2018-02-10, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ju inget testamente - det skrevs ju för mer än fem år sen, och är snarare en mycket populär framställning av momsbegreppet för helt oinitierade. Barnen har säkert frågat om vad pappa gör på jobbet, och OH har redigerat ihop deras frågor och hans svar till någon sorts VAT for dummies.

Tolkar det som hans eftermäle eftersom han slutförde dokumentet under hösten 2017. Barnen var inte längre småbarn, varför färdigställde han just då? Förstår inte vem som ska läsa skriften, den har ingen riktning och är rent ut sagt dålig och malplacerad. Därför ser jag det som ett dokument som berättar att han 1. har två döttrar (vilket han påpekar) och 2. att de var älskade (vilket han också påpekar). Han sparade sidan om sig själv, medan mycket annat verkar vara raderat från nätet. LinkedIn städades bort, påstår ryktet. Har inte kollat.

Tidpunkten, tilltalet, innehållet är alltså för mig lika dunkelt som motiven bakom morden.

Läraren som var bokad för undervisning ringde förgäves på dörren i januari. OH som hela tiden varit om sig och kring sig runt döttrarna hade tydligen inte en tanke på att larma vården eller upplysa skolan om att äldsta dottern blivit "väsentligt sämre" runt tredje advent, enligt det rykte som uppstått i tråden. Vet inte vad ryktet baseras på. Kan det vara så illa som att flickan faktiskt avled runt tredje advent?
Kommer att tänka på den urspårade hanteringen av dödsfallet i rikemanskvarteren i London, där en rik londonsvensk begravde sin döda hustru under ett berg av kläder.

OH har regisserat allt väl. Det finns, sägs det, brev, video och så sidan där han berättar om flickorna och att han älskade dem. Han verkar ha velat lämna efter sig vissa dokument, det var viktigt för honom. Jag tror att han blev knäpp på något sätt och att det pågått länge. Kanske innan döttrarna blev "sjuka". Extremt kontrollbehov eller något annat mörkt från tidigare i livet. Han kunde/ville kontrollera familjen in i döden. En person med friskt psyke hade självklart sett till att en väsentligt försämrad dotter fick vård och om det var fara för hennes överlevnad och han blev negligerad, ja, då hade han väl kunnat gå till media som en nödlösning. Han var kreativ med idéer både om film, video och skrift, men vad gäller dotterns överlevnad, tog det stopp...

Ingen verkar ha frågat efter familjen under flera dagar, när famiijemedlemmarna avled, en efter en. Föräldrarna måste ha överlistat sina barn, om det inte fanns tecken på strid. Det krossade glaset, vad handlade det om...?

Det är mycket svårt att tänka sig att detta skulle vara utfört av två genomfriska personer. Därför är det hela tragiskt, lika mycket som det är kusligt och ett haveri av de tjänster som samhället erbjuder.

Anar att här också finns en arbetsgivare som agerat enligt principen "vet ej", "låt gå".
Kollegor sa om OH att hans "svaghet" var att han ställde in mycket.

Detta var verkligen inte assisterat, egenvalt självmord med hospice runt hörnet, smycket med blommor och god mat. Det som skedde är ett övergrepp, mord och illdåd.

Undrar även hur man kan veta att mamman varit drivande.
Senast redigerad av rappytt 2018-02-10 kl. 04:30.
Citera
2018-02-10, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiwane
Snubblade över sidan i-lomma.se
Tyvärr har den förnyats sedan dess. Där finns tre kategorier: händelser, relationsförändringar och avlidna. Föräldrarnas namn stod med under relationsförändringar, således skilsmässa, med datum 1/2.
Också något som varit en del i förberedelserna och för att underlätta arvsfrågan?
Eller ett tryckfel?

Tack, det förklarar en sak som jag inte fick att stämma....
Citera
2018-02-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har svårt att tro, att en advokat skulle kunna framföra att föräldrarna visste bättre än alla andra som hade beröring med flickorna. Att de inte lyckades få läkarna att ställa diagnos som styrkte flickornas dåliga prognos och avsaknad av livskvalité är allvarligt, och går inte att prata bort. Jag ser avsaknad av diagnos som ett tecken på att det inte fanns en entydig diagnos som förklarade tröttheten.

De läkare som inte ställde den diagnos föräldrarna efterfrågade kommer aldrig medge att de kan ha haft fel, eller att det fanns en sjukdom som innebar noll livskvalité. Jag tror att alla förklaringar om barmhärtighetsmord, hade också bemötts av lärare som hade talat om flickornas intellektuella kapacitet. Om flickorna hade varit i så dåligt skick som måste till för att motivera barmhärtighetsmord, så borde skolan reagerat med åtgärder. Vilket de inte gjorde. De var i stället måna om att ordna hemundervisning.

Det ska mycket till att övertyga rätten om att man var övertygad om att dödandet av flickorna var för deras eget bästa och därför ett barmhärtighetsmord. Resonemangen ger mig vibbar av hur Goebbles resonerade. Det var ett rationellt sätt att tänka i tredje riket, men inte i dagens Sverige,

När man framför bristande livskvalité som orsak till att döda flickorna är det en subjektiv åsikt, som är mycket avvikande från vad alla andra medborgares åsikt är om begreppet livskvalité. Ingen domare skulle kunna motivera en dom där dessa föräldrar kommer undan med dråp. Det de kan eventuell komma undan med är ett liv på sluten vård i stället för fängelse.

Vet du att det aldrig ställdes någon diagnos på döttrarna?

Eller är det din slutsats efter rektorns uttalande om läkarintyg? Normalt i ett läkarintyg skall rutan med diagnos ifyllas. Att rektorn inte uttalar sig om den är helt korrekt. Det ska hon inte.
Citera
2018-02-10, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om jag kan som gammal och dödssjuk får äta min favoritmat, få mina glas med vin till maten, kaffe med avec, så finns det livslust kvar hos mig. Jag vill hellre leva i min hemmiljö. Det finns inget sjukhus som kan erbjuda mig bättre säng eller utsikt, än det jag har i mitt hem.

Har man råd att köpa dödshjälp på klinik i Schweiz så kan man få en städhjälp i hemmet som bäddar rent, matar katten och tömmer kattlådan. Jag får avstå från hund och andra nöjen, men det du beskriver är de facto livskvalité för mig. Jag kan ju läsa, se på tv och ta mot besök. Jag vill veta hur det går för kommande generationer. Trots att jag bara blir en belastning som inte kan vara aktiv när vi umgås.

Tror att det har med hur djävligt smärtsamt mående man har, att man inte långsamt vill plågas ihjäl. Eller ligga som ett kolli på sjukhus med uppehållande maskiner omkring sig i evigheter.
Citera
2018-02-10, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw

Detta kan ju också vara en lögn!? Folk kan ju skriva vad som helst eftersom det inte finns nåt bevis.

Skulle det bara handla om en skilsmässa o man mördar sina barn av den anledningen..hua hua
Citera
2018-02-10, 08:33
Medlem
Det stämmer ju att Hanna pch Oskar skiljt sig enligt sidan i Lomma! Eller bodelning? Varför? Göra någon arvslös? Är det därför de dog? Kärlekssorg? Mystiskt ...
Citera
2018-02-10, 08:39
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw

Så här ser den aktuella sidan ut...

Citera
2018-02-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så här ser den aktuella sidan ut...

Tack , äntligen ett bevis i all denna röra. De skulle alltså skiljas o då dödar de hela familjen??
Citera
2018-02-10, 08:46
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du att det aldrig ställdes någon diagnos på döttrarna?

Eller är det din slutsats efter rektorns uttalande om läkarintyg? Normalt i ett läkarintyg skall rutan med diagnos ifyllas. Att rektorn inte uttalar sig om den är helt korrekt. Det ska hon inte.
Rektorn sa någon form av trötthet. Varför sa hon ens det då? Hon borde inte sagt något om deras hälsa om hon nu ville hålla det privat. Att säga någon form av trötthet öppnar bara upp för felaktiga spekulationer. Antingen borde hon inte nämnt något eller sagt diagnosen. Om det nu ens finns en korrekt sådan.....
Citera
2018-02-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonora
Det stämmer ju att Hanna pch Oskar skiljt sig enligt sidan i Lomma! Eller bodelning? Varför? Göra någon arvslös? Är det därför de dog? Kärlekssorg? Mystiskt ...

Ja, VARFÖR ??, det blev ju ytterligare frågetecken.
Citera
2018-02-10, 08:48
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Tack , äntligen ett bevis i all denna röra. De skulle alltså skiljas o då dödar de hela familjen??
Nej det står så vid dödsfall under relationer, om man är gift. Ett äktenskap slutar när döden tar vid ju.
Citera
2018-02-10, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Nej det står så vid dödsfall under relationer, om man är gift. Ett äktenskap slutar när döden tar vid ju.

Aha, hade jag ingen aning om! Varför stod det då den 1 februari?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in