2015-05-19, 23:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Har filmen blivit censurerad? Scenen när "Tony" tilltvingar sig Oral-sex och vrålar suuuuuuuuug suuuuuug är helt borta från den film som rullade på TV4-film nyligen.

Det är bioversionen som du har sett, den oklippta fanns på DVD att köpa förut men är ur tryck numera, tråkigt nog.
Citera
2015-10-27, 15:31
Avslutad
Sökarna är så Brutalt Svensk Pissdåligt att den helt klart är en av mina absoluta Favoriter.
Vad händer med del 3 förresten? nån som vet?
Citera
2015-10-27, 15:43
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albysotaren
Sökarna är så Brutalt Svensk Pissdåligt att den helt klart är en av mina absoluta Favoriter.

Just för att den är så dålig blir den så jävla bra! Det känns som om man velat göra en ungdomsfilm som ska "snacka kidsens språk", men den hemfaller bara åt stereotyper och förutfattade meningar som ofta äldre har om ungdomar, värstingar och knarkare.

Visserligen att lärare i dagens skolor kan känna uppgivenhet inför stökiga och bråkiga elever, men Sökarna visar ju en skola i total anarki och korruption, där studierektorn är en runkande pedofil och den ordinarie rektorn är en gammal vithårig mesig gubbe utan auktoritet för fem öre. Där eleverna styr lektionerna och inte tvärtom. Säkert så i många skolor idag, men som sagt bilden är aningen för stereotyp.
Citera
2015-10-27, 23:41
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albysotaren

Med tanke på att det snackades om Sökarna 2 typ tio år innan den kom så får du nog vänta.
Citera
2016-01-16, 15:17
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Var kan man få tag i rullen?
Citera
2016-01-17, 15:24
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor

Ska du ha versionen där våldtäktsscenen är kvar får du leta efter någon gammal hyr-VHS. Annars finns den klippta filmen på Viaplay.
Citera
2016-01-17, 16:50
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor

Jag tror att jag såg den på Youtube för ett tag sen också.
Citera
2016-01-19, 01:17
Medlem
PussyLiquors avatar
Mår fan illa av att se denna filmen. Fotot och produktionsdesignen är så fruktansvärd ful. Någon förtjänar en käftsmäll för detta verk.
Citera
2017-06-08, 16:13
Medlem
HasseBanans avatar
Vill tillägga att något som är jävligt skönt med filmen är minspelen och blickspelen hos skådisarna. Tillsammans med de klassiska replikerna gör det den till en sann kultrulle. Men man får mest behållning av att titta på den när man är berusad. Då blir det som en ren komedi.
Citera
2017-06-10, 04:17
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Vill tillägga att något som är jävligt skönt med filmen är minspelen och blickspelen hos skådisarna. Tillsammans med de klassiska replikerna gör det den till en sann kultrulle. Men man får mest behållning av att titta på den när man är berusad. Då blir det som en ren komedi.

Tycker att det är så sjukt att jag kan hela filmen utantill fast jag inte sett den på tio år.
Tittade på den hela tiden som liten och tyckte den var jättehäftig. Filmen har liksom etsat sig fast i mitt minne. Bögläraren, rektorn som runkar, föräldramötet där den enes fader blir kallad mysproggare

En rolig recension:

https://www.youtube.com/watch?v=XzFTXVsMmbs
Citera
2017-06-10, 05:48
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Tycker att det är så sjukt att jag kan hela filmen utantill fast jag inte sett den på tio år.
Tittade på den hela tiden som liten och tyckte den var jättehäftig. Filmen har liksom etsat sig fast i mitt minne. Bögläraren, rektorn som runkar, föräldramötet där den enes fader blir kallad mysproggare

En rolig recension:

https://www.youtube.com/watch?v=XzFTXVsMmbs

Haha, har sett den. Felix är bra. Ja det är onekligen en film som etsar sig fast,
Citera
2018-02-14, 06:28
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Killen som yttrar den suveräna repliken "Tyst med dig din jävla mysproggare, hem och föd barn med dig" heter Christer Söderlund och har en historia av att spela snutar och militärer. Spelade bla SÄPO-snut i tv-serien Den vite riddaren. I Fiendens fiende var han en av de som låg bakom "agentkriget", i Läckan spelade han snut, i Zonen militärt befäl, likaså i Hamilton där han spelade Carl Hamiltons chef Samuel Ulfsson. I Emma åklagare var han polis, i Sjöwall Wahlöö-filmen Polismördaren var han rättsmedicinare, i Snoken säkerhetschef och i Hamilton-dramat Förhöret spelade han SÄPO-chef.

Han ser lika osympatisk ut i verkligheten som han gör i tv-rutan.
Läste nyligen att ovan nämnde skådis trillade av pinn 2014. Det hade gått mig förbi helt och hållet.

Såg nyligen om Sökarna. Tyvärr den nedklippta versionen. Det är fortfarande riktigt dålig film men samtidigt väldigt underhållande. Många som är inblandade i filmen vill nog inte stå för innehållet idag, drogromantiseringen, förenklingen av samhällsskildringen, homofobskämten, kvinnosynen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in