Ytterligare citat från artikeln som är länkad i TS:
”Partiledaren för nystartade Nya koalitionssamlingen heter Hussam Alkoblawi. 24malmo.se kallar honom för en "statslös palestinier" som levt utan pass och medborgarskap fram till han var 22 år gammal.”
Ja, varför inte. Kan Donald Trump så kan Hussam.
Hoppas att jag hinner få en bra boplats i svenskarnas reservat med wifi-täckning så att jag kan följa utvecklingen i det Nya Sverige.
Jag vet inte vad jag ska tycka om honom, det enda jag vet är den information du gav. Jag tycker inte att han verkar ha någon riktigt banbrytande ide för hur integration ska säkerställas, men å andra sidan har jag inte läst deras partiprogram.
Det kan nog vara svårt att locka svenska väljare när de har arabiska på loggan. Jag vet inte heller om han kommer att locka större mängder invandrare om partiprogrammet enbart fokuserar på integration.
Den kände Malmöprofilen Hussam Alkoblawi har startat ett nytt parti som vill integrera invandrare. Jag tror att han är något på spåren när han säger "mångfald är vår styrka". Har också hört ryktesvägen att Malmös kvinnofolk är som tokiga på honom och att han knappt kan gå till ICA utan att någon ska komma fram och "hälsa". Det är en riktigt tuff jävel som sägs ha spottat på en Israelisk flagga också. Har för mig att han vill förbjuda judisk närvaro i Mamlö.
Kan inte sluta skratta detta var det roligaste den här veckan, nästa vecka kommer nog Annie Lööf och säger att 30miljoner invandrare inte är en omöjlighet
Då har Sverige alltså fått sitt första officiella invandrarparti, inte så konstigt med tanke på att arabiska numera är det näst vanligaste språket i landet.
Personligen tror jag inte att det kommer dröja länge innan det första muslimska partiet dyker upp, troligen kommer de marknadsföra sig som ett "muslimskt KD" som vill arbeta för den egyptiska "folkhemsislamism" som Mattias Gardell skrivit uppskattande om:
Hela PK - rörelsen med batikhäxorna i täten har nu sitt parti.
Om partiledaren är som han beskrivs, har vi öppet krig mellan dem och judar. Strålande! ( Ironi ! )
Då har Sverige alltså fått sitt första officiella invandrarparti, inte så konstigt med tanke på att arabiska numera är det näst vanligaste språket i landet.
Personligen tror jag inte att det kommer dröja länge innan det första muslimska partiet dyker upp, troligen kommer de marknadsföra sig som ett "muslimskt KD" som vill arbeta för den egyptiska "folkhemsislamism" som Mattias Gardell skrivit uppskattande om: