Citat:
Ursprungligen postat av
xtroverto
Det är ju pga allt som hänt innan, det har ju varit en jakt på invandrare emellanåt och när man ex lät romerna drunkna, eller när man satte eld på flyktingars områden. Det är ju rasistiskt, han kom ju ut med en italiensk flagga virad kring kroppen han som sköt migranterna i topic.
Men dock.
Nu riskerar jag att gå OffT, men vill bemöta det fetade, och eventuellt få ett klargörande.
Förstod nu vad det var du syftade på. Jag har hört från två oberoende källor (jag fann pålitliga) att folk ville slänga sig i och rädda romen/romerna. De hindrades dock av badvakterna för annars hade flera drunknat (det var tydligen blåsigt etc).
Bilden på personerna som satt vid stranden med liksäckarna i bakgrunden var tagen med tele vilket trycker ihop perspektivet. Varför satt folk kvar på stranden (och hur många var de)? Tja, vart skulle de ta vägen? De kanske väntade på att bli förhörda av polis? Chockade?
Det där var väl under berlusconieran, och då var ju Italien ett hett villebråd både internt och externt så att säga.
Har du några andra uppgifter om detta?