått tag i mer hade han kanske hållit det hemligt för sin kära sambo ett tag.

Inte konstigare än så.

Jo . men vissa menar ju att E**** bara var ute efter att döda paret
Lekander som hämnd för att han kände missnöje med sina föräldrar .
Om han bara ville döda hur kunde E**** då veta att han skulle ha minst
10000 kr med sig hem efter sin resa till "Kiruna" .
Eftersom Mattias inte existerar så var ju rånet i så fall det primära .
Du får försöka hänga med i svängarna lite .
Citera
2018-02-23, 18:16
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Jag hänger med.

Huvudmålet var nog bara att mörda dom, men pank som han var hela tiden på grund av sina Mcdonalds besök passade han självklart på att ta lite pengar också. Varför inte liksom?
Citera
2018-02-23, 18:21
Medlem
Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men låt säga att han hypotetiskt hade misslyckats eller fegat ur. Då hade han väl tagit ur 10 000 från sitt egna konto och låtsats som det är dessa cash han lovade. Eller hade han väl sedan tidigare ett par tiotusental i kontanter som han stulit från tidigare tillfälle.

Btw boidis är riktigt skön. I början var han riktigt störig men man har börjat gilla honom. Nu kommer du väl dissa mig också.
Citera
2018-02-23, 18:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag hänger med.

Huvudmålet var nog bara att mörda dom, men pank som han var hela tiden på grund av sina Mcdonalds besök passade han självklart på att ta lite pengar också. Varför inte liksom?

Wow , jisses amalia . Hissen har verkligen hamnat i källaren .
Hur i helvete visste han kl 11,06 att det blir minst 10000 kr om han enbart
var ute efter att döda någon , i det här fallet paret Lekander .
Säger han så är det givetvis så att det var pengarna han var ute efter i första hand .
Citera
2018-02-23, 18:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om någon hade gäspat ur sig sms:et lite tidigare så hade ju en del möda kunnat sparas. Jag har redan frågat dig om det finns vidare förhör kring frågan om var GM skulle få pengar ifrån. Sambon kanske tänker sig att det går plocka tusenlappar från marken på andra sidan sjön, bara man har en tuva att stiga på så man kommer över?

Jag tycker också du ska klura mer på GM:s finansiella situation i början av sommaren med sina barn. Vilket kan vara en stressfaktor.

Tråden har helt klart underdrivit betydelsen av ekonomiskt motiv, vilket väl skett i ljuset av att blod säljer mer annonser än tomt bankkonto, och kanske för att de flesta har svårt att föreställa sig att någon tycker att det är en bra idé att dubbelmörda för korvören och lämna flagranta spår.

Men som fallet lutar så är jag beredd att tro att det enklaste och dummaste är det troligaste.

Det var väl tur han inte rånade en 5-årig tjej i alla fall.

Men är det inte lustmord så är det inte. Då är det bara rånmord rätt o slätt. För budgetsemestern till Kiruna..?

Skitdum eller skitvrickad, det kanske går på ett ut?

Åklagarn får väl fråga vad han menade innan de låser om honom.

Är du inte läskunnig själv eller varför frågar du om vad som står i förhören ?
Du får ringa till E****:s sambo och höra efter om det går att plocka pengar
på andra sidan Mullsjön bara för att man har tuvor att hoppa på .
Då kan du ju fråga också om E**** köpte en ny leksaksspis på hemvägen .
Citera
2018-02-23, 18:33
Medlem
5549s avatar
Vad tror ni, kommer han berätta allt under rättegången?
Citera
2018-02-23, 18:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Prova att skriva Kiruna utan citationstecken. Jag tror det går lika bra. Så belastar du etern lite mindre...

Ja, hur får man ihop minst 10.000:- en söndag? Lagligt. Eller?

Det är klart att det blir ett rånmord i det ljuset. Det verkar ju liksom lite dumt att förneka, ssk efter att han får ta del av Fup:en

Ja, det är ju dags att krypa till korset för GM tycker jag. Det blir ju enklare så. Och bättre.

Inte lär de ta in honom på "Lyxfällan" heller. Möjligen Melodifestivalen.

Jag tycker gott advokaten kan vara hederlig nog att berätta för honom att rånmördare på det hela taget betraktas i ett något försonligare ljus än mördare rätt o slätt. Det kan väl skilja tre-fyra år i effektiv fängelsetid. Särskilt om han erkänner. Vilket framstår som rimligare, om det är rånmord. Och så slipper han ifrån lite av allt spott och spe.

Han lär ju inte vara så poppis som återvändande far till den lilla familjen och i den tjocka släkten den dan det beger sig heller, tror jag. "Tjena, farbror Edvin, var har du varit?"

Det slutar inte väl.
Citera
2018-02-23, 18:37
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Wow , jisses amalia . Hissen har verkligen hamnat i källaren .
Hur i helvete visste han kl 11,06 att det blir minst 10000 kr om han enbart
var ute efter att döda någon , i det här fallet paret Lekander .
Säger han så är det givetvis så att det var pengarna han var ute efter i första hand .

Du verkar inte vara så skarp i sinnet själv.

Han måste ha en ursäkt för att vara borta länge = säger åt sin sambo att han ska på en lång köra, vilket givetvis måste ge mer betalt än tidigare.

10 000 drar han till med för att få sambons förståelse för att han är borta länge, han vet att han kommer att få tag på minst den summan.

Du kan nog döda de flesta äldre par i Sverige och räkna med att få ut 10 000 per par, det har nog alla liggandes.
Citera
2018-02-23, 18:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Är du inte läskunnig själv eller varför frågar du om vad som står i förhören ?
Du får ringa till E****:s sambo och höra efter om det går att plocka pengar
på andra sidan Mullsjön bara för att man har tuvor att hoppa på .
Då kan du ju fråga också om E**** köpte en ny leksaksspis på hemvägen .

Nä jag är bara skrivkunnig. Jag förstår morse och emojisemaforering, men har förlorat förmågan att läsa efter att ha blivit bländad, tror läkarna. Jag har visst stirrat för mycket in i solen eller solar.

Mullsjön är inte stor vad jag minns. Ljög han om att han var i Östergötland också den rackarn? Han är visst helt opålitlig.

Ja står det inte i fupen så kommer det väl under rättegången.
Citera
2018-02-23, 18:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Du verkar inte vara så skarp i sinnet själv.

Han måste ha en ursäkt för att vara borta länge = säger åt sin sambo att han ska på en lång köra, vilket givetvis måste ge mer betalt än tidigare.

10 000 drar han till med för att få sambons förståelse för att han är borta länge, han vet att han kommer att få tag på minst den summan.

Du kan nog döda de flesta äldre par i Sverige och räkna med att få ut 10 000 per par, det har nog alla liggandes.

Jag tror du kan behöva omvärdera det. Och alla som läser här.

Dessutom är det uselt och förbjudet, och leder förr eller senare obevekligen till en livstid bland likasinnade no-gooders.

Det är bara jurister som tjänar pengar på det. Och desto mer.
Citera
2018-02-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är sannolikt inte fråga om mycket annat än en lång rad mycket olyckliga komponenter och ett par felaktiga beslut.

Även om det skulle visa sig röra sig om ett rånmord rätt och slätt, så förefaller det ju rimligt att tänka sig att den tanken vuxit fram och framstått som vettig eller spännande under en lång period av yttre tryck. Även om man förskingrat en kassa på jobbet en gång så är ju inte dubbelmord nästa steg. Inte heller låter man ju sig övertalas av sambon eller göra ngt sånt i "trots", om det inte finns en längre mottaglighet, en excentricitet och en tillvaro som präglats av (relativ) extrem psykisk belastning i någon form. Inte när det gäller en vanlig lägremedelklasskille från småstan med väldigt vardaglig föräldrafamilj.

Det finns inget fog för att han inte skulle vara ansvarig för sina handlingar. Snarare är det tydligt att han medvetet och överlagt valt att göra fel, troligtvis dock inte "mot bättre vetande" utan "med bättre vetande", dvs han har lyckats lura sig att normalisera tanken och skapa en egen rättvisa kring det. Eftersom det ger honom överhöghet i en värld han själv bestämmer över, och känns det bra, så måste det ju vara rätt... Den processen kan ha varit längre eller kortare.

Han kunde i teorin ha planerat för något annat, och fått en kick av det, men valde detta, för att bli "ensam på marknaden", kanske.

Han är vilse i pannkakan.

Det kan nog vara svårt att få dessa att välja vården, det är nog lite "vitsen". Men de torde inte vara svåra att hitta. Han sticker ju både upp och ut...

Det går bara sätta killen på livstid och hoppas att man kan räta ut den väg som blivit krokig.

Det är en form av sublimering, för att tala med SF, fast åt fel håll.
Ja, jag har inget att invända mot det du skriver.

Det är verkligen ett stort kliv att begå ett bestialiskt dubbelmord när det största brottet man tidigare begått är att stjäla kaffekassan på jobbet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in