2018-02-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanneHisingen
Hur han tänkte? Spänning och uppmärksamhet, samma mänskluga faktorer som lockar folk att bli spioner. Tror jag.
Hur han tänkte när han utan att bli förfrågad säger att han är informatör. Det var ju han som tog upp det, han hade kunnat få det hemligstämplat men kläcker det, och där undrar jag hur fan han tänkte.
Citera
2018-02-06, 12:43
Medlem
DanneHisingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Hur han tänkte när han utan att bli förfrågad säger att han är informatör. Det var ju han som tog upp det, han hade kunnat få det hemligstämplat men kläcker det, och där undrar jag hur fan han tänkte.

Ja den är bra knivig. Men frågan är om han inte misstänjte att det skulle komma ut ändå och då valde att berätta i det som ingrediens i sitt desperata föesvar.
Citera
2018-02-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanneHisingen
Ja den är bra knivig. Men frågan är om han inte misstänjte att det skulle komma ut ändå och då valde att berätta i det som ingrediens i sitt desperata föesvar.
Njae, han hade då kunnat tona ner sin roll och sagt att förvisso haft kontakt med polisen men att han aldrig givit dem ngt att bita i, men istället förstora han upp sin roll- nämner hur många år han varit det och att han mer eller mindre suttit och väntat in olagligheter för att rapportera.

Han säger ju också att hans umgänge med de andra killarna har varit mest i jobbsyfte, att närma sig dem och lirka upp dem. Ruskigt onödigt men han valde antagligen den vägen för att framställa sig själv som en ängel och tar istället fighten med folket än med snuten. oerhört kortsiktigt tänkt.

Han är som sagt mänsklig han också och han brast nog bara där helt enkelt, för det finns inga fördelar alls med det. Tvärtom.
Citera
2018-02-06, 13:20
Medlem
Även om han tog upp det så visste polisen det med sina telefonlistor. Så framgår det iaf i förhören. Och han vet ju att han kommer att få problem hur han än gör så han har kanske räknat med specialbehandling sen specialanstalt och sen skyddad identitet. Polisen har ju iaf regler att följa och dom kommer inte att avliva honom... (kanske)
Citera
2018-02-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissepisse850
Även om han tog upp det så visste polisen det med sina telefonlistor. Så framgår det iaf i förhören. Och han vet ju att han kommer att få problem hur han än gör så han har kanske räknat med specialbehandling sen specialanstalt och sen skyddad identitet. Polisen har ju iaf regler att följa och dom kommer inte att avliva honom... (kanske)
Du får skilja på att polisen visste det och vad som sen ska hamna i fupen. Hade han inte nämnt det hade det inte tagits upp i fupen, du ser att massa annat är maskat och det hade inte ens maskats utan det hade inte nämnts. Hade han inte röjt sig själv så hade inte snuten gjort det.
Citera
2018-02-07, 08:20
Medlem
Så är det säkert.
Dom kanske inte tagit upp det officiellt. Men dom visste att han hade kontakt med snuten.
Vad sen det hade blivit för skillnad vette fan.
Citera
2018-02-07, 09:29
Medlem
Chandler Bings avatar
Får man betalt att vara informatör?
Citera
2018-02-07, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Får man betalt att vara informatör?
Det brukar de nog få men i denna killens fall så verkar inte han ha levererat så jävla mycket och jag tror man får betalt utifrån hur mycket man levererar. Hans mål verkar ha varit att leka viktig och hålla sig ute, ange sina polare emellanåt och samtidigt kunna fortsätta med sin egen verksamhet.

Inte helt ovanligt att snuten gör missar likt denna och tar in killar som är mitt i gemet och som fortsätter bakom snutens rygg och får lite extra spelrum tack vare sin roll som informatör.

Det som förvånar mig är att de verkar ha jävligt dålig koll på deras informatörer, undra om det beror på att de är olika enheter inom snuten, en som är hans kontakter på högre nivå och de som spanar och håller koll i Katrineholm har ju ingen aning om att han är en mullvad. De vet ju att han är kriminell men de inväntar antagligen lägen att slå till. Men hade de vetat om hans dubbelspel så hade de antagligen kontaktat hans hanterare som då hade fått upp ögonen om hur det verkligen låg till.
Citera
2018-02-07, 12:15
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Det brukar de nog få men i denna killens fall så verkar inte han ha levererat så jävla mycket och jag tror man får betalt utifrån hur mycket man levererar. Hans mål verkar ha varit att leka viktig och hålla sig ute, ange sina polare emellanåt och samtidigt kunna fortsätta med sin egen verksamhet.

Inte helt ovanligt att snuten gör missar likt denna och tar in killar som är mitt i gemet och som fortsätter bakom snutens rygg och får lite extra spelrum tack vare sin roll som informatör.

Det som förvånar mig är att de verkar ha jävligt dålig koll på deras informatörer, undra om det beror på att de är olika enheter inom snuten, en som är hans kontakter på högre nivå och de som spanar och håller koll i Katrineholm har ju ingen aning om att han är en mullvad. De vet ju att han är kriminell men de inväntar antagligen lägen att slå till. Men hade de vetat om hans dubbelspel så hade de antagligen kontaktat hans hanterare som då hade fått upp ögonen om hur det verkligen låg till.
Tror det finns en tråd Fråga en polis, kollar där också!
Citera
2018-02-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Men själva klimatet i Katrineholm då? Hur är synen på droger och kriminalitet i Katrineholm? Har det ena eller det andra blivit normaliserat? Med tanke på hur alla vittnen säger att alla känner alla - borde inte hans smutsiga fasad ha uppkommit för gemeneman för längesen?

Vad säger föräldrarna till fotbollslaget? Som jag förstår det så vet "alla" i Katrineholm att han är ett jävla pack? Tänker inte på polisens agerande utan endast allmänna åskådan åt A*nan. Var det allmänt känt eller lyckades han dölja det för folk som inte var insatta i den kriminella världen men ändå "kände" honom?

Vi som är lite äldre känner ju till Adn4n och hans familj, samt A.Lindm4n. Men eftersom Adn4n verkar ha rört sig i kretsar med folk i tidiga 20års åldern hör man inte så mycket om honom längre. A.Lindm4n har ju varit inburad senaste åren, så honom pratas det ju inte så mycket om längre. Båda två, och även BO, tillhör ju en äldre generation av bus, som de flesta inte visste fortfarande var "aktiva". Gällande droger etc i Katrineholm, så cirkulerar det mycket droger, och har gjort i alla tider, men det är en rätt väl dold hemlighet. Katrineholm kan verka som en sömnig småstad, men under ytan finns det en del fula fiskar. Man blir ständigt förvånad över all skit som pågår under ytan här, som bubblar upp med jämna mellanrum.
Citera
2018-02-07, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Tror det finns en tråd Fråga en polis, kollar där också!
Såg att han svarade att det var provisionsbaserat och det var lite det jag sa, de får betalt efter vad de levererar.

Han verkar inte ha kommit med så mycket och det kan ju bero på att han själv var inblandad i så mycket själv. Men vinsten för honom blev ngt annat.
Citera
2018-02-07, 16:48
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Såg att han svarade att det var provisionsbaserat och det var lite det jag sa, de får betalt efter vad de levererar.

Han verkar inte ha kommit med så mycket och det kan ju bero på att han själv var inblandad i så mycket själv. Men vinsten för honom blev ngt annat.
Då får man anta att det inte var pengarna han ville åt, utan kanske rensa undan div konkurrenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in