Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-18, 22:16
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Hon kanske gick tillbaka till mikrobiologin :-)
Ja. Vem vet. Efter att ha rest runt lite i världen. Sedan kommer hon så klart hem till Henrik. Och när hon är på resa stöter hon på olika mystiska mysterier som hon löser elegant på sitt eget sätt. Som Poirot. Dock blir det i vanlig ordning lite ”kulturkrockar”. För det är ju Saga. 😀
Citera
2018-02-18, 22:25
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ja. Vem vet. Efter att ha rest runt lite i världen. Sedan kommer hon så klart hem till Henrik. Och när hon är på resa stöter hon på olika mystiska mysterier som hon löser elegant på sitt eget sätt. Som Poirot. Dock blir det i vanlig ordning lite ”kulturkrockar”. För det är ju Saga.

Ja vem vet, men jag tror inte Saga är restypen; samma kulturkrockar och udda situationer en 'vanlig' människa upplever under en resa till främmande kulturer upplever Saga genom att gå till snabbköpet och handla bröd, typ.

Sen blir jag lite nyfiken på Porschen som hon sa sig vunnit på en vadslagning: Vad var hennes insats? Vad skulle han fått av Saga om hon kuggat polisskolan?

Det kanske blir ännu en säsong i alla fall, "Saga Norén Mikrolabbet Malmö".
Citera
2018-02-18, 22:25
Medlem
Inte för att vara den som är den, men Susanne hade kunnat sätta en kula i huvudet på Saga när hon redan låg på marken. För att vara på säkra sidan, menar jag.

Men allt som allt var det ett fint slut. Det enda som dog var "Saga Norén, länskrim Malmö".
Citera
2018-02-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Inte för att vara den som är den, men Susanne hade kunnat sätta en kula i huvudet på Saga när hon redan låg på marken. För att vara på säkra sidan, menar jag.

Men allt som allt var det ett fint slut. Det enda som dog var "Saga Norén, länskrim Malmö".

Håller med, tanken på att Saga kan ha skyddsväst borde ju garanterat ha slagit henne
Citera
2018-02-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsaduattdusasadu

Bra fråga, tänkte inte på det. Det verkar som att Stephanie var ett alias, så det var förmodligen inte Malenes dotter.
Citera
2018-02-18, 22:44
Medlem
Citat:

Visst, samtliga personer i serien kunde gjort något helt annat än de gjorde och då hade det blivit en annan historia.

Men denna historia fick ett bra slut, och tur var det annars hade jag blivit förbannad.
Citera
2018-02-18, 22:45
Medlem
utan.att.stannas avatar
Fattade ingenting. Vem var Tommy, varför mördades han? Varför gick kinesen och rullstolen ihop? Är Tommy snitchen 8ch rullstolens pappa? Märklig säsong. Minst engagerande av alla. Om någon pallar förklara så pls.
Citera
2018-02-18, 22:48
Bannlyst
4 säsonger nu. Inte en jävla bad-guy har vart blatte muslim eller neger trots att dom står för 95 procent av den grova kriminella faunan i Malmö...

Vars är blattarna å negrarna i svenska serier som bron och beck/gåsmamman.....

Mycket enklare med balkan/polacker antar jag.
Senast redigerad av peheis666 2018-02-18 kl. 22:52.
Citera
2018-02-18, 22:52
Medlem
JanTalibans avatar
Hur är det tänkt att vi ska förstå Brians handikapp?

Och hur ska vi förstå hämndmotivet?

Citera
2018-02-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
4 säsonger nu. Inte en jävla bad-guy har vart blatte muslim eller neger trots att dom står för 95 procent av den grova kriminella faunan i Malmö...

Lukas Stenstrup, som ledde nån sorts drogsyndikat i säsong tre, var mörkhyad.

Men som regel är det ju inte den typen av mördare serien fokuserar på.
Citera
2018-02-18, 22:58
Bannlyst
Citat:
Lukas Stenstrup, som ledde nån sorts drogsyndikat i säsong tre, var mörkhyad.

Men som regel är det ju inte den typen av mördare serien fokuserar på.

Rätt, men var är klanblattarna? Vars är dödskjutningarna och varför finns det i stort sett inga kaousblattar med i denna svt-serie.

Malmöpolisen har ju sen 2012 fått låna in 90 talet externa utredare för att ens kunna hålla näsan över vattenytan.
Senast redigerad av peheis666 2018-02-18 kl. 23:00.
Citera
2018-02-18, 23:02
Medlem
Hans Rosenfeldt chattar

https://rout.netdialoglive.com/ChatNode/MobileChat.aspx?Chatroom=chat-3KmSRW28
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in