Citat:
Ursprungligen postat av
fyllepylle
13/1 frågade jag dig om "pappan hängde i repet", det visste du.
Nu, efter snart en månad, undrar jag, vad vet du mer?
Eller var det allt, som du egentligen var säker på.
Det har ingen betydelse, jag har delgett långt mycket mer än detaljen om hur pappan dog, de som följt mina inlägg vet det och de står svart på vitt i tråden, och jag vet många fler saker än det jag har sagt. Men jag kommer inte skriva fler detaljer, möjligt att någon av de andra 5 som sitter inne med information är sugna på att bli idiotförklarade för att de skriver sådant de fått erfara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsbergh
Att 'fotfästet' tappades då menar du?
Ja, det var det jag menade, pappan verkar ha varit stabil men bekymrad, men av någon anledning jag inte känner till så händer något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vastmanlanning
Det verktyg samhället har är att orosanmäla till socialförvaltningen. Frågan är om det blivit så att man allmänt förknippar socialen med de fattiga och därför inte anmäler ett välbeställd akademikerfamilj? Vad skall man orosanmäla för? Jo att familjen är i djup kris. Om föräldrar är i kris behöver de stöd. De kanske inte orkade med sina barn samtidigt som de mådde psykiskt dåligt själva och hade behövt någon typ av kontaktfamilj för avlastning.
Det verkar som att ingen orosanmälan inkommit från skolan till socialen, givetvis helt fel i mina ögon. Samtidigt som man får vara cynisk och misstänka att ingen åtgärd hade skapats av en sådan anmälan, men det kan vi naturligtvis inte veta