Tycker det är märkligt att det inledningsvis aldrig lyfts huruvida Susanne jobbat ensam eller ej, det känns spontant som en av det är en av de första grejerna man frågar sig vid ett gripande?
Det är fan jävligt satsigt av Kevin att fejka handikapp endast för att kunna strykas som potentiell gärningsman. Även om man haft sina aningar om detta faktum så känns det ändå lite konstigt, för jag vill inte minnas att det någon gång hintats om att han inte alls är rullstolsbunden? Tvärtom förkommer han och hans rullstol i flera scener av mer privat/alldaglig karaktär (tex födelsedagsfesten där Sonning tittar på bebisen och där mormor/farmor eller vad hon nu är kommer och håller låda).
I övrigt ett ganska trevligt slut ändå. Jag kände mig nästan nykär själv när Saga levererade en puss på sjukhuset. Den satt fan jävligt långt inne, stora framsteg för Saga. Hade gärna sett att avsnittet var tio minuter längre, att man fick se hur saker och ting ser ut ett år senare eller sådär.
Susanne har varit klinisk i varenda mord, men har inga handskar på sig i bilen och lämnar fingeravtryck, som dessutom polisen helt missar i första undersökningen av bilen!
Susanne har varit klinisk i varenda mord, men har inga handskar på sig i bilen och lämnar fingeravtryck, som dessutom polisen helt missar i första undersökningen av bilen!
Vilken relation hade den första kvinnan som stenades med Tommmy?
Fyra säsonger fördelat på 7 år. Någon större serie än Bron kommer sällan att göras på lång lång tid.
Det är enligt mig, den bästa serie som någonsin gjorts. Jag har älskat den varje minut. Och nu är det slut, fenito..
Det kommer ingen mer säsong, inga mer avsnitt, inga mera söndagar att längta till 😪
Brukar inte vara så negativ men är faktiskt väldigt besviken med slutet kändes väldigt framtvingat (kanske skulle ha haft 10 avsnitt istället för 8) och varför fick vi inte ens veta vad som hände med Douglas för och varför var det en bild på Sonnings framför honom, vad var det ens han visste och varför kunde han inte säga det på telefon och vad hände med kroppen?
FT 84539 förekommer på bilen som lämnar bilderna (på stenade frun) till Niels i andra avsnittet. I sista avsnittt har Susanne en bil med samma reg. nr. Det är olika bilmärken.
Snyggt jobbat av Saga med Susanne, att dra vapen innan hon vet att Susanne har pistol, och att skjuta sönder däcket, det är en liten träffyta.
Sen i ögat på Brian. Iofs inte så smart, även den bäste kan missa och grundregeln torde vara att skjuta mot största kroppsyta för att vara säker på träff.
Tycker att it-kvinnan och hennes nyfunnen käresta (som inte är polis? Någon sorts civilanställd ”expert” på extremister) är lite för mycket. Att de sitter som limmade vid varandra på arbetsplatsen och gullar, dessutom att hon gör lite som hon vill och visar upp förhör som jag antar inte är för alla att se. läcker som ett såll. Lilian som chef borde reagera på det. Att Jonas är ”boven” och att it-kvinnan med käresta de goda är förstås PK, det går inte att avvika från den normen, typ vit CIS man och vara "god".
Men nog lika bra att det är slut nu, det kan inte finnas så mycket mer att krama ur den här storyn. Aningen klichéartat slut.