Citat:
Ursprungligen postat av
skrockande
Finns någonting alls? Jag tror inte att någonting alls finns, ens inte s.k. naturlagar kan jag gå i god för, däremot så agerar jag efter dom naturlagarna som jag har nytta av.
Gör inte också dessa som tillhör olika religioner det, alltså lever som folk gör mest? Sen att dom har en religion som tro, hobby eller vad nu vill är deras sak. Jag har själv hobbies.
Så du tror inte att vattnet är vått? Det kallar jag för existentiell kris.. !
Inte ens förlita sig på det HEM, du kommit till.
Jag betraktar jorden som det enda jag kan ges någon kännedom, och tryggas för varje dag jag lever då jag och jorden lever i symbios, tacksamt nog så märker jag att många människor upplever samma trygghet som jag, vi behöver inte tvivla, på en rad ting och fenomen..
Däremot ser jag en tröstlös förtvivlan, där man petat in "Gud" som ett fenomen, bland fenomenen..
Det blir lite rita gissa spring och kurragömmeleks-liv för de stackarna.. som därpå påtvingar sig dyrkan och bedjan och ska förtjäna en massa.. kan inte vara så roligt som du säger, att leva-med-sin-tro
Nästan nåt slags självskadebeteende, tittar man bakåt i historien så finns många vittnesmål om detta, att det ska kosta och kosta på att "vända sig till gud" och bli "hans" verktyg.. på jorden.
men bevisen... är bländande i sin frånvaro.. på att "Han" är den persona som nästan samtliga gudstroende, påstår.
Räddaren-i-nöden? har jag aldrig sett, att troende räddats av honom, däremot egoförstärkande att ge sig på visualisering och scenariotänkandet obegränsade verksamheter, som tyvärr påverkar också helt oskyldiga, att indragas i spektaklen.