2018-02-11, 15:16
Medlem
[quote=Frank.Einstein|63199193]Jag ifrågasätter inte egentligen uppgiften även om jag inser att det kan uppfattas så. Jag undrar mest över hur unikt det är. Jag har letat några timmar på nätet idag utan att hitta ETT ENDA FALL utöver det i Bjärred.”

Ja, jag har hittat ett fall 2009 i Düsseldorf, Tyskland. Föräldrarna mördar sitt 4åriga barn, som hade funktionsnedsättningar sedan födseln. Ingen anade något, allt såg ok ut utåt, socialen inte inkopplat, mannen hade ett bra jobb. Grannarna tyckte att mamman så lycklig ut med barnet och fattade ingenting. Gemensam avskedsbrev. Polisen lämnade inga fler uppgifter.

Familjen ska ha hittats gemensam i sängen. Grannarna sa att det var blodig, men inga uppgifter som bekräftades.

https://www.welt.de/vermischtes/article4321887/Eltern-toeten-behindertes-Kind-und-sich-selbst.html

Avskedsbrev som ända bevis för gemensamt handlande övertygar inte mig, men jag går utifrån att det inte gör det för polisen heller.
Citera
2018-02-11, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Goebbels.

Faktiskt, även om det är uppblandat med ett större självmord med Braun och Hitler så är det nog det närmaste hittills.
Citera
2018-02-11, 15:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom läste med anpassad studiegång.

Det var en granne som hört stoj/plask vid ett tillfälle och antagit att det var flickorna.

Anpassad studiegång under hemundervisning på heltid som gjorde att de kunde följa sina respektive läroplaner - de kom inte efter i de kärnämnen matte,svenska etc som de hade.

Det torde vara helt omöjligt om man är svårt påverkad av sjukdom.
Citera
2018-02-11, 15:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Faktiskt, även om det är uppblandat med ett större självmord med Braun och Hitler så är det nog det närmaste hittills.

Därefter har vi Waco i Texas 1993 där 54 personer dog, de flesta genom suicid. Av dessa var 21 barn som dödades av sina föräldrar.
Citera
2018-02-11, 15:25
Bannlyst
[quote=Vinbergssnacka|63199744]
Citat:
Jag ifrågasätter inte egentligen uppgiften även om jag inser att det kan uppfattas så. Jag undrar mest över hur unikt det är. Jag har letat några timmar på nätet idag utan att hitta ETT ENDA FALL utöver det i Bjärred.”

Ja, jag har hittat ett fall 2009 i Düsseldorf, Tyskland. Föräldrarna mördar sitt 4åriga barn, som hade funktionsnedsättningar sedan födseln. Ingen anade något, allt såg ok ut utåt, socialen inte inkopplat, mannen hade ett bra jobb. Grannarna tyckte att mamman så lycklig ut med barnet och fattade ingenting. Gemensam avskedsbrev. Polisen lämnade inga fler uppgifter.

Familjen ska ha hittats gemensam i sängen. Grannarna sa att det var blodig, men inga uppgifter som bekräftades.

https://www.welt.de/vermischtes/article4321887/Eltern-toeten-behindertes-Kind-und-sich-selbst.html

Avskedsbrev som ända bevis för gemensamt handlande övertygar inte mig, men jag går utifrån att det inte gör det för polisen heller.

Snyggt grävt och dessutom mer likt bjärredsfallet än Goebbels. Skiljer sig primärt endast av att det "bara" var ett barn.
Citera
2018-02-11, 15:26
Bannlyst
Citat:
Därefter har vi Waco i Texas 1993 där 54 personer dog, de flesta genom suicid. Av dessa var 21 barn som dödades av sina föräldrar.

Jo, men jag skiljer på sekt-massuicid och detta.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-02-11 kl. 15:29.
Citera
2018-02-11, 15:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det är faktiskt mycket konstigt. Hur en sådan sjuk överhuvudtaget har tillgång till internet? Ork till det? Ork till att jaddra på Facebook? En som är riktigt sjuk har ingen energi till internet och bloggar och Facebook!

Varför kan du inte unna en sjuk människa att använda internet? Huvaligen.
Citera
2018-02-11, 15:29
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jo, men jag skiljer på sekt-masssuicid och detta.

Absolut håller med.
Men någon form av psykisk folie-au-deux symbios måste dessa föräldrar haft om de verkligen mördat sina barn i samförstånd.
Det är inga rediga klara hjärnor som fattar detta beslut.
Citera
2018-02-11, 15:33
Medlem
Citat:
Du haruppenbarligen inte följt denna tråd.
Annars skulle du i tidigare inlägg kunnat läsa att flickorna enligt skolan följde sina respektive läroplaner och hade hemundervisning på heltid fyra respektive tre dagar i veckan. Skolan och föräldrarnas diskussioner hade handlat bl a om förberedelser inför gymnasiet och plan att delta i skolan framöver.

Och jo, någon hade noterat att flickorna stojade i poolen i somras och sett den yngsta i affären i mellandagarna - allt var då som vanligt utan några sjukdomstecken. Vad finns det för anledning att misstro dessa vittnesutsagor?

Jag orkar inte länka, du får nog läsa själv.
Men skolan och grannarnas beskrivning av flickornas tillstånd har inte visat på att de skulle vara så svårt sjuka att någon ens ska andas om "barmhärtighetsmord".

Så innan du uttalar dig tvärsäkert om något bör du kanske skumma igenom tråden och läsa några utmärkta sammanfattningar. Först därefter är det rimligt att posta inlägg.
Du kan lägga ner din dumdryga attityd. Jag har följt och kommenterat i tråden från första början. Det finns ingen som hävdar att barnen har följt läroplanen eller gått skola på heltid. Tvärtom så har båda haft anpassad skolgång och bland annat sluppit ha idrott på grund av sin sjukdom. Någon har refererar till en anonym granne som har hört barn stoja i poolen, för dig blir det ett bevis på att båda flickorna lekt i poolen. Jag förstår varför du inte "orkar" länka. Det är omöjligt eftersom dina "vittnesutsagor" bara är anonyma andrahandsuppgifter i denna tråd fylld av spekulationer. Skolan har inte lämnat en enda beskrivning som motsäger barnens sjukdom, tvärtom så har dom bekräftat den som en ofattbattbar sjukdom. Det finns ingenting som talar mot att föräldrarna såg det som ett barmhärtighetsmord. Vi övriga (även du) får vänta tills vi har fakta på bordet.
Citera
2018-02-11, 15:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Men förstår du inte.
En person som uppger så sjuk att vi andra ska betala för hennes uppehälle, utredningar och maken ska serva henne med allt, barnen tassa på tå för att hon inte klarar ljus o ljud - påstår att detta måste ske för att hon inte klarar av något.
Och så orkar hon blogga för fullt!
Det går inte ihop. Hon är tydligen inte helt inkapabel. Det finns folk som försörjer sig på sina bloggar -varför ska hon då vara sjukskriven?
Citera
2018-02-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Hur kan man leva 48 år, jobba, få barn, vara gift med en halvkänd (nåja) man, avsluta sitt liv på detta sätt och ändå inte finnas med på foto? Nog måste det finnas foto på HB?
Hon kanske tidigare raderat alla foton på sig själv. Men visst nån gammal skolkatalog bör ju finnas från skoltiden iaf.
Citera
2018-02-11, 15:40
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Jo men jag har erfarenhet av att många "sjuka" som verkligen inte kan röra sig och jobba verkligen har överskottsenergi, väldigt mycket energi till att just leva sitt liv på internet. Har man ork till det så har man ork till att t ex delta i nån aktivitet för långtidssjukskrivna, så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in