2018-02-15, 08:52
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Det är ju absolut inget problem med att kids, eller vem som helst kan äga och springa runt med ett vapen designat för att döda i krig. Varför behöver ens en civil person en en automatkarbin? Låt oss skylla på allt annat iställe, kanske lyssnade han på Marilyn Manson?

Manson har blivit anklagad för mängder av skjutningar, även slipknot har blivit anklagade för att ha inspirerat galningar till att mörda...

Om man nu måste skylla på ett band/artist, då tycker jag King 810 bör få skulden!
Citera
2018-02-15, 08:55
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Manson har blivit anklagad för mängder av skjutningar, även slipknot har blivit anklagade för att ha inspirerat galningar till att mörda...

Om man nu måste skylla på ett band/artist, då tycker jag King 810 bör få skulden!

Snacka om att missa poängen helt
Citera
2018-02-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Det är ju absolut inget problem med att kids, eller vem som helst kan äga och springa runt med ett vapen designat för att döda i krig. Varför behöver ens en civil person en en automatkarbin? Låt oss skylla på allt annat iställe, kanske lyssnade han på Marilyn Manson?
Om jag förstår det rätt så var han väldigt påverkad av våldsamma åsikter som islam, antifa osv.
Citera
2018-02-15, 09:08
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Om jag blivit utsatt för en skolskjutning så hade jag attackerat gm bakifrån, avväpnat honom och blivit hjälte.

Imponerande. Men mest troligen hade du gömt dig livrädd under en stol och blundat och önskat att allt bara går över - som absoluta merparten av oss skulle göra. Det går inte att säga hur man reagerar innan man ställs inför en sån situation. Det finns gott om vittnesmål med folk som resonerat som dig men när allvaret sätter in så har de kurat ihop och bara gråtit.

Och det är inget fel med det. Det är ren överlevnadsinstinkt. Att faktiskt övervinna den instinkten och söka upp ett dödligt och okänt hot för att eliminera det... det är det inte många som gör.
Citera
2018-02-15, 09:14
Medlem
Stones avatar
Att dylika skjutvapen kan säljas är det ultimata beviset på att politiker är korrumperade. Vad för mer bevis behöver man? De kan fortsätta skjuta varandra, jag bryr mig inte om deras samhälle. Man ligger som man bäddar.
Citera
2018-02-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Att dylika skjutvapen kan säljas är det ultimata beviset på att politiker är korrumperade. Vad för mer bevis behöver man? De kan fortsätta skjuta varandra, jag bryr mig inte om deras samhälle. Man ligger som man bäddar.
De skjuter inte varandra i skolor för det är lätt att få tag på vapen, de skjuter varandra pga obefintlig psykvård.
Citera
2018-02-15, 09:27
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
De skjuter inte varandra i skolor för det är lätt att få tag på vapen, de skjuter varandra pga obefintlig psykvård.

Vad föredrar du? En psyksjuk med en pinne eller en psyksjuk med en halvautomatisk?
Citera
2018-02-15, 09:30
Medlem
Felet här är ju en vapen politik utan restriktioner,mentalt instabila personer har rätten att köpa vapen utan att nekas. Lagen är gammal och funkade på 1800-talet när de hade rätten att försvara sina hem men den funkar inte nu. Den metala jälsan hoss en stordel av usa's befolkning är skrämmande.

Usa är infekterat och behöver en ändring men för många håller fast vid gamla traditioner som usa är uppbyggd på och det gör att de aldrig kommer ändra grundlagen.

Tyvärr påverkas även vi i europa av det här då eu ser chansen för att strypa europeiska medborgares rätt till vapen där vi tillskillnad från nordamerika har hårda restriktioner ..
Citera
2018-02-15, 09:35
Medlem
Citat:
Vad föredrar du? En psyksjuk med en pinne eller en psyksjuk med en halvautomatisk?
Eller så lägger de pengar på psykvården så får de en frisk med helautomatiskt. Du vet såna som finns i Schweiz. Men det är väl enklare (och billigare) att skylla på någon lag än att erkänna att systemet har varit ruttet i flera årtionden.
Citera
2018-02-15, 09:44
Medlem
Stones avatar
Citat:
Eller så lägger de pengar på psykvården så får de en frisk med helautomatiskt. Du vet såna som finns i Schweiz. Men det är väl enklare (och billigare) att skylla på någon lag än att erkänna att systemet har varit ruttet i flera årtionden.

Inget samhälle kommer att vårda bort sjuka människor. Det är inte bara sjuka människor som skjuter, det finns förbannade människor. Det finns hatiska människor. Det finns religiösa människor. Ska du "vårda" alla?
Citera
2018-02-15, 09:51
Medlem
Citat:

Psykvård OCH fungerande vapenhantering.
Om nu skolan i det här fallet uppmärksammar GM som farlig, varför kan man då inte få hans vapen fråntagna? Typ till 5-0 eller vad det nu är för myndighet som ger ut licens.. "Hey, vi tror den här personen kan utgöra ett hot pga detta och detta.."..

Men nej, mer vapen åt USA..
Citera
2018-02-15, 09:54
Medlem
Citat:
Inget samhälle kommer att vårda bort sjuka människor. Det är inte bara sjuka människor som skjuter, det finns förbannade människor. Det finns hatiska människor. Det finns religiösa människor. Ska du "vårda" alla?
Nej alla kan inte vårdas. Men ett förbud mot vapen fungerar inte heller. Titta på Sverige och dess förorter. Hur många handgranater har kastats vid tunnelbanorna i USA eller på poliser i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in