2018-02-13, 01:20
Bannlyst
Dom som ĸom till Sverige efter 2nd ww , efter Röda Armén (Marxister) hade bombat sönder halva Europa dom ställde inte såna här krav. Sedan skall man veta Syrierna inga skäl att fly till Sverige. FN har fina flyktingläger i Jordanien och Libanon där man kan få ett komfortabel tillvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
"Vi vill ha våra rättigheter och Täby kommun är rasist".

Jag mår dåligt, den här nyheten tar priset.

Ingen som flytt fråm krig beter sig på det här sättet därför att den som flytt från kriget borde rimligtvis betett sig annorlunda och vara glad och tacksam för att ha kommit till ett land som (fortfarande) är i fred.

Så jävla tröttsamt. Får lyxflyktingarna inte det de vill så kallar dom det för rasism.

Samtidigt så är packet de bästa valrabetare M och SD kan få i Täby.

Protesten är en total bekräftelse på att M och SD:s flyktingpolitik är den bästa för Sverige.
Citera
2018-02-13, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Såg det också. Underbart roligt (och skrämmande). "En fri debatt är ju FB-nivå! Så kan vi ju inte ha det? Ich würde sie alle töten, weil sie es versucht hätten!"

Från en miljöpartist...

Så är det också bara i MP som en Riksdagsman står åtalad för att ha haft sex med ett spädbarn. När Sverige hade tillväxt och var ett tryggt land, då hade man klassat miljöpartister som femfemmor.
Citera
2018-02-13, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
finns det inga gamla militärtält att låna?

fanns ju både 12 och 20-manna plus en fin kamin att elda i

Det finns en Sheriff i Arizona som låter kriminella få bo tält i öknen, på så sätt får man ner brottsligheten. Om Sverige hade haft vettiga politiker, så hade man gjort copy cat på detta.
Citera
2018-02-13, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen

Samtidigt så är packet de bästa valrabetare M och SD kan få i Täby.

Protesten är en total bekräftelse på att M och SD:s flyktingpolitik är den bästa för Sverige.

På vilket vis menar du att Moderaternas flyktingpolitik är bäst? Att först dammsuga hela jordens yta efter allt tänkbart folk som man kan lyckas locka hit och sedan NU när dom väl är här hänvisa alla till sosse-kommuner som ronna i södertälje, ljusnarsberg osv.

Ungefär lika moraliskt riktigt som att frikostigt springa runt och bjussa folk på heroin och sen när dom vill ha mer kräva 1000:-/gram eller om dom inte har pengar tvinga till sig avsugningar som betalning.

Moderater i ett nötskal, alltid någon annan som ska göra jobbet/betala priset.
Citera
2018-02-13, 01:54
Medlem
Det är väl bara att göra som alla andra sätta en kommunalskatt som täcker dom åtaganden man tagit på sig.

Det var knappast sossarna som tog hit större delen av folket varför ska dom tvingas sätta en kommunalskatt på 34.05% som i tex Borlänge och göra om hela sin stad till somalieland medans Täby dels sålt ut sina hyresrätter och sedan har en kommunalskatt på 29.63% och tror dom ska få gå fria.

Det var moderaterna som tog hit flest. Det var moderaterna och reinfeldt som piskade upp stämningen med sitt "öppna era hjärtan tal" och omöjliggjorde för sossarna att låta annat än hans vansinne få fortgå något år, innan dom bommade igen gränsen, för att inte bli kallade rasister.

Jag hoppas att sossarnas Ylva Johansson fortsätter sin starka linje att anvisningslagen ska gälla och att även Reinfeldts hemkommun får smaka mer mångkultur.

Men som sagt bra valarbetare, som tydliggör vad som kommer hända om moderaterna får makt efter nästa val, svenne betalar - svenne får flyktingarna hos sig. Dom 5-10% rikaste går fria,slipper betala och kan fortsätta leka PK.
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-02-13 kl. 02:12.
Citera
2018-02-13, 02:59
Medlem
Täby kommun kallas "rasistisk" - Invandrare får ej gratis lyxbostäder

En grupp invandrare som bor på ett före detta hotell i Täby anordnade en protest på Täby torg mot att de inte får egna lägenheter och menade att det var "rasistiskt" av kommunen att inte bistå med detta. kommunstyrelsens ordförande Leif Gripestam (M), reagerade dock med bestörtning i ett Facebookinlägg:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155089931835825&set=a.38784971582 4.161402.714830824&type=3&theater

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/m-toppen-valkomnar-debatt-efter-fb-inlagg/reprbl!MIkkxxGvnQYZqmwIbL5nuQ

http://www.friatider.se/invandrare-f-r-inte-gratis-l-genheter-t-kommun-r-rasist

Miljöpartiet är dock kritiskt mot att Gripestam är kritisk och menar att han främjar "rasism" genom sitt inlägg och att det är på "Flashbacknivå":

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/miljopartiet-till-hart-angrepp-mot-m-toppen-flashbackniva/reprbl!l3@gFpyF3ro7JRAQ3nSmQA

Vad tycker ni? Är det "rasism" att inte bistå andra länders medborgasre med gratis lyxbostäder? Vad bör vi göra för att undslippa dessa hemska anklagelser om "rasism"? Ska vi alla var och en tvingas ta dyra bolån för att köpa bostadsrätter åt en "nyanländ"? Vore det en "solidarisk" och "välkomnande" sak för oss medborgare att göra? Givetvis måse ju utlänningar som förvärvat svenskt medborgarskap undantas för annars vore det taskigt och "rasistiskt", inte sant?
Citera
2018-02-13, 03:23
Medlem
Finns tråd (FB) Lyxflyktingar får inte hyresrätter, tycker att Täby kommun är rasister.
Citera
2018-02-13, 03:50
Medlem
Invandrare är fan födda med handen i någon annans ficka, direkt dom inte får som dom vill så skriker dom skällsord och börjar gråta. Jävla bottenskrap helt ärligt.
Citera
2018-02-13, 04:04
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Invandrare är fan födda med handen i någon annans ficka, direkt dom inte får som dom vill så skriker dom skällsord och börjar gråta. Jävla bottenskrap helt ärligt.
Sveriges invandringspolitik är som en dammsugarpåse, filtrera ut det rena och behåll skiten.
Citera
2018-02-13, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Sveriges invandringspolitik är som en dammsugarpåse, filtrera ut det rena och behåll skiten.

Ja problemet är väl att i Sverige har invandrarna aldrig behövt göra något själv utan alltid fått allt serverat på ett silverfat, så det är inte konstigt att deras beteende är som det är även fast jag tror att mycket av hur dom beter sig även är genetiskt och kulturellt.
Citera
2018-02-13, 05:31
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Asylsökande borde samlas ihop och skjutsas iväg till ett läger På kalfjället/i skogen. Där noggrann genomgång av asylskäl, brottslighet och hälsa.
Beviljad asyl enbart om godkänt på alla tre men då inga bidrag alls. Enkla och tydliga regler är vad som krävs.
Citera
2018-02-13, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKingmeistah
Givetvis ska vi fördela boendena mellan invandrare och svenskar så mycket vi kan.

Hur kan du ens resonera så!? Jag har sedan ungdomen arbetat och bidragit till det svenska samhället, aldrig förväntat mig att något skall bli serverat på silverfat utan att jag ger någonting tillbaka.
Idag är jag 30+ och kan på villkors vis inte finna mig en hyresrätt i anslutning till mitt jobb. Jag har ingen möjlighet att köpa mig en bostad men står nu utan för att människor som inte bidragit, och med största sannolikhet inte kommer att bidra på väldigt länge, ska få förtur framför mig!
Jag är en vuxen man som aldrig någonsin varit arbetslös men tvingas nu bo hos vänner och familj. Tycker du att detta är rätt och riktigt!? Jag känner mig så jävla lurad och sviken..

Jag kan ju tillägga och jag bor på vad man skulle kunna kalla landsbygden, alltså inte i en stad, men inte ens här finns det bostäder till någon annan än de prioriterade flyktingarna.

Edit: Stackars våra ungdomar som framöver kommer få leva hos sina föräldrar långt efter det att de egentligen hade velat flytta ut.
Men inget pris är tydligen högt nog för att denna jävla dårskap ska få fortsätta...
Senast redigerad av Briaq 2018-02-13 kl. 05:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in