Citat:
Ursprungligen postat av
Ockhamsrazor
En viss retorisk skillnad? Du skämtar hoppas jag! Det är som att du inte levde år 2014. Jag kommer att rösta på SD därför att jag är en man av principer. Varenda en av M och S politiker som varit aktiva under åren 2006-2017 skall bort innan jag ens överväger att rösta på dem.
Men skall en hård, hållfast fungerande migrationspolitik kunna genomföras så är det M och S som skall genomföra den. SD är bara blåslampan i deras röv och kommer inte på decenniers sikt kunna göra någonting. Även om SD på något magiskt sätt skulle hamna vid makten så kommer det inte att lösa någonting. Den civila olydnaden och aktivismen som skulle uppstå skulle lamslå samhället fullständigt.
Sedan undrar jag fortfarande hur du hade tänkt dig att med viljestyrka utvisa 80 000 människor.
Jag skämtar inte för de gör ju inget, de säger det bara. Antalet medborgarskap och uppehållstillstånd fortsätter att öka. Inte ens de som begår brott utvisas.
Kanske men det skulle ge SD än fler röster, i regeringsställning har de makt att utlösa nyval med vetskap att om etablissemanget motarbetat dem så kommer de öka ytterligare.
Det första man gör är att sluta ge någon form av bidrag, ingen gratis sjukvård, skola, bostad, tandvård, busskort, gymkort, etc. Det andra är att man internerar de som inte har tillstånd att vara i landet. Där skall inte finnas TV, internet eller telefontäckning. Det skall vara helt meningslöst och tråkigt att bo där. Då kommer de alla ta återvändningsbidrag och flytta vidare i världen. Motivet att flytta till Sverige är borta då. Viljestyrka.