2018-02-19, 15:03
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Det där drar du allt fram ur egen bakficka va?

https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Trump har fortfarande den lägsta approval rating, vid varje givet tillfälle hittills, av alla uppmätta presidenter (senaste 12 st.)

Just nu 41 % gentemot Obama vid samma tillfälle 49 %.

Jag hade visst läst det i Trumps egna tweet, så trovärdigheten är väl sådär, får jag erkänna.

http://www.latimes.com/politics/la-pol-updates-everything-president-trump-tweets-that-his-approval-rating-is-1514593910-htmlstory.ht ml

Men det är samma opinionsundersökningar som menade att Hillary skulle vinna valet, så trovärdigheten i dessa är nog inte så stor från början. Det man däremot kan säga är att hans popularitet ökar, vilket också var min tes. Om Q teorierna har någon bäring och det faktiskt händer något och framförallt om Hillary faktiskt blir dömd för sina brott, då räknar jag med att hans popularitet kommer att öka ännu mer. Dock inte bland journalister som kommer att skriva att apokalypsen är nära förestående.
Citera
2018-02-19, 15:35
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Jag hade visst läst det i Trumps egna tweet, så trovärdigheten är väl sådär, får jag erkänna.

http://www.latimes.com/politics/la-pol-updates-everything-president-trump-tweets-that-his-approval-rating-is-1514593910-htmlstory.ht ml

Men det är samma opinionsundersökningar som menade att Hillary skulle vinna valet, så trovärdigheten i dessa är nog inte så stor från början.

Fast de flesta opinionsinstitut räknade på antal röster, och där "vann" just faktiskt HRC. Så, så fel mätt var det faktiskt inte som många tror och fått uppfattning om. Svårt att beräkna helt rätt i alla stater och det var på marginalen Trump vann i "rätt" stater, inom felmarginalen alltså.

Citat:
Det man däremot kan säga är att hans popularitet ökar, vilket också var min tes.

Det stämmer och håller med, han har en svag positiv utveckling på sina popularitets-siffror sen ett tag tillbaka. Dock fortfarande katastrofala jämfört med de flesta tidigare presidenter.

Citat:
Om Q teorierna har någon bäring och det faktiskt händer något och framförallt om Hillary faktiskt blir dömd för sina brott, då räknar jag med att hans popularitet kommer att öka ännu mer. Dock inte bland journalister som kommer att skriva att apokalypsen är nära förestående.

Ser det lika sannolikt att HRC blir dömd för något som att Trump blir det. Och skulle hon nu, mot all förmodan, bli det, räknar jag kallt med att media skriver en hel del om det. Vore en världsnyhet, speciellt som att hon om och om igen frikänts av undersökande instanser (om än med förbehåll om slarv och oaktsamhet).
Citera
2018-02-19, 17:30
Medlem
Citat:
Det där drar du allt fram ur egen bakficka va?

https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Trump har fortfarande den lägsta approval rating, vid varje givet tillfälle hittills, av alla uppmätta presidenter (senaste 12 st.)

Just nu 41 % gentemot Obama vid samma tillfälle 49 %.

Litar du på opinionsinstitut? Går du till Sverige kan det skilja nästan 10% på ett enda parti mellan olika mätningar beroende vilket institut som gjort mätningen
Citera
2018-02-19, 17:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Litar du på opinionsinstitut? Går du till Sverige kan det skilja nästan 10% på ett enda parti mellan olika mätningar beroende vilket institut som gjort mätningen

Det där är en sammanställning av alla undersökningar och inte bara en enda undersökning
Citera
2018-02-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det där är en sammanställning av alla undersökningar och inte bara en enda undersökning
Är 90% av media anti trump i USA? Hur kan man ha politiserat media över huvud taget
Citera
2018-02-19, 18:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Är 90% av media anti trump i USA? Hur kan man ha politiserat media över huvud taget

Nu vet inte jag om du syftar på nyhetsmedier, kulturmedier eller sociala medier men svaret är nja på din fråga.

Att handplocka undersökningar och rapportarge är dock inte bättre då det inte målar upp sanningen utan det stärker bara din världsbild och målar upp en värld så som du vill att den ska vara.
Citera
2018-02-19, 19:37
Medlem
Har Trump fått en fotboja ?
Går det några flygplan till Guantanamo?
Vad har Q sagt om rysk inblandning i det amerikanska valet?
Citera
2018-02-19, 19:58
Medlem
danjäls avatar
Citat:

Därför man viktar flera mätningar, som man gjort i den ovan. Kolla ordentligt kanske t.o.m. du fattar hur det går till.
Citera
2018-02-19, 20:22
Medlem
LightOfIshtars avatar
Sidan med sammanställning på Q-posts jag länkat tidigare har nått maximalt utnyttjande/besök.
Därför är den nu flyttad till en större plattform.
Länk: http://qanonposts.com
Trycker man på blåmarkerat originalpost då kommer man även till tråden.
Citera
2018-02-19, 21:52
Medlem
Citat:
Därför man viktar flera mätningar, som man gjort i den ovan. Kolla ordentligt kanske t.o.m. du fattar hur det går till.

varför lyckades de inte pricka rätt i mätningarna när trump vann? enligt mätningarna var clinton så gott som klar
Citera
2018-02-19, 22:30
Medlem
danjäls avatar
Citat:
varför lyckades de inte pricka rätt i mätningarna när trump vann? enligt mätningarna var clinton så gott som klar

Citerar återigen mig själv, från bara en sida back:

Citat:
Fast de flesta opinionsinstitut räknade på antal röster, och där "vann" just faktiskt HRC. Så, så fel mätt var det faktiskt inte som många tror och fått uppfattning om. Svårt att beräkna helt rätt i alla stater och det var på marginalen Trump vann i "rätt" stater, inom felmarginalen alltså.
Citera
2018-02-19, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Så gott som klar? I vilka mätningar då??

CBS: The race is extremely close but Hillary Clinton appeared to have a slight edge over Donald Trump..
45% HRC vs. 41% Trump..

Och det var ändå en hög skillnad jämfört med snittet som låg på 3,2%..
https://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-19 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in