2018-02-18, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Elli09 berättar faktiskt en hel del och har hittills inte skrivit ngt BS. Bara man läser det hon skriver, bl a att Agnes var med på skolavslutningen.

Jo, just den detaljen är tacksamt delad, men det finns nog lite mer att berätta.....
Förstår om Elli09 inte kan, men nån annan kanske kunde kliva fram och berätta lite om saker runt omkring.
Citera
2018-02-18, 00:38
Bannlyst
Citat:
Elli09 berättar faktiskt en hel del och har hittills inte skrivit ngt BS. Bara man läser det hon skriver, bl a att Agnes var med på skolavslutningen.

Och jag har aldrig påstått att Elli09 snackar Bullshit.
Tvärtom !
Det mesta passar perfekt in i min teori.
Citera
2018-02-18, 00:41
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag rotar i tråden, detta har skrivits mycket tidigt i tråden av vad det verkar den mest initierade källan det vill säga någon som har känningar bland de som var på plats efteråt.
Varför vill nästan ingen tro på detta?

Jag tror på det scheele skriver. Absolut.
Men det är dramats finalscen: alla är döda, ridån går ner. Vi, åskådare har inte mycket på hand, bara rollistan och en knapphändig resumé med ganska många vita fläckar. Utifrån detta försöker vi rekonstruera akt 1 och akt 2. Det är vad vi försöker göra.
Citera
2018-02-18, 00:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Flera har begärt sammanfattning denna är vettig.

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Mer än 1000 inlägg senare så repeterar jag mig då tråden fortfarande stampar och spekulationer vildare än andra plöjs ner metervis.

Detta vet jag:
En polis jobbar i området och har sagt följande

1. Barnen återfinns snyggt i sina sängar
2. Inget blod och stök
3. Pappan hittas hängd
4. Mamman svårt sjuk, hittas död oklar orsak, inget blod
5. Ingen gärningsman tänkbar än någon/några av de avlidna
6. Det finns fysiska bevis i lägenheten där föräldrarna beskriver varför detta har hänt

Detta har sedan bekräftats till punkt och pricka av 3 till i tråden.
2 förtydligar;

Angående punkt ett: barnen dessutom nedbäddade under täcken
Angående punkt 6: beviset är en videofilm som föräldrarna spelat in och berättar varför de dödat barnen
Press och skola säger:
Barnen svårt sjuka
Mycket omtyckta föräldrar med stora yrkesskickligheter
Hemundervisning för båda barnen 2ggr i veckan.

Utöver detta har det tillförts väldigt lite under helgen. Detta är vad vi VET, tillför gärna om jag missat något, namn osv
//Scheele

Citat:
Jag tror på det scheele skriver. Absolut.
Men det är dramats finalscen: alla är döda, ridån går ner. Vi, åskådare har inte mycket på hand, bara rollistan och en knapphändig resumé med ganska många vita fläckar. Utifrån detta försöker vi rekonstruera akt 1 och akt 2. Det är vad vi försöker göra.

Nej ni ifrågasätter allt som inte pekar på att båda föräldrarna är psykopater.

En familj där 3 är svårt sjuka, och den svårt sjuka mamman tappar livsmodet, och det enda som sker är lite medicin och en kurator. Det räckte inte till, svårare än så är det inte.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-18 kl. 00:46.
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Har inte fel på sköldkörteln. Har varit sjuk sedan 2000. Fick diagnos 2007. Alla möjliga prover, utredningar och behandlingar har gjorts. Sjukdomen för mig har varierat i tid. Med värre skov. Eller ibland ok att hantera. Så jag kan inte påstå att jag låst mig för tidigt. Men tack för omtanken.

Men jag bryr mig inte om sköldkörteln och diagnosen på den, utan symtomen kroppen visar, rent av skriker ut.
Citera
Medlem
Citat:
Jag rotar i tråden, detta har skrivits mycket tidigt i tråden av vad det verkar den mest initierade källan det vill säga någon som har känningar bland de som var på plats efteråt.

Ja, det är något som storligen förundrat mig också.

Man skriker högljutt efter information, samtidigt som man skiter i den trovärdiga information man får.

Beats me!
Citera
2018-02-18, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Det låter ju inte så bra. Vad är det som du vill att jag svarar på?

Vad jag menar om man inte kan påvisa en sjukdom i kroppen så måste det väl ändå bero på att men inte känner till orsaken till sjukdomen. Om man inte känner till orsaken, hur kan man då utesluta att den är psykisk?

Det finns ju andra exempel. Alzheimers t.ex, som drabbar i större utsträckning de med hetsigt humör och mindre stresståliga även om man idag inte vet varför det är så. Hur kan man så bombsäkert utesluta psykisk påverkan här när man uppenbarligen känner till så lite om sjukdomen?

En ledtråd till det jag söker svar på är att det slutar med frågetecken.
Citera
2018-02-18, 00:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det är något som storligen förundrat mig också.

Man skriker högljutt efter information, samtidigt som man skiter i den trovärdiga information man får.

Beats me!

De vill ha bekräftat att OH var ett monster hittransporterat från yttre rymden av scientologierna. Han hade förgripit sig på barnen i flera års tid genom att suga deras blod.
Nu var tillförseln slut, mammans blod förorenat av cellgifter - bäst att göra slut på alltihop.

Folk är sjuka i huvudet på ren svenska, de njuter av att vi reagerar. Lite som barn med ett förstoringsglas på en myrstack.
Citera
2018-02-18, 00:51
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men jag bryr mig inte om sköldkörteln och diagnosen på den, utan symtomen kroppen visar, rent av skriker ut.
Vems kropp?
Glömde först skriva att jag hade en svår infektion några år innan jag fick ME och var då inlagd på sjukhus.
Har en infektionsutlöst ME.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-02-18 kl. 00:54.
Citera
2018-02-18, 00:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vad jag menar om man inte kan påvisa en sjukdom i kroppen så måste det väl ändå bero på att men inte känner till orsaken till sjukdomen. Om man inte känner till orsaken, hur kan man då utesluta att den är psykisk?

Man ställer diagnos med uteslutningsmetoden.

Det finns vissa saker som skiljer till exempel ME och utmattningsdepression eller somatoformt syndrom eller vad det heter.

Citat:
Det finns ju andra exempel. Alzheimers t.ex, som drabbar i större utsträckning de med hetsigt humör och mindre stresståliga även om man idag inte vet varför det är så. Hur kan man så bombsäkert utesluta psykisk påverkan här när man uppenbarligen känner till så lite om sjukdomen?

Man vet tillräckligt vad som är karaktäristiskt för just den här sjukdomen. Det går ju också att utföra olika test.
Citera
2018-02-18, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

Du har egentligen diskvalificerat dig för hjälp genom att vara raljant och dryg men jag ska göra ett undantag. Jag svarade nämligen på din fråga i mitt förra inlägg. Det är bara det att du lät bli att följa min uppmaning. Så åter igen, sök på biomarkör och symtomdiagnos så kommer du få alla svar du behöver.
Citera
2018-02-18, 00:54
Medlem
Citat:
Jag är en av de troende.
Mitt problem är bara att det kommit en så stor mängd både falsk och troligt-sann info, att jag blir förvirrad när jag ska sovra. Dessutom är det klart att det finns två falanger här, men jag skulle vilja beskriva dem på annat sätt än som foliehattar/gråtrunkare resp. ME-/mördarkramare. Det tjafset gör det inte lättare att hålla diskussionen i styr. Med tiden har personligheterna nästan blivit intressantare än fallet.
En falang har tydliga problem med förhållandet mellan karta och terräng; stämmer inte terrängen så är det kartan som gäller - helst den karta man själv plitat ihop - och så blir man till slut smått monoman.
Den andra inser att diskrepanserna är så stora att en rejäl revision är av nöden och pysslar ned sig bland träden och försöker pilla in minsta sly i kartbilden.
Ingen skulle bli gladare än jag om man kunde börja om från början, med den scheeles redogörelse som du just refererat.
Har du bra förslag på vilken tåt man borde dra i först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in