Citat:
Ursprungligen postat av
Externalist
Jag kan fortfarande inte smälta att polisen uppenbarligen inte bemödat sig om att kontakta Nujens för att reda ut vad betalningarna till Akilov avsåg.
På ett eller annat sätt kommer fortsättningen sätta spår framöver, typ ingen utredning/ingen påföljd och vi har ett prejudikat på att 86'/år utgör fribelopp för svarta tjänster.
Jo, mitt förtroende för svenska polisen och det svenska rättsväsendet är verkligen lika med noll. Inget tyder på att en utredning om det har gjorts. Inget tyder än så länge att det ens kommer att ske någon slags utredning, varken av de som utreder terroristbrott eller skattebrott. I varje normalt land hade myndigheterna kollat upp varför några stod för huvudfinansieringen av terroristens leverne under ett år mellan att terroristen misslyckades med att ansluta sig med IS från Turkiet och sedan begick ett terroristdåd, helt oavsett vad det kan tänkas handla om.
Men vi lever i jävkorruptionens Sverige, i ett land med havererade polismyndigheter som inte vill utreda brott, i Quick-fallets Sverige o.s.v., så jag utgår inte ifrån att någon utredning kommer att ske ens i efterhand, utan att det snarare blir locket på. Det finns allt för många anledningar till att det blir så, allt från polisens ovilja att ägna tid åt att utreda brott, skyddandet av regimlojala politruker, skyddandet och döljandet av oegentligheten inom den enormt lukrativa asylindustrin (och i förlängningen hela utformningen av den svenska asylpolitiken) o.s.v.