2018-02-13, 06:30
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är väl bara att göra som alla andra sätta en kommunalskatt som täcker dom åtaganden man tagit på sig.

Det var knappast sossarna som tog hit större delen av folket varför ska dom tvingas sätta en kommunalskatt på 34.05% som i tex Borlänge och göra om hela sin stad till somalieland medans Täby dels sålt ut sina hyresrätter och sedan har en kommunalskatt på 29.63% och tror dom ska få gå fria.

Det var moderaterna som tog hit flest. Det var moderaterna och reinfeldt som piskade upp stämningen med sitt "öppna era hjärtan tal" och omöjliggjorde för sossarna att låta annat än hans vansinne få fortgå något år, innan dom bommade igen gränsen, för att inte bli kallade rasister.

Jag hoppas att sossarnas Ylva Johansson fortsätter sin starka linje att anvisningslagen ska gälla och att även Reinfeldts hemkommun får smaka mer mångkultur.

Men som sagt bra valarbetare, som tydliggör vad som kommer hända om moderaterna får makt efter nästa val, svenne betalar - svenne får flyktingarna hos sig. Dom 5-10% rikaste går fria,slipper betala och kan fortsätta leka PK.

Du förstår Conny Bilderbergaren Reinfeldt började släppa in och Bilderbergaren Löfven har fortsatt dårskapet. Media släpper rökridåer för att hålla folk i Schack. Nu kommer Bilderbergaren Annie Lööf fortsätta dårskapet.

Folk kan verkligen inte förstå att det finns en plan för att sänka suveräna och nationellt starka länder inom EU.
Citera
2018-02-13, 07:07
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Folk kan verkligen inte förstå att det finns en plan för att sänka suveräna och nationellt starka länder inom EU.
Märkligt det där, det är ju flera år sedan nu de gick ifrån att vädra sina åsikter i frimurarlogerna till att göra det öppet.
Citat:
The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said.
http://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
Citera
2018-02-13, 07:53
Medlem
Varför får jag ingen hjälp? Jag kämpar o kämpar är drogfri idag, men tvingas leva bostadslös då kommunerna ej längre har hyresrätter, utan man får stå och titta glatt när dessa bankomat flyktingar får det man pekar på, har tvingats säga nej till arbete samt praktikplats då jag ej har boende.. Arbetsgivare har tom sagt Nej pga min bostads situation.. Finns flera hundratusen tals svenskar i denna situation varför hjälper man inte sina medborgare först? Vi som faktiskt hjälpt till och bygga landet, våra föräldrar o far föräldrar m. M kaozblattarna e vidriga..
Citera
2018-02-13, 07:56
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKingmeistah
Jag förstår flyktingarna helt och hållet, som jag sagt tidigare, svenskar har fötts med silversked i mun i alla tider och aldrig behövt kämpa för nånting. Därför är svenskarna själviska och egoistiska, och anser att dom alltid ska ha förtur till allting och att ingen annan ska få ta del av kakan.
Invandrarna märker detta och blir givetvis arga över detta, men eftersom dom har rätt angående svenska rasister så ska dem givetvis få uttrycka det så också.

Du ljuger en del ser jag, har anhöriga som svalt ihjäl i Fattigsverige på 30 talet.

Så sluta nu o ljug så kommer du nog längre.
Citera
2018-02-13, 07:58
Medlem
grey.eagles avatar
Reinfäll flyttade väl därifrån när första migranten kom till Täby. Äkta moderatpolitik nu när migranterna kommer för nära moderatväljare då helt plötsligt så vänds deras retorik till SD nivå.

Fantastiskt.
Citera
2018-02-13, 08:03
Medlem
black_devils avatar
bara för att man e flykting skall dom inte tro att dom skall få nån förtur i kön.

Det kanske dom fick tidigare men tycker dock dom kan få ställa sig i bostadskön som alla andra.

varför skall dom få förtur?

Finns svenskar som också har akutbehov av lägenheter.
Citera
2018-02-13, 08:09
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Det är väl bara att göra som alla andra sätta en kommunalskatt som täcker dom åtaganden man tagit på sig.

Det var knappast sossarna som tog hit större delen av folket varför ska dom tvingas sätta en kommunalskatt på 34.05% som i tex Borlänge och göra om hela sin stad till somalieland medans Täby dels sålt ut sina hyresrätter och sedan har en kommunalskatt på 29.63% och tror dom ska få gå fria.

Det var moderaterna som tog hit flest. Det var moderaterna och reinfeldt som piskade upp stämningen med sitt "öppna era hjärtan tal" och omöjliggjorde för sossarna att låta annat än hans vansinne få fortgå något år, innan dom bommade igen gränsen, för att inte bli kallade rasister.

Jag hoppas att sossarnas Ylva Johansson fortsätter sin starka linje att anvisningslagen ska gälla och att även Reinfeldts hemkommun får smaka mer mångkultur.

Men som sagt bra valarbetare, som tydliggör vad som kommer hända om moderaterna får makt efter nästa val, svenne betalar - svenne får flyktingarna hos sig. Dom 5-10% rikaste går fria,slipper betala och kan fortsätta leka PK.

Men vi alla vet att S tecknade avtal med Muslimer 1999 att dessa skulle fram, nu klarnar det fantastisk mycket varför Göran Persson tog hit hela lass av irakier. Södertälje tog fler än hela ÚSA tack S för att ni tecknat det avtalet med muslimskt skräp. Så om du är helt hjärndöd så fortsätter du o rösta S, eller om du kan tänka så undviker man S med alla tillgängliga medel.
Citera
2018-02-13, 08:16
Medlem
Gick förbi i fredags vid lunch, ingen utomstående var intresserad av deras budskap, hörde däremot ett antal suckar och mummel om skyldigheter och sfi...
Citera
2018-02-13, 08:38
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKingmeistah
Det är det här jag menar. Läs ditt egna svar. Du vill inte dela med dig till bättre behövande. Invandrare som kommer hit flyr från krig/förföljelse/förtryck. De kommer hit, undernärda, uttorkade och härjade från kaoset i deras egna hemländer. Dom kräver inte mycket, lite kläder och en bostad. Varför missunnar du dem det?

Flyr från krig, förföljelse och förtryck? Ja, en och annan, men generellt, my ass!

De kommer klädda i märkeskläder med sina iphones i högsta hugg och ” ska ha ” bostäder och bidrag! Ungdomar i Sverige får bo hemma hos mamma och pappa tills de är över 30, alternativt ta hysteriska lån! !
Citera
2018-02-13, 08:41
Medlem
Citat:
Det var knappast sossarna som tog hit större delen av folket

Jo det var det visst. Antalet utrikesfödda i Sverige var 1,2 miljoner när alliansregeringen tillträdde och 1,7 miljoner när de lämnade tillbaka regeringsmakten till sossarna. Invandringstakten ökade förvisso under alliansregeringen men hade börjat öka redan 2004-2005 när Göran P var statsminister.

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Finland-och-Irak-de-tva-vanligaste-fodelselanderna-bland-utrikes-fodda/

Sen vänder jag mig också mot uttrycket "tog hit", ingen har "tagits hit" av varken sossarna eller alliansen. Däremot har alla svenska regeringar sedan 90-talet p.g.a. en sorts storhetsvansinne fört en alltför generös flyktingpolitik (och basunerat ut detta i världen) som bara räddades temporärt av att Sverige var svårt att nå för flyktingströmmarna. Det är dock inga avgörande skillnader mellan sossarna under Göran P och alliansregeringen på denna punkt. Att fler söker sig till Sverige har inte berott på något policyskifte utan på grund av att Sverige blivit lättare att nå och blivit mer och mer känt runt om i världen som ett paradis för flyktingar (en överdriven bild, förvisso).
Citera
2018-02-13, 08:56
Bannlyst
Det finns bra M politiker.. M Lidingö har tolkat bosättning lagen som man skall göra, dvs man mata inte nyanlända med hyresrätter utan det får samma spel villkor som vanliga Svensson. Varje hyresrätt som tas ifrån bostadskön och ges till nyanländ, är ett sätt stjäla ifrån oss Svenskar som har rätt att bo i Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6885059
Citera
2018-02-13, 08:57
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Nu tror jag flyktingarna sket i det blå skåpet. Det här kommer att uppröra Svenskarna. Om man nu flyr från krig borde man väl uppskatta ett rum på Täby Park hotell och inte gnälla om att få en hyresrätt.
Midnatt råder, tyst det är i huset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in