2018-02-22, 09:51
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Chris Dulny, fd sd-topp och medarbetare till Jimmie, var med i podden Ingrid&Conrad 21/2 och kommenterade sd:s siffror i opinionen. Han tror det blir under 20% i valet, kanske långt mindre.
Enligt Dulny så finns det ett antal skandaler som rör högsta ledningen som kommer att brisera lagom före valet. Massmedia sitter på dom här uppgifterna och väntar tillfälle att lägga ut dom.
Skandalerna ska handla om sd-ledningens korrupta och amoraliska beteende.

Det ska tydligen även vara ett inre kaos på sd:s kansli med olika grupperingar/människor som bekämpar varandra.

Är det han som debatterade mot En Arg Blatte? Tyckte han var en tomte med noll trovärdighet. EABT körde över honom totalt. Det faktum att han drog upp massa "le funny maymays xD" som Kangz och skit gjorde att jag tappade all trovärdighet från första sekund.
2018-02-22, 09:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Chris Dulny, fd sd-topp och medarbetare till Jimmie, var med i podden Ingrid&Conrad 21/2 och kommenterade sd:s siffror i opinionen. Han tror det blir under 20% i valet, kanske långt mindre.
Enligt Dulny så finns det ett antal skandaler som rör högsta ledningen som kommer att brisera lagom före valet. Massmedia sitter på dom här uppgifterna och väntar tillfälle att lägga ut dom.

Det ska tydligen även vara ett inre kaos på sd:s kansli med olika grupperingar/människor som bekämpar varandra.
Just det där med kaos & olika grupperingar som bekämpar varandra finns det inom alla partier. Men självklart, om media har info om någon "skandal" inom SD så sparas den till veckorna innan valet.

Sen tror jag inte Dulny är att betrakta som något pålitligt sanningsvittne avseende SD.
2018-02-22, 09:55
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Just det där med kaos & olika grupperingar som bekämpar varandra finns det inom alla partier. Men självklart, om media har info om någon "skandal" inom SD så sparas den till veckorna innan valet.

Sen tror jag inte Dulny är att betrakta som något pålitligt sanningsvittne avseende SD.

Det vill ju media alltid gällande Sverigedemokraterna inför valen. Vad är nytt?

Dessa "skandaler" precis innan valen har alltid enbart gett Sverigedemokraterna enorm uppmärksamhet och det är helt uppenbart och så genomskinligt att det är kampanjande från media och i synnerhet dags och kvällspressen med sina larviga artiklar inför varje val.
2018-02-22, 09:59
Medlem
Separatistens avatar
Citat:

Skulle något avslöjas så förväntar sig alla detta. Det är liksom en grundingrediens i politik.

Skulle Sossarna vara bättre? Det finns ingen säck stor nog att få plats med alla skandaler de lyckats med, och det finns nog flera oupptäckta. Att de sedan har Trollfabriker är ju känt.

Att sitta och gissa på ett resultat långt under 20%, ja då vill jag se honom satsa sina egna pengar på det.
2018-02-22, 11:26
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Novus, Februari:

S 28,4% (-0,2) Fall även här, Novus är trögare, och går mot ett val på historiskt låga nivåer.
V 8,1% (+0,5) S och mp:s väljare flyr hit.
Mp 4,3% (-0,2) Krisparti som därtill är överskattat i Novus mätningar.

SD 17,1% (+0,6) Ökning även i Novus för Sverigedemokraterna!! Stor underskattning därtill!!

M 23,7% (-0,1) Trenden vänder neråt nu. Uppenbart hyckleri och uppenbara lögner inom invandringspolitiken.
C 8,8% (-0,1) På väg neråt mot 7-8% i valresultat.
L 4,6% (-0,4)
Kd 2,7% (+/-0) Krisnivåer, åker sannolikt ut ur riksdagen.

(Min fetning)

Underskattning är nog det snällaste ordet man kan säga om Novus.
Glöm inte att Novus hade SD på 8,1% i sin sista mätning inför valet 2014. (eller 9,2% i genomsnitt om man slår ihop deras tre septembermätningar för 2014). Novus underskattade således SD med 59% till 40% beroende på om man tittar på sista septembermätningen 2014 eller tittar på medelvärdet för hela den månaden.

Att Novus nu - 2018 - plötsligt skulle ha upphört med sin underskattning av SD kan bara idioter tro på. En Novussiffra för SD på 17,1% kan således mycket väl betyda 22-23% - om man räknar med att de lärt sig åtminstone lite av tidigare misstag och underskattningar och nu "bara" ligger ca 30-40% fel.

Om Novus är lika bedrövliga i sin underskattning av SD i detta riksdagsval, då vågar jag knappt skriva ut vad 17,1% hos dem egentligen innebär... Räkna själva ut vad en nuvarande underskattning av SD på ca 45% skulle ge för siffror. Alltfler indikationer börjar komma att SD kommer att överraska stort i valet den 9 september. Håller därmed fast vid min siffra på +25% utan att skämmas det minsta.
2018-02-22, 11:46
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
(Min fetning)

Underskattning är nog det snällaste ordet man kan säga om Novus.

Om Novus är lika bedrövliga i sin underskattning av SD i detta riksdagsval, då vågar jag knappt skriva ut vad 17,1% hos dem egentligen innebär... Räkna själva ut vad en nuvarande underskattning av SD på ca 45% skulle ge för siffror. Alltfler indikationer börjar komma att SD kommer att överraska stort i valet den 9 september. Håller därmed fast vid min siffra på +25% utan att skämmas det minsta.

Novus mätning på 17,1% bör snällt korrigerat motsvara ungefär 24%!!!

Men det återstår dessutom en valrörelse...
2018-02-22, 12:34
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:

Mediernas anti-SD propaganda har ju inte lyckats fälla dem opinionsmässigt i tidigare val. De enda som faktiskt bryr sig om sånt är de mest ideologiska SD-motsåndarna.
2018-02-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump666
Mediernas anti-SD propaganda har ju inte lyckats fälla dem opinionsmässigt i tidigare val. De enda som faktiskt bryr sig om sånt är de mest ideologiska SD-motsåndarna.

SD har ju slutat växa så visst har dom drabbats.
2018-02-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump666

Enligt källan så ska detta inte vara riktat mot partiet utan mot korruption och personer som satt sina egna vinningar framför allt annat, vilket är en av SD:s starkaste stryptag på de andra partierna. Väljarna avskyr korruption och Sverigedemokrater har extremt låg tolerans för just korrupta politiker som försöker tillskansa sig fördelar själva.
Senast redigerad av Roxyn 2018-02-22 kl. 13:01.
2018-02-22, 13:02
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

Fast hur tänker du nu? De har ökat kolossalt vid varje val som är det enda som spelar roll.

Visst kan man titta på opinionsundersökningar, men i slutändan är det valdagen som enbart spelar roll. Då vet vi om SD har vuxit eller ej vilket jag med 99.9999999999% lovar att de har gjort sen 2014.
2018-02-22, 13:04
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Enligt källan så ska detta inte vara riktat mot partiet utan mot korruption och personer som satt sina egna vinningar framför allt annat, vilket är en av SD:s starkaste stryptag på de andra partierna. Väljarna avskyr korruption och Sverigedemokrater har extremt låg tolerans för just korrupta politiker som försöker tillskansa sig själva.
Isåfall vet jag inte om det skulle skada partiet som helhet, speciellt med tanke på alla skandaler de andra partierna orsakar på riksnivå. Inre stridigheter tror jag inte intresserar väljarna.
2018-02-22, 13:10
Medlem
TronaldDump666s avatar
Citat:
Vaddå slutat växa? YouGov mätningen som just släpptes visar ju att de är 10-procentenheter över sitt förra valresultat, och det innan valrörelsen ens börjat. Sen att deras ökning klingat av i mätningarna beror snarare på att S och M plagierat deras politik, inte några medieskandaler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in