Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Jag vet inte om detta färgar av sig på andra unga tjejer och sprider ngn form av rädsla, bör väl inte göra det då de flesta inte rör sig i de kretsar offret gjorde.
Tråkigt att folk ska känna så och de lär ju inte vara glada på Innocent.
Tacksamt på flera sätt att det var en borderlinesnubbe med halvextrema åsikter, det gör det lättare för att idiotförklara hans handling och särskilja honom från övriga.
Det händer mycket annat mot kvinnor i Italien. Det är stort fokus där på kvinnors situation. Var 2,5 dag mördas en kvinna i vad som verkar vara relationsrelaterat (och en del fall rapporteras det mer ingående om).
Överlag tycker jag att RAI hanterar rapporteringen av grövre brottslighet bra. Man visar polisens (och butikkamerors etc) filmer, fall följs upp och diskuteras, och man hymlar inte med gärningsmännens härkomst utan rapporterar det objektivt och sakligt - oavsett om det är en flykting, immigrant eller italienare. Är det gatugäng med utlänningar så benäms de utifrån härkomst, och ingår det italienare i ”utlänningsgänget” så nämns det också. Man uppger namn på brottsling och offer samt visar foton på dem.
Notera att jag egentligen inte är vän av offentliga uthängningar, men det är av olika anledningar ibland nödvändigt med sånt.
Näe, det Innocent gjorde förbättrade nog inte situationen.
Oftast har denna typ av förövare (skjutningen) nån psykisk belastning. Men frågan är vad som utlöste skjutningarna: psykisk instabilitet, rasism, eller reaktion på en ansträngande situation (migrationen) kanske parat med styckningen. Han har växt upp med en ensamstående mamma, vet ej om han har jobb eller dylikt. Att han fick noll (0) röster i lokalvalet samt blev avstängd från ett gym kan inte ha gjort honom på bättre humör...