Citat:
Ursprungligen postat av
Pervo-Kris.
Jag gillar inte USA's politik. De tar inte hand om sin befolkning. För att se hur ett samhälle fungerar så kolla hur deras sämst ställda har det och då ser du hur det ser ut.
Avskyr deras utrikespolitik också. Men det har jag alltid gjort.
Avskydde Bush.
Men Trump gillar jag för han hade ju hela etablissemanget mot sig och ändå gick segrande ur striden. Han är rak och ärlig.
Det gillar jag. Oavsett om han för en republikansk politik så gillar jag honom för han gör politiken klar och tydlig.
Jag tror dessutom han verkligen kommer skapa en bättre värld och inte skapa krig. Det är krig jag inte gillar. Han kan uttala sig hur aggressivt som helt och så vidare men så länge han inte startar nya invasionen och krig så är han bättre än de tidigare.
Det sjuka är att ni Vill ha äckliga slipade otydliga politiker och det är helt obegripligt. Jag tror helt enkelt på Trump som person. Jag tror han är bra för sitt land.
Varför ni bryr er så jävla mycket om USA fattar jag inte. De har ju inte gjort nått gott för världen innan?!?!
VAD ÄR DET MED ER!?!
Vad är det för tydligt med twitter politik och i princip aldrig sker?
Och hur rak och ärlig är man om man så ofta ljuger, och muren skulle nu vara byggd och det skulle vara fred i Mellanöstern.
Men visst jag håller med om slipade lögnande politiker, de gillar jag inte heller speciellt mycket.
Men ingen större skillnad med Trump, förutom twitter och alla olika ansikten han visar i olika sammahang.
Där han hela tiden anpassar sig efter sin publik, vissa kan ha aldrig nå, men ändå ser man hur falsk det blir.
Så oslipad eller slipad, vad spelar det för roll, han är ju lika kass på sitt sätt.
Sen bra för USA, nja, på sin höjd någon procent är Trump bra för. politiker, de gillar jag inte heller speciellt mycket.
Sen bra för USA, nja, på sin höjd någon procent är Trump bra för.
Han tillhör gardet som tror det är bra med göra superrika än mer rika.
Visst skattelättnaderna innefattar fattigare också, men inte i närheten av vad man ger de rika.
Men slöa pengar på en stor militärparad för sin eget narcissistiska vinning, det ska det minsann vara.
Han gör det till sin sak, det är detta som är problemet.
Sen om han låter lite trupper göra en parad och någon flygplan sure, men en uppvisning av hela militären.
Nej, det kan kvitta.