2018-02-02, 22:41
Medlem
Disco listar de "bästa" värvningarna
1 Adu, AIK
2 Bachirou, Malmö
3 Larson, Peking
4 Elyounossi, AIK
5 Rieks, Malmö
6 Larsson, Malmö
7 Thern, Peking
8 Gojan, Elfsborg
9 Tekie Östersund
10 Kozica Djurgården

Bubblare Silva AIK, Ring Djurgården, Affane Göteborg, Sandberg Hammarby, Findell Djurgården.

Är jag bara glömsk eller har det inte värvats in mer "kvalité" till allsvenskan än på länge? Då är det dessutom två månader kvar. Några till lär landa som går in på top-10?

Sedan kan man tycka lite om listan. Väldigt fokuserad på storlagen. I bästa värvning tycker jag även att man bör väga in prisvärdhet. Att värva en bra spelare dyrt behöver inte vara bättre värvnung än en något sämre spelare billigt.

Listan, där även motivering går att finna.
http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2018/02/allsvenskans-tio-basta-nyforvarv-2/
Citera
2018-02-02, 22:49
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Disco listar de "bästa" värvningarna
1 Adu, AIK
2 Bachirou, Malmö
3 Larson, Peking
4 Elyounossi, AIK
5 Rieks, Malmö
6 Larsson, Malmö
7 Thern, Peking
8 Gojan, Elfsborg
9 Tekie Östersund
10 Kozica Djurgården

Bubblare Silva AIK, Ring Djurgården, Affane Göteborg, Sandberg Hammarby, Findell Djurgården.

Är jag bara glömsk eller har det inte värvats in mer "kvalité" till allsvenskan än på länge? Då är det dessutom två månader kvar. Några till lär landa som går in på top-10?

Sedan kan man tycka lite om listan. Väldigt fokuserad på storlagen. I bästa värvning tycker jag även att man bör väga in prisvärdhet. Att värva en bra spelare dyrt behöver inte vara bättre värvnung än en något sämre spelare billigt.

Listan, där även motivering går att finna.
http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2018/02/allsvenskans-tio-basta-nyforvarv-2/

Så 3 matcher sen 2016 mannen från ett nedre mittenlag värvning går alltså in som nummer 1 framför Bachirou som fört ÖFK till en vinst i sv cupen och EL åttondel samt Elyounossi? Nej du Disco det är bäst du håller dig till skvaller och silly season detta håller inte. Adu kommer floppa tokhårt.
Citera
2018-02-02, 22:55
Medlem
mishimas avatar
Traustason till Malmö borde nämnas. Jag har har förväntningar i varje fall.
Citera
2018-02-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Så 3 matcher sen 2016 mannen från ett nedre mittenlag värvning går alltså in som nummer 1 framför Bachirou som fört ÖFK till en vinst i sv cupen och EL åttondel samt Elyounossi? Nej du Disco det är bäst du håller dig till skvaller och silly season detta håller inte. Adu kommer floppa tokhårt.
Jag kan nog hålla med om värderingen men tror inte Adu floppar. Han har sett bra ut i träningsmatcher (förvisso mot Frej och Inter). Imorgon mot Midtjylland kanske det blir mer allvar. Enligt transfermarkt gjorde han 7 framträdanden 2017 (3 i superligan och 4 i cupen).

Jag tror det kan bli en lite floppvarning på Bachirou också. Jag vill ha en varning på de som lämnar "Östersundsekten" presterar de på samma nivå i en annan miljö?
Citera
2018-02-02, 23:27
Medlem
Apropå ovanstående
”We got Saman (Ghoddos), oohhh Kenny Sema, Alhaji Geroooo and we sold Bachirou”

https://youtu.be/jxUyCP_C8-0

http://osdsport.se/sa-har-ni-aldrig-sett-ofk-ar-det-en-ny-kampsang/
Citera
2018-02-03, 00:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag kan nog hålla med om värderingen men tror inte Adu floppar. Han har sett bra ut i träningsmatcher (förvisso mot Frej och Inter). Imorgon mot Midtjylland kanske det blir mer allvar. Enligt transfermarkt gjorde han 7 framträdanden 2017 (3 i superligan och 4 i cupen).

Jag tror det kan bli en lite floppvarning på Bachirou också. Jag vill ha en varning på de som lämnar "Östersundsekten" presterar de på samma nivå i en annan miljö?

Alex Dyer gjorde det inte i Elfsborg.
Citera
2018-02-03, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals

Så du tror att adu är en dålig värvning? Varför har han då varit bäst på plan i träningsmatcherna hittills?
Citera
2018-02-03, 01:16
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Så du tror att adu är en dålig värvning? Varför har han då varit bäst på plan i träningsmatcherna hittills?
Supervärvning! Det enda som skulle kunna vara något jag är lite tveksam till att han verkligen är född 1990 men ingen skrivs ner så många år att det är ett problem än, tyvärr.
Citera
2018-02-03, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
I jämförelse med vårt norska nyförvärv som står på 49 matcher & 9 mål, summerar klasskillnaden mellan Dif & AIK ganska bra

Skämt åsido så får vi se, båda kan bli succéer och inte mycket talar för att nån skulle va en floppvärvning. Hur känner ni Djurgårdare angående truppen i nuläget? Behövs mycket mer förstärkningar (i såfall på vilken position?) eller är den tillräckligt bra för topp 3?
Vänsterback och anfallare in så är nog de flesta nöjda. Förutsätter förstås att vi får behålla nuvarande trupp. Har pratats om en återkomst för Mushekvi senaste dagarna, men svårt att sia om vilken nivå han håller. 31~ år, spottat in mål i kinesiska andraligan och skulle han hålla den nivå han höll när han spelade för oss senast så vore det en mycket bra värvning. Med en mer erfaren Badji bakom så kan det bli riktigt bra!

Angående vänsterback så har det i intervjuer talats om att man tror mycket på Augustinsson. Var skadedrabbad då han kom till DIF och förpassades sen till bänken av Käck. Han såg bra ut i försäsongen/cupen förra säsongen men enda inhoppet han gjorde förra året som var längre än 1 halvlek var på högerbacken mot aik, där han förvisso inte glänste men inte heller gjorde bort sig nämnvärt. Behövs backup hur som helst, enda vi har där bakom är juniorspelare.
Truppen är starkare nu än vad den var vid den här tidpunkten förra året (innan Beijmo/Engvall/Olsson kommit in). Får utvärdera hur förväntningarna för kommande säsong ska se ut efter gruppspelet i svenska cupen.
Citera
2018-02-03, 09:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Traustason till Malmö borde nämnas. Jag har har förväntningar i varje fall.

AB:s Fredrik Jönssons 20 bästa värvningar 2018: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/a2WPLL/lista-allsvenskans-20-basta-varvningar

3. Enoch Kofi Adu, 27, AIK

Position: Mittfältare

Kommer från: Akhisar Belediyespor

Stark värvning. Han har visat att han håller hög allsvensk nivå och var även ett starkt kort för Malmö FF när laget spelade Champions League. Kommer från en dålig period i Turkiet. Men AIK ska inte vara oroliga, klubben har gjort en stjärnvärvning. Han kommer att bli en viktig spelare på AIK:s mittfält.

2. Fouad Bachirou, 27, Malmö FF

Position: Mittfältare

Kommer från: Östersunds FK

Kallas "allsvenskans N'Golo Kanté" i Östersunds omklädningsrum. En bollsäker mittfältare, seriens bästa efter att Anders Christiansen lämnade Malmö FF. Nu kommer han in och fyller ett bra tomrum på mästarnas mittfält. Men han inte bara bolltrygg, utan även en bollvinnare som spelar med små marginaler och flyter fram fint på spelplanen. Han gör MFF starkare - samtidigt som han gör sin före detta Östersunds FK svagare. En fin värvning för skåningarna.

1. Tarik Elyounoussi, 29, AIK

Position: Mittfältare/anfallare

Kommer från: Olympiakos

Qarabag, Olympiakos, Hoffenheim, Rosenborg, Heerenveen - den norske landslagsmannen har ett mäktigt cv för att spela i allsvenskan. De meriterna talar för att 29-åringen ska ta allsvenskan med storm. Sportchef Björn Wesström och kompani ska ha en guldstjärna för stjärnvärningen, och det ska bli spännande att se om han acklimatisera sig direkt. Norrmannen, som kan spela både på mittfältet och i anfallet, var sista pusselbiten i ett AIK som slåss med Malmö FF om guldet 2018.
Citera
2018-02-03, 09:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Bachirou har varit väldigt bra i de två träningsmatcher som spelats.
Citera
2018-02-03, 09:39
Medlem
junkbords avatar
Årets värvning kommer vara Victor Wernersson. En ny Haitam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in