Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
Jag hade visst läst det i Trumps egna tweet, så trovärdigheten är väl sådär, får jag erkänna.
http://www.latimes.com/politics/la-pol-updates-everything-president-trump-tweets-that-his-approval-rating-is-1514593910-htmlstory.ht ml
Men det är samma opinionsundersökningar som menade att Hillary skulle vinna valet, så trovärdigheten i dessa är nog inte så stor från början.
Fast de flesta opinionsinstitut räknade på antal röster, och där "vann" just faktiskt HRC. Så, så fel mätt var det faktiskt inte som många tror och fått uppfattning om. Svårt att beräkna helt rätt i alla stater och det var på marginalen Trump vann i "rätt" stater, inom felmarginalen alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
Det man däremot kan säga är att hans popularitet ökar, vilket också var min tes.
Det stämmer och håller med, han har en svag positiv utveckling på sina popularitets-siffror sen ett tag tillbaka. Dock fortfarande katastrofala jämfört med de flesta tidigare presidenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pussyking
Om Q teorierna har någon bäring och det faktiskt händer något och framförallt om Hillary faktiskt blir dömd för sina brott, då räknar jag med att hans popularitet kommer att öka ännu mer. Dock inte bland journalister som kommer att skriva att apokalypsen är nära förestående.
Ser det lika sannolikt att HRC blir dömd för något som att Trump blir det. Och skulle hon nu, mot all förmodan, bli det, räknar jag kallt med att media skriver en hel del om det. Vore en världsnyhet, speciellt som att hon om och om igen frikänts av undersökande instanser (om än med förbehåll om slarv och oaktsamhet).