2018-02-14, 11:06
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Hon kanske var hotad, det är nog vanligt förekommande: "Försöker du lämna mig så vet du vad som händer dig och barnen..."
Kan med 100% säkerhet säga att, så var det inte.
Citera
2018-02-14, 11:10
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Och förresten. De här sakerna var ju bullshit:

- Mordiska polacker/zigenare
- Övernattning i somnarstugor
- Allt prat om fosterbarn
- Travvinst
- ”Fel hus”
- ”Stallflickan”
- Affärer på blocket
- Guldtackor från tyskland

Det här var sant:

- EG gick in i random hus och mördade
- EG gick igång på att döda
- EG hade haft rejäla psykiska problem

Sanningen var för meningslös, brutal och sorglig. Det var nog anledningen till åtminstone jag for efter mer avancerade förklaringar.

Hoppas att han aldrig kommer ut och att hans barn slipper träffa sin pappa någonsin igen.

Angående koppling MGM - offer. Har något mer framkommit om detta: Det var uppe i tråden nån gång att Tor Lekander hade jobbat med stökiga ungdomar på skola, och att MGM var [skulle kunna vara] en av dessa elever (i grundskolan?). Hade agg uppstått?

Kan förundersökningen ha missat detta, för Tor går ju inte att fråga och MGM tiger om det?
Citera
2018-02-14, 11:28
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Det fanns såna vita flaggor som polisen sätter ut när de markerar i Gärdet och hästhagen där dammen ligger! Sen känner jag en man som skulle röja gräs runt elstängsel i hästhagen som hittade en väska med fru Lekanders tillhörigheter i nyponsnåret nära dammen detta var dagen innan midsommar, polisen hämtade väskan först första vardagen efter midsommar.

Hur är det med dammen? Polisen måste väl för helskotta ha tittat i dammen efter kniv m.m.!? En normal mördare (!) slänger väl inte mordvapet så nära, men denne var inte normal. Tyckte mig se en uppgift i tråden att undersökning av dammen inte skett.
Citera
2018-02-14, 11:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hur är det med dammen? Polisen måste väl för helskotta ha tittat i dammen efter kniv m.m.!? En normal mördare (!) slänger väl inte mordvapet så nära, men denne var inte normal. Tyckte mig se en uppgift i tråden att undersökning av dammen inte skett.

Det räcker nog att ta med sig kniven till där han käkade och dumpa i en papperskort. Borta för alltid.
Citera
2018-02-14, 11:32
Medlem
Harry_s avatar
Mt: Ingen kommentar.

FL måste ha blivit galen
Citera
2018-02-14, 11:32
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det står inget om att huvudena skulle vara avskilda från kropparna i FUP:en. Alla bilder är dock censurerade så det går inte att se själv.

Rena avrättningar annars, sånt som IS-krigare sysslar med annars... Fy fan vilket monster!

Går att läsa att det är skuret in till halskotorna, men inget om att kotorna ska vara separarerade. Så huvudena lär sitta kvar på kroppen.
Citera
2018-02-14, 11:51
Medlem
Citat:
Angående koppling MGM - offer. Har något mer framkommit om detta: Det var uppe i tråden nån gång att Tor Lekander hade jobbat med stökiga ungdomar på skola, och att MGM var [skulle kunna vara] en av dessa elever (i grundskolan?). Hade agg uppstått?

Kan förundersökningen ha missat detta, för Tor går ju inte att fråga och MGM tiger om det?
MGM's farföräldrar och offer är bekanta. lustigt att det inte framkommit.
Citera
2018-02-14, 13:01
Medlem
F3ttans avatar
Vilken fullblodad pajas till MGM.

Skicka honom till Syrien.
Citera
2018-02-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Vilken fullblodad pajas till MGM.

Skicka honom till Syrien.
Vad har syrierna gjort för ont?
Citera
2018-02-14, 13:41
Medlem
biggander2s avatar
Har inte kollat tråden på länge. Står inget om vem EG är i sammanfattningarna.. Någon som har en bild?
Citera
2018-02-14, 13:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Går att läsa att det är skuret in till halskotorna, men inget om att kotorna ska vara separarerade. Så huvudena lär sitta kvar på kroppen.

Inte så lätt att avskilja huvuden med kniv skulle jag tro. Blodigt lär det ju bli om de lever när han skär upp halsen på dem. Och kladdigt om han dessutom häller vätska på.

Resten är fb-bait-gore som man kunde anat.
Citera
2018-02-14, 13:48
Medlem
.Buddahs avatar
Citat:

Har för mig att Edvin även uppgav i det första förhöret att han visste vem Ann-Christine var, att de tidigare jobbat inom den kommunala verksamheten, hon då som chef. GW trodde ju att de blev offer i någon form av uppsökande verksamhet men jag tror, nog som de flesta här, att Edvin haft mer än ett hum om vilka de var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in