2018-02-18, 23:23
Medlem
Elementarts avatar
Finns en ny reklamfilm från Toyota, där berättarrösten är en tjej och det låter som att hon bryter på svenska, så hela reklamfilmen ger ett konstigt intryck tycker jag.
Citera
2018-02-19, 10:25
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Vanish eller vad det nu är, folk som chattar med varandra för att få tips om hur man får bort diverse fläckar. Det är i sig inte reklamen som irriterar, det kan väl vara bra att få tips från andra - men där är nån bakgrunds"musik" där det sägs "conversation" - och just den lilla fåniga delen gör att jag fullkomligen avskyr klippet. Känns onödigt och fläskigt. Conversation.

Viking Line kör lite liknande irriterade grej i sin nuvarande reklam. En musiksnutt som sen kommer till texten "Oh young hearts" plus något ohörbart. Irrelevant och allt jag kan fokusera på är det där slängande "oh young hearts". IRRITERANDE. Kör en längre, sammanhängande låt/text eller bara musik. Inte ett enstaka ord.
Citera
2018-02-19, 16:48
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tycker av någon anledning att apotekets reklam med en ung tjej med alltför stora glasögon är otroligt störande. Tjejen framställs som extremt övertydlig och dryg, liksom dumförklarande mot tittaren.
Citera
2018-02-19, 21:15
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Tycker av någon anledning att apotekets reklam med en ung tjej med alltför stora glasögon är otroligt störande. Tjejen framställs som extremt övertydlig och dryg, liksom dumförklarande mot tittaren.
Ja. Jag har också undrat vad den reklamfilmen tillför. Dessutom är det väl ingen som bryr sig om på vilken apotekskedja man går in. När jag behöver något från Apoteket så går jag in på vilket som nu är mig närmast och skiter fullkomligt Vilken kedja det är. Tror det är ett fåtal som har koll på vilka kedjor det går in och handla på.
Citera
2018-02-20, 23:30
Medlem
withyous avatar
Jag är sååååå trött på 3:s nya reklam när hon pratar som en robot. Alltså vill bara sparka människan i ansiktet.

Sen den reklamen med oral-b tandkrämen där han säger något i stil med "nya oral-b gumenamenamemalrepair" (gum & enemal repair, fick googla).

Och inte nog med det så ska oral-b så klart ha en till reklam som handlar om en eltandborste där en blond tjej berättar att hon fått en tandborste med "ETT RJUNT BORJSTHUVUD" sen ler hon som ett fån
Senast redigerad av withyou 2018-02-20 kl. 23:34.
Citera
2018-02-21, 08:43
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja. Jag har också undrat vad den reklamfilmen tillför. Dessutom är det väl ingen som bryr sig om på vilken apotekskedja man går in. När jag behöver något från Apoteket så går jag in på vilket som nu är mig närmast och skiter fullkomligt Vilken kedja det är. Tror det är ett fåtal som har koll på vilka kedjor det går in och handla på.

Håller med här ... tjat om apotek och deras appar - för att inte tala om vareviga gång man köper ett paket Ipren så ska det frågas om man är med i deras kundklubb (som inte ger någon avkastning eftersom de inte ger poäng på det som verkligen kostar, dvs. mediciner) eller erbjudas äcklig Nicks-choklad två till priset av tre osv. Men - utbudet apotek är bra, finns lika många apotek som det finns Pressbyråer. Tjoho, det finns pengar att hämta i sjuka människor: there's no money in healthy people, and there's no money in dead people. The money is in the middle: people who are alive, sort of (Bill Maher).
Citera
2018-02-21, 10:45
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Håller med här ... tjat om apotek och deras appar - för att inte tala om vareviga gång man köper ett paket Ipren så ska det frågas om man är med i deras kundklubb (som inte ger någon avkastning eftersom de inte ger poäng på det som verkligen kostar, dvs. mediciner) eller erbjudas äcklig Nicks-choklad två till priset av tre osv. Men - utbudet apotek är bra, finns lika många apotek som det finns Pressbyråer. Tjoho, det finns pengar att hämta i sjuka människor: there's no money in healthy people, and there's no money in dead people. The money is in the middle: people who are alive, sort of (Bill Maher).
Ja. Jag tycker det är bra att det finns många apotek. Förr kunde man behöva köa en evighet bara för att köpa ipren. Nu finns i o f sådant på Ica också.

Men samma trista sak på apoteken som på Juula Clas Ohlson m fl. "Är du medlem" fan vad jag hatar det. Sen slår det ju aldrig fel att personen framför inte är medlem och bestämmer sig för att bli det och då ska ju kassören knappa in en j**** massa information Vilket tar en smärre evighet.
Citera
2018-02-21, 11:01
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withyou
Jag är sååååå trött på 3:s nya reklam när hon pratar som en robot. Alltså vill bara sparka människan i ansiktet.

Så sant! Fullständigt vidrig reklam. Va fan tror 3 att de är unika med? Att man kan använda sin telefons olika funktioner. Aldrig mer 3.
Citera
2018-02-21, 16:39
Medlem
Roffedyngiss avatar
Nya hatobjekt:

Ford. Dom är verkligen desperata att försöka få folk att köpa deras identitetslösa och intetsägande bilar.

Hornbach. Känns efterblivet att så fort nåt ska locka män så ska det slåss, trillas och skrikas. Avslutas självklart med en trudelutt som gör att man blir mer förbannad.

Insplanet. Jag vill att han i orangea kostymen råkar ut för en allvarlig olycka.
Citera
2018-02-23, 21:14
Medlem
Kapten-Booms avatar
Stör mig omåttligt på den där jävla bilreklamen där de säger "I say this, you say that" med mycket störande grafiskt inslag som är jobbigt för perceptionen att processa.

Skärmen byts upprepade gånger mellan allt ifrån en bebis bland kondomer, en flinande svart kille i illrosa kostym, rockmusik och alltför mycket annat som dels inte har någon gemensam faktor samt dels har noll samband med bilar. Ingenting i reklamen ger någon som helst information om den riktiga produkten, det är bara flashiga snuttar om allt annat än just bilar. Så fort jag ser den reklamen tänker jag "usch nu kommer den där störande stressreklamen igen".

Känns som att något käckt reklamteam har suttit och funderat ihop en totalt ologisk kompott när de fick detta uppdrag att skapa reklamen. Jag kan tänka mig att de satt en bra stund och funderade innan någon mupp utbrast: "Jag vet!! Vi slänger ihop en jävla massa scener om allt möjligt som inte är bilrelaterat, sedan säger vi "I say this, I say that, I say [bilnamnet]!!"

Tror bilen heter Corona, eller vad fan de säger (till och med det är otydligt då det hörs så dåligt).
Citera
2018-02-24, 11:00
Medlem
Basns avatar
Telias reklam om att man som kund kan få hjälp av en personlig tekniker. Reklamen avslutas med att en pappa säger till sin dotter, som förövrigt har världens fulaste hipsterfrisyr, att deras wifi inte fungerar. Dottern ger honom då en blick som är helt omöjlig att tolka.

Är hon less på att deras wifi inte fungerar? Är hon less på pappan? Är hon less på livet? Är hon lobotomerad?
Citera
2018-02-24, 22:29
Medlem
Youresocools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Stör mig omåttligt på den där jävla bilreklamen där de säger "I say this, you say that" med mycket störande grafiskt inslag som är jobbigt för perceptionen att processa.

Håller med till 100%. Kör dock en helt ny bil av just det märket. Men hade denna reklam kommit något tidigare hade jag valt något annat, definitivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in