2018-02-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Behöver inte läsa om det jag har erfarenhet av det. Det var ett torftigt svar förövrigt måste jag säga.
Du kan alltså inte ge någon förklaring om din förståelse i just detta fallet kontra alla andra mord. Märkligt minst sagt.

Du sa själv att detta fall var unikt och därför intresserar jag mig för det.

De övriga förövarna du nämner är snarast OT här.
Citera
2018-02-08, 21:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så här kan det exempelvis stå skrivet, någonstans i cyberrymden.

"Se dig omkring, vad gör barn och ungdomar när de är ensamma hemma efter skolan? Varför mår så många barn psykiskt dåligt?

Ingen ser dem ingen har tid med dem. För föräldrarna är barnen jobbiga när de väl träffas.

Det måste vara värt att satsa på barnen varför annars skaffa dem när man ändå prioriterar bort dem. Vad är det som är viktigare? Tids nog hinner man jobba."

Raderna är några år gamla men har en sjusärdeles anknytning och koppling till just det här fallet.

På vilket sätt då?
Citera
2018-02-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
1. Video finns. Media kommer ALDRIG visa denna.
2. Dödsfallen sker på fler datum än 1
3. Besked lämnas till familjen innan jul, jättetråkigt besked......

Bara lite att fundera över.....

Om det stämmer att ett besked lämnats innan jul undrar jag hur de som lämnade beskedet mår just nu... Följdes det upp? Hur lämnades det?

När det gäller diskussionen om att förstå varför föräldrarna gjorde som de gjorde - jag är en av dem som inte kommer att kunna eller ens vilja förstå föräldrarna om de på något sätt resonerade sig fram till morden. För mig känns det avigt att, som någon beskrev det, ens skriva att föräldrarna "tog fel beslut". Det är på något sätt helt fel dimension, eller hur jag ska uttrycka det. Jag hade heller aldrig diskuterat i termer av att, säg, Ted Bundy "tog fel beslut" när han dödade alla dessa kvinnor.

Däremot kunde jag kanske förstå ATT det hände ur ett mer objektivt perspektiv om föräldrarna visar sig ha varit psykiskt sjuka, kanske drabbade av en psykos.
Citera
2018-02-08, 21:30
Medlem
KiaWs avatar

Då är det dags att hitta nyckeln och låsa upp, hoppas pausen varit till belåtenhet.

En liten påminnelse innan ni stiger på:
Det är fallet i trådstarten som diskuteras, vad ni gillar varandra eller vilka användare som är störst idioter är inte ämnet för tråden.
Fallet är upprörande för många, så var och en får försöka hejda sig lite innan man postar i affekt.

Välkomna tillbaka

Tråd upplåst
/Moderator
Senast redigerad av KiaW 2018-02-08 kl. 22:43.
Citera
2018-02-08, 22:51
Medlem
Citat:

Nu när du sagt detta, fortsätt.
1. Vi vet redan att video finns, det har trovärdiga källor berättat flera gånger. Även självklart att videon aldrig kommer att visas.
2. Häpnar. Handlar det om timmar över midnatt eller mer? Varför då? Städning?
3. Vi har pratat flera gånger om att något måste ha hänt som utlöst detta. Vem av föräldrarna, för det bör vara någon av dem som drabbas, den som känner ansvar för familjen och tror att tiden är ute för allt...
Senast redigerad av rappytt 2018-02-08 kl. 22:57.
Citera
2018-02-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Om det stämmer att ett besked lämnats innan jul undrar jag hur de som lämnade beskedet mår just nu... Följdes det upp? Hur lämnades det?

När det gäller diskussionen om att förstå varför föräldrarna gjorde som de gjorde - jag är en av dem som inte kommer att kunna eller ens vilja förstå föräldrarna om de på något sätt resonerade sig fram till morden. För mig känns det avigt att, som någon beskrev det, ens skriva att föräldrarna "tog fel beslut". Det är på något sätt helt fel dimension, eller hur jag ska uttrycka det. Jag hade heller aldrig diskuterat i termer av att, säg, Ted Bundy "tog fel beslut" när han dödade alla dessa kvinnor.

Däremot kunde jag kanske förstå ATT det hände ur ett mer objektivt perspektiv om föräldrarna visar sig ha varit psykiskt sjuka, kanske drabbade av en psykos.

Jag öppnar för att om även pappan fått allvarligt sjukdomsbesked, så tippade allt. Men, nu läser jag igen att de baserar beslutet på barnens sjukdomar. Så jag antar att det kom en diagnos för den yngsta, men i brev, eller?
Senast redigerad av rappytt 2018-02-08 kl. 23:34.
Citera
2018-02-08, 23:02
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:

Jag har för mig att det var du som skrev om krossade dricksglas och att någon i familjen var mycket mycket sjuk men ej fysiskt. Var det så?
Citera
2018-02-08, 23:26
Medlem
Citat:
Bekräftade filmen långt tidigare....
Avd 9 är nästan helt rätt ute i sin tiilvägagångsbeskrivning.....bara nästan...
Blodet är ej orsakat från knivar/pistol... däremot krossat glas ....dricksglas

Det låter inte som att allt gick lugnt till... var alkohol inblandat?
Citera
2018-02-08, 23:27
Medlem
Geggamojas avatar
Hur ofta fick de gå ut? Fick de någon gång hälsa på hos kompisar? Fick de gå ut själva någon gång? Fick Agnes gå själv till fotbollsträningen några år tidigare?
Den allra största vanvården var såklart att de mördades. Inte ens då fick de komma till tals. Deras fantastiska mamma Hanna och underbara pappa Oskar hade regisserat barnamorden allt i minsta detalj så att de själva skulle framstå som de godaste av alla föräldrar vars drömmar om den perfekta familjen hade krossats.
Tänk om vi hade fått se filmen där föräldrarna sitter med barnen och talar om att de alldeles strax ska dö, istället dör föräldrarna själva innan de hinner mörda barnen, och vi skulle fått höra allt flickorna hade att säga om sina fantastiska och underbara föräldrar som ville döda dem.
Senast redigerad av Geggamoja 2018-02-08 kl. 23:32.
Citera
2018-02-08, 23:32
Medlem
Om barnen skulle vara med i filmen snackar vi spektakulärt... eller om den spelades in efter att barnen dött. Kalla kårar. Hur kan man ens fixa att vara kvar i ett hus med döda familjemedlemmar? Man måste ha preppat ordentligt då, var de höga...? Så hur kunde familjen ens dö olika dygn. Värre än väntat... var det kanske någon av barnen som levde längre än vad föräldrarna begrep...
Senast redigerad av rappytt 2018-02-08 kl. 23:36.
Citera
2018-02-08, 23:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Vi förstår att videon aldrig kommer att visas. Angående ett tragiskt besked, fick familjen ett besked om att flickorna inte hade någon framtid att de skulle bli sämre och sämre med en förtidig död. Då kan jag förstå att föräldrarna inte kunde se någon livskvalité.
Citera
2018-02-08, 23:38
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Om barnen skulle vara med i filmen snackar vi spektakulärt... eller om den spelades in efter att barnen dött. Kalla kårar. Hur kan man ens fixa att vara kvar i ett hus med döda familjemedlemmar? Man måste ha preppat ordentligt då, var de höga...? Så hur kunde familjen ens dö olika dygn. Värre än väntat... var det kanske någon av barnen som levde längre än vad föräldrarna begrep...
Tror att filmen spelades in efter att barnen var döda om film finns. Annars lär risken funnits att barnen hade vaknat och hört vad de snart skulle råka ut för.
Makabert och otäckt hur som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in