2018-02-08, 00:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pervo-Kris.
Precis. Trumphatarna föredrar nog riktiga krig som Syrien, Lybien (finns video där Hillary skrattar när Khaddafi stampas ihjäl), Vietnam, Japan osv.

Ja de vill ha ond bråd död, kaos och blod. Inga parader.

https://youtu.be/Fgcd1ghag5Y

https://youtu.be/5484y_Jythk
Jag har lärt mig att den som börjar med ad hominem inte har nått och säga.

Dock har aldrig Republikaner nått emot våld, varför skenhelig nu?
Är det en speciell orsak
Ja, det är inte dom själva personligen då, men någon annan mer vettig orsak?
2018-02-08, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Får man fråga varför Trumpofoberna är emot en militärparad? Är det bara för att Trump föreslår det? Macron har ju en parad, eran PK hjälte eller?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
För det är så B-aktigt och för narcissistiska diktatorer, men inget nytt med Trump.
Så nu väntar vi bara på paraden.
Så du menar att när makaronen har en militärparad är det helt ok?

B-aktigt och för narcissistiska diktatorer
2018-02-08, 00:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantera1776
Så du menar att när makaronen har en militärparad är det helt ok?

B-aktigt och för narcissistiska diktatorer
En total avsaknad av narcissistiska ledare här, så kanske du länkade fel video.
2018-02-08, 06:16
Medlem
Pervo-Kris.s avatar
Citat:
Jag har lärt mig att den som börjar med ad hominem inte har nått och säga.

Dock har aldrig Republikaner nått emot våld, varför skenhelig nu?
Är det en speciell orsak
Ja, det är inte dom själva personligen då, men någon annan mer vettig orsak?

Jag gillar inte USA's politik. De tar inte hand om sin befolkning. För att se hur ett samhälle fungerar så kolla hur deras sämst ställda har det och då ser du hur det ser ut.

Avskyr deras utrikespolitik också. Men det har jag alltid gjort.

Avskydde Bush.

Men Trump gillar jag för han hade ju hela etablissemanget mot sig och ändå gick segrande ur striden. Han är rak och ärlig.

Det gillar jag. Oavsett om han för en republikansk politik så gillar jag honom för han gör politiken klar och tydlig.

Jag tror dessutom han verkligen kommer skapa en bättre värld och inte skapa krig. Det är krig jag inte gillar. Han kan uttala sig hur aggressivt som helt och så vidare men så länge han inte startar nya invasionen och krig så är han bättre än de tidigare.

Det sjuka är att ni Vill ha äckliga slipade otydliga politiker och det är helt obegripligt.
2018-02-08, 06:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pervo-Kris.
Jag gillar inte USA's politik. De tar inte hand om sin befolkning. För att se hur ett samhälle fungerar så kolla hur deras sämst ställda har det och då ser du hur det ser ut.

Avskyr deras utrikespolitik också. Men det har jag alltid gjort.

Avskydde Bush.

Men Trump gillar jag för han hade ju hela etablissemanget mot sig och ändå gick segrande ur striden. Han är rak och ärlig.

Det gillar jag. Oavsett om han för en republikansk politik så gillar jag honom för han gör politiken klar och tydlig.

Jag tror dessutom han verkligen kommer skapa en bättre värld och inte skapa krig. Det är krig jag inte gillar. Han kan uttala sig hur aggressivt som helt och så vidare men så länge han inte startar nya invasionen och krig så är han bättre än de tidigare.

Det sjuka är att ni Vill ha äckliga slipade otydliga politiker och det är helt obegripligt. Jag tror helt enkelt på Trump som person. Jag tror han är bra för sitt land.

Varför ni bryr er så jävla mycket om USA fattar jag inte. De har ju inte gjort nått gott för världen innan?!?!

VAD ÄR DET MED ER!?!
Vad är det för tydligt med twitter politik och i princip aldrig sker?
Och hur rak och ärlig är man om man så ofta ljuger, och muren skulle nu vara byggd och det skulle vara fred i Mellanöstern.
Men visst jag håller med om slipade lögnande politiker, de gillar jag inte heller speciellt mycket.
Men ingen större skillnad med Trump, förutom twitter och alla olika ansikten han visar i olika sammahang.
Där han hela tiden anpassar sig efter sin publik, vissa kan ha aldrig nå, men ändå ser man hur falsk det blir.
Så oslipad eller slipad, vad spelar det för roll, han är ju lika kass på sitt sätt.

Sen bra för USA, nja, på sin höjd någon procent är Trump bra för. politiker, de gillar jag inte heller speciellt mycket.

Sen bra för USA, nja, på sin höjd någon procent är Trump bra för.
Han tillhör gardet som tror det är bra med göra superrika än mer rika.
Visst skattelättnaderna innefattar fattigare också, men inte i närheten av vad man ger de rika.

Men slöa pengar på en stor militärparad för sin eget narcissistiska vinning, det ska det minsann vara.
Han gör det till sin sak, det är detta som är problemet.
Sen om han låter lite trupper göra en parad och någon flygplan sure, men en uppvisning av hela militären.
Nej, det kan kvitta.
2018-02-08, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tydligen blev Trump så imponerad av Frankrike och deras militärparad så att han vill ha en i USA den fjärde juli nerför Pennsylvania Avenue den fjärde juli:

Trump says he wants a massive military parade down Pennsylvania Avenue on July 4

https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2017/09/18/trump-says-he-wants-a-massive-military-parade-down-pennsylvania-avenue-on-july-4/?utm_term=.8d731953f8f1

Vad tycker ni? Är det en lysande idé att också USA får tillfälle att visa upp sin militära makt? Eller kan det tolkas på något annat sätt?
Jag tycker amerikanarna ska få styra sitt land själva. Att Trump är ett "felval" har det tjatats om nu varenda dag ........men jag tror inte amerikansk media är fylld med skitsnack om Löööfven?
2018-02-08, 12:42
Medlem
Har inte USA en årlig militärparad redan, valfri Transformersrulle av Jerry Bruckheimer med cameo av amerikanska militären

Övriga länder ska få se amerikanska arméns styrka är motivet. USA har redan visat sin militär för större delen av världen, ibland lite för mycket i närbild.

Billigare att spela in en rekryteringsvideo
2018-02-08, 14:28
Medlem
Kafka_Gods avatar
Shepard Smith på Fox News har ett utmärkt förslag när det gäller Trumps iver att hålla en militärparad. Ge honom leksaker så han kan sitta och leka i vita huset istället för att slösa försvarets tid och pengar. Fox News går också in på det faktum att militärparader är något som passar bättre i diktaturer som Nordkorea och Ryssland.

https://www.youtube.com/watch?v=bXR56MtWBos
2018-02-08, 14:31
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
En meningslös parad, är det dit vi kommit nu.
Retar det mig, nej, men känns ändå rätt meningslöst och nått man kan förvänta sig av diktatorer inte av en ledare för de starkaste fria nationen i världen.

Även intressant hur du anser gärna ska döda par stycken på slutet, så antar du är nasse eller nått?

Så klart det stör dig som fan. Annars hade du inte malt Trumpofobiska inlägg i den här tråden. Är Macron en diktator menar du? Jäpp, jag är anhängare av kultaktiken när det kommer till bolsjeviker. Det är den enda taktik som visat sig fungera. Gratis helikopterturer kan ju vara något också förstås.
2018-02-08, 14:33
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Fox News går också in på det faktum att militärparader är något som passar bättre i diktaturer som Nordkorea och Ryssland.

Fast Trumps inspirationskälla sägs hela tiden ha varit Macrons Frankrike. Ska vi lägga Frankrike till Nordkorea och Ryssland?
2018-02-08, 14:54
Medlem
Det är lite kul att höra marxisterna ( sumpdjuren) här. Trump har samma djur, kallade "Demokrater "
Dom kommer göra samma misstag igen och igen. Det amerikanska folket älskar sin militär och vänstern kommer demonstrera hur mycket dom ogillar militären och U.S.A.
https://theconservativetreehouse.com/2018/02/06/who-doesnt-love-a-parade/
Den paraden är värt varje dollar, politiskt... och snart är det mellanvalstider
Lägg till lite rättegångar som efterspel på memon ( fler kommer).
2018-02-08, 14:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Fast Trumps inspirationskälla sägs hela tiden ha varit Macrons Frankrike. Ska vi lägga Frankrike till Nordkorea och Ryssland?

Den franska traditionen härstammar dock ifrån 1800-Talet så det är inte helt jämförbart

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in